Donkerbruin koelwater
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Donkerbruin koelwater
1.6i motor heeft nu denk 8 uur buiten de auto gelopen. Koelvloeistof heb ik helder blauw afgetapt. Blok heeft de nodige maanden open (afgedekt) in een schuur gestaan. Wel een vochtige schuur.
Vanmiddag het koelwater is afgetapt en dat was donkerbruin tegen het zwarte aan. Maar nergens mayo vorming. Ook niet in de radiateur hals.
Koelslangen zijn ook schoon en niet vettig.
Na aftappen gevult met heet water en een halve fles dreft om het schoon te spoelen. Na een half uur draaien afgetapt en ook dit is weer bruin.
Het lijkt niet alsof er olie doorheen gemengt zit. Olie drijft toch op water?
De motorolie zelf is helderschoon en het pijl is normaal. Ook geen druk opbouw in het koelcircuit en ook geen witte damp uit de uitlaat.
Iemand dit vaker gehad? Kan het zijn dat het roest is? Cylinderkop is van alluminium en onderblok is van gietijzer.
Vanmiddag het koelwater is afgetapt en dat was donkerbruin tegen het zwarte aan. Maar nergens mayo vorming. Ook niet in de radiateur hals.
Koelslangen zijn ook schoon en niet vettig.
Na aftappen gevult met heet water en een halve fles dreft om het schoon te spoelen. Na een half uur draaien afgetapt en ook dit is weer bruin.
Het lijkt niet alsof er olie doorheen gemengt zit. Olie drijft toch op water?
De motorolie zelf is helderschoon en het pijl is normaal. Ook geen druk opbouw in het koelcircuit en ook geen witte damp uit de uitlaat.
Iemand dit vaker gehad? Kan het zijn dat het roest is? Cylinderkop is van alluminium en onderblok is van gietijzer.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Mwah. Kan best wat verschillende koelvloeistof inzitten. Ga morgen nog wel paar keer spoelen met dreft. En dan hopen dat het opeens helder blijft.
Vandaar die 2de foto van het bakje. Bakje schuin gezet en je ziet schoon wit plastic. Als het olie zou zijn zou je volgens mij sludge moeten zien op dat witte plastic.
Vandaar die 2de foto van het bakje. Bakje schuin gezet en je ziet schoon wit plastic. Als het olie zou zijn zou je volgens mij sludge moeten zien op dat witte plastic.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Water is polair en alle vet-achtige producten zijn apolair, dat mengt inderdaad voor geen meter.
Alleen vind ik persoonlijk een halve liter dreft wel een beetje overdreven... laat de tuinslang maar even een tijdje doorspoelen om al het schuim uit het systeem te halen.
Nav de foto's lijkt het mij ook roestaanslag.
Alleen vind ik persoonlijk een halve liter dreft wel een beetje overdreven... laat de tuinslang maar even een tijdje doorspoelen om al het schuim uit het systeem te halen.
Nav de foto's lijkt het mij ook roestaanslag.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Dit is een vrij standaard kleur voor afgewerkt koelwater, haal ff de spoelplug eruit als je de tuinslang erin hangt.
Zou er verder niet over inzitten; Ik zou er uberhaubt geen moeite instoppen, en als het blok een weekje in de auto gezeten heeft en een paar km gemaakt de koelvloeistof een extra keertje vervangen.
Zou er verder niet over inzitten; Ik zou er uberhaubt geen moeite instoppen, en als het blok een weekje in de auto gezeten heeft en een paar km gemaakt de koelvloeistof een extra keertje vervangen.
Altijd meer PK's dan jou!
Was idd roest. Bak een nacht laten staan en alle roest lag op de bodem. Vandaag nog paar keer gespoeld met dreft en met water.
Zit nu weer KVS in. Gelukkig maar. Wel bizar veel roest wat eruit kwam hoor. Denk eerder nog dat de radiateur verroest was van binnen. Lijkt niet van alluminium te zijn.
Maaruh spoelplug? Zit er ergens een aftapplug voor je koelwater? Ik heb gewoon de slangen overal losgehaald. Voordeel van een motor buiten de auto. Je kan overal superhandig bij. Zelfs even je verwarmingsradiateur uitspoelen is een paar minuten werk.
Zit nu weer KVS in. Gelukkig maar. Wel bizar veel roest wat eruit kwam hoor. Denk eerder nog dat de radiateur verroest was van binnen. Lijkt niet van alluminium te zijn.
Maaruh spoelplug? Zit er ergens een aftapplug voor je koelwater? Ik heb gewoon de slangen overal losgehaald. Voordeel van een motor buiten de auto. Je kan overal superhandig bij. Zelfs even je verwarmingsradiateur uitspoelen is een paar minuten werk.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Alles is voor basssiee!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ow. Dat wist ik niet. Is dat het laagste punt in je blok waar kvs komt dan?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.