hoi hoi,
ik heb me gister aangemeld gezellie bij jullie en het valt me op dat jullie idd allemaal fanatieke liefhebbers zijn, mijn complimenten
de koppeling is mijn grootste zorg van mijn project, nu wil ik dat samen met een vriend van mij gaan doen. we willen alleen weten of we dit via de onderkant kunnen doen, door alleen de bak te lichten, of dat het noodzakelijk is dat de motor er ook uit moet.
heeft iemand enig idee of hier ervaring mee, alle tips welkom
greetzzzzzzzz
zelf koppeling vervangen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
zelf koppeling vervangen
een goede acteur kan je laten huilen, sommige automonteurs ook
Koppeling kan je ook vervangen door alleen de Vbak onder de auto vandaan te halen.
Motorblok eruit is trouwens ook niet zo lang werk
Motorblok eruit is trouwens ook niet zo lang werk
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX liefhebber
- Posts: 453
- Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
- Location: Hoogkerk (Groningen )
Je moet beide aandrijfassen verwijderen, om de bak te kunnen verwijderen.
Tevens moet je de startmotor verwijderen, en zorgen voor een extra steun (Motor-support) over de beide spatborden hiermee kan je je blok oplichten.
Als je de bak loshaalt moet je namelijk ook 2 motorsteunen loshalen, dan is zo'n steun absoluut noodzakelijk omdat anders je blok naar beneden valt.
En voor de rest zou ik dan tevens beide oliekeerringen vervangen van je bak, deze willen absoluut gaan lekken als je je aandrijfassen hebt verwijderd en ze er weer indrukt.
En voor de rest wijst het zichzelf
Tevens moet je de startmotor verwijderen, en zorgen voor een extra steun (Motor-support) over de beide spatborden hiermee kan je je blok oplichten.
Als je de bak loshaalt moet je namelijk ook 2 motorsteunen loshalen, dan is zo'n steun absoluut noodzakelijk omdat anders je blok naar beneden valt.
En voor de rest zou ik dan tevens beide oliekeerringen vervangen van je bak, deze willen absoluut gaan lekken als je je aandrijfassen hebt verwijderd en ze er weer indrukt.
En voor de rest wijst het zichzelf
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
als je een volledige koppelingset koopt van bijv. Valeo, dan zit er vaak ook een hulpstuk bij om de koppelingsplaat te centreren (een kunststof asje) Dat is wel handig
de keerringen van je bak (dus vd aandrijfassen) MOET je eigenlijk zoiezo vervangen.. die gaan gegarandeerd lekken als je het niet doet..
wat niet moet, maar wel slim is, is de krukaskeerring achter het vliegwiel.. even wat meer werk.. maar je wil niet dat die gaat lekken als je net je koppeling gedaan hebt!
de keerringen van je bak (dus vd aandrijfassen) MOET je eigenlijk zoiezo vervangen.. die gaan gegarandeerd lekken als je het niet doet..
wat niet moet, maar wel slim is, is de krukaskeerring achter het vliegwiel.. even wat meer werk.. maar je wil niet dat die gaat lekken als je net je koppeling gedaan hebt!
Hoe ver moet de boel dan uit mekaar als je die wilt vervangen?q01z wrote:...wat niet moet, maar wel slim is, is de krukaskeerring achter het vliegwiel.. even wat meer werk..
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
nah je koppeling ligt er in dat geval al af,MNM(tm) wrote:Hoe ver moet de boel dan uit mekaar als je die wilt vervangen?q01z wrote:...wat niet moet, maar wel slim is, is de krukaskeerring achter het vliegwiel.. even wat meer werk..
dan nog 7 boutjes (ok BOUTEN) voor je vliegwiel en 'tada' je krukaskeerring..
-
- AX liefhebber
- Posts: 453
- Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
- Location: Hoogkerk (Groningen )
yup, maar uiteraard moet je dan wel je olie er eerst ff ALLEMAAL eruit laten halen.. anders wordt het zo'n zooitje.MNM(tm) wrote:Mjah, maar kun je die eruit halen terwijl de krukas er nog doorheen steekt dan?
de keerring haal je eruit met euhmm een platte schroevendraaier oid, eruit hoefd hij niet heel te blijven!
erin is 'lastiger' hij moet er exact recht in.. verstandig is om een glazen jampotje oid te zoeken dat de goede diameter heeft, zodat je die op de keerring kan zetten, daarop een blokje hout en dan voorzichtig erin tikken..