zwakke punten tu motor...

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
bz10
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 341
Joined: MonOct11, 2004 7:01:19 PM
Location: Hilversum
Contact:

zwakke punten tu motor...

Post by bz10 »

Aangezien ik laatst een gebroken zuigerstang bout had, vroeg ik me af wat jullie ervaringen zijn qua motorschades?

Dat we de koppakking afentoe vervangen is eigenlijk alleen maar goed :D

jeffrey van dal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
Location: vlijmen
Contact:

Re: zwakke punten tu motor...

Post by jeffrey van dal »

dat is mijn nog nooit overkomen, denk niemand hier teminste niet dat ik ooit gelezen heb.
ja de koppakkingen dan maar verder..??

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

koppaking, en op latere leeftijd klepseals. Maar behalve dat zijn ze onverwoestbaar

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Bij mij een ingesleten nokkenas. Dat zal toch ook wel eens vaker voorkomen...
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

nog nooit gezien behalve bij jou eerlijk gezegt :wink:

heb je trouwens nog een goede nokkenas nodig?

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

He ik bedacht er net een: Er is geen 2L turbo variant. :music
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

slijtage aan nokkenas ook nog nooit gezien.
wel een gebroken nokkenas, maar dat was n.a.v. een kapotte distributieriem...

TU-blokken zijn oersterk, enige dat regelmatig voorkomt is lekke koppakking en ingezakte cilinderbussen (met name bij 1.4D's)

bz10
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 341
Joined: MonOct11, 2004 7:01:19 PM
Location: Hilversum
Contact:

Post by bz10 »

Sander wrote:He ik bedacht er net een: Er is geen 2L turbo variant. :music
m.b.v. de 88,3 mm slag vd 1,6 hdi en de 78,5 boring van de 1,6 benzine komen we niet verder dan 1703cc :twisted:

de koppakking en klepseals vind ik niet echt tellen,
iets wat na 15 jaar vervangen moet, zonder bijkomende problemen
lijkt mij geen probleem.

verzakkende zuiger bussen heb ik wel eerder van gehoord bij oververhitting..

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Drake wrote:nog nooit gezien behalve bij jou eerlijk gezegt :wink:

heb je trouwens nog een goede nokkenas nodig?
T.z.t. Heb liever een 1.6i 8v. Dan is de nokkenas ook meteen vervangen.
Merk nog niks aan hoe de motor loopt dus voorlopig zit het me best.

Koppakking is net vervangen. En nokkenas vervangen betekend ook kop er weer af.

(En waarom zet je er dan niet meteen een goeie in als de kop er toch af lag? Heel simpel. Ik had mijn auto nodig en toen geen andere nokkenas liggen)
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Post Reply