Aangezien ik laatst een gebroken zuigerstang bout had, vroeg ik me af wat jullie ervaringen zijn qua motorschades?
Dat we de koppakking afentoe vervangen is eigenlijk alleen maar goed
zwakke punten tu motor...
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 403
- Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
- Location: vlijmen
- Contact:
Re: zwakke punten tu motor...
dat is mijn nog nooit overkomen, denk niemand hier teminste niet dat ik ooit gelezen heb.
ja de koppakkingen dan maar verder..??
ja de koppakkingen dan maar verder..??
Bij mij een ingesleten nokkenas. Dat zal toch ook wel eens vaker voorkomen...
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
m.b.v. de 88,3 mm slag vd 1,6 hdi en de 78,5 boring van de 1,6 benzine komen we niet verder dan 1703ccSander wrote:He ik bedacht er net een: Er is geen 2L turbo variant.
de koppakking en klepseals vind ik niet echt tellen,
iets wat na 15 jaar vervangen moet, zonder bijkomende problemen
lijkt mij geen probleem.
verzakkende zuiger bussen heb ik wel eerder van gehoord bij oververhitting..
T.z.t. Heb liever een 1.6i 8v. Dan is de nokkenas ook meteen vervangen.Drake wrote:nog nooit gezien behalve bij jou eerlijk gezegt
heb je trouwens nog een goede nokkenas nodig?
Merk nog niks aan hoe de motor loopt dus voorlopig zit het me best.
Koppakking is net vervangen. En nokkenas vervangen betekend ook kop er weer af.
(En waarom zet je er dan niet meteen een goeie in als de kop er toch af lag? Heel simpel. Ik had mijn auto nodig en toen geen andere nokkenas liggen)
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.