Spuiten lichtmetaal

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
Job
AX liefhebber
AX liefhebber

Spuiten lichtmetaal

Post by Job »

het spuiten van lichtmetaal, hoe gaat dat? Spuitbus en aan de gang?! of gaat dit heel anders en is het veel gecompliceerder!!!

Tuurlijk ik weet dat wegbrengen en het vervolgens later doen de beste manier is! en tegelijkertijd ook de duurste! Dus wil het zelf eerst eens proberen!

Thanks alvast!

Job
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Job »

nobody knows :(!?

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

1 Schuren.. goed schuren (he-le-maal glad!)

2 Primer voor lichtmetaal

3 Spuitlak

4 blanke lak

Job
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Job »

thanks glenn!!!

pfff wat een werk, glad schuren kan met de hand?!

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

ja dat kan met de hand, neem er gerust de tijd voor, want het kan eventjes duren :wink:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

En bedenk, alles wat je na het schuren zegmaar nog ziet, zie je ook als de lak erop zit.....

Het kan wel met de hand maar het is een stuk sneller, minder frustrerend en mooier als je ze ff wegbrengt en laat stralen + coaten of spuiten
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

zoek naar een dergelijk bedrijf als www.lete.nl die kunnen 4 velgjes stralen voor weinig.

of www.velgenservice.nl (daar was ik 10 euro kwijt voor het stralen van 4 velgjes) :)

Job
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Job »

grietje wrote:Het kan wel met de hand maar het is een stuk sneller, minder frustrerend en mooier als je ze ff wegbrengt en laat stralen + coaten of spuiten
weet ik ook! maar dat loopt al gauw in de bedragen, waar ik liever niets van wil weten! weinig opties dus, om ze gemakkelijk te behandelen... :? :(

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Job wrote:
grietje wrote:Het kan wel met de hand maar het is een stuk sneller, minder frustrerend en mooier als je ze ff wegbrengt en laat stralen + coaten of spuiten
weet ik ook! maar dat loopt al gauw in de bedragen, waar ik liever niets van wil weten! weinig opties dus, om ze gemakkelijk te behandelen... :? :(
Zo duur is het niet hoor!

Wat Duff zegt, stralen is eurotje of 40, kan je ze daarna zelf spuiten maar dan zijn ze iig goed geschuurd.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Post by MBa@NL »

Samen met mijn vader heb ik ook 4 GT velgen opgeknapt en je moet er wel de lol van inzien dat je aan het eind leuke velgjes hebt want anders moet er niet eens aan beginnen!

Zie ook onderstaande links: Het gehele GT velgen opknap project van begin tot eind...

KLIK 1
KLIK 2
KLIK 3
KLIK 4
KLIK 5
KLIK 6
KLIK 7
KLIK 8

Job
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Job »

heb je netjes gedaan zeg, michel!
om het zo zelf te doen, zie ik best nog wel zitten!

Het schuren deden jullie met een machine zag ik, dus niet met de hand???

Verder, kan het niet om al die werkzaamheden te laten zitten, gewoon een spuitbus halen en er over de oude lak spuiten?! Of geen optie :lol: ?

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Post by MBa@NL »

Job wrote:heb je netjes gedaan zeg, michel!
om het zo zelf te doen, zie ik best nog wel zitten!

Het schuren deden jullie met een machine zag ik, dus niet met de hand???

Verder, kan het niet om al die werkzaamheden te laten zitten, gewoon een spuitbus halen en er over de oude lak spuiten?! Of geen optie :lol: ?
de binnenkant hebben we grof met een staalborstel op een boormashine gedaan en de buitenkant (het zichtbare dus) eerst de beschadigingen met grof schuurpapier en later twee fases waterproof schuurpaier waarbij de laatste fase met korrel 600.

Je kan het ook gewoon "zo" spuiten maar als er al lak opzit en je gaat daar overheen en het reageert raar dan haal je jezelf alleen maar meer werk op de hals ;)

in welke staat zijn de velgen eigenlijk die je hebt? Na een goede schoonmaakbeurt, met onderandere de hogedrukreiniger en hg velgenreiniger, waren ze ook al aardig toonbaar!

Bas_S
AX Master
AX Master

Post by Bas_S »

En op een of andere manier lijkt die verf die je zelf opbrengt minder goed tegen remstof en velgenreiniger te kunnen, dan bij gecoate velgen.
Altijd meer PK's dan jou!

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Post by MBa@NL »

Bas_S wrote:En op een of andere manier lijkt die verf die je zelf opbrengt minder goed tegen remstof en velgenreiniger te kunnen, dan bij gecoate velgen.
mijn velgen hebben al een beurt velgenreiniger achter de rug en nóg geen problemen :!:

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Maar het word wel gezegt, dat powdercoaten langer mooi blijft toch?

Ik weet het verder niet, behalve dat mijn velgen gecoat zijn en ik t mooi vind :P
=

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

grietje wrote:
Job wrote:
Zo duur is het niet hoor!

Wat Duff zegt, stralen is eurotje of 40, kan je ze daarna zelf spuiten maar dan zijn ze iig goed geschuurd.
ik bedoel 4 velgen stralen, voor 10 euro, dus 10 euro voor 4, en geen 40 euro :wink:

de mijne zijn ook gecoat, een emmer warm water met een soppie en ze zijn weer schoon :)

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

grietje wrote:Maar het word wel gezegt, dat powdercoaten langer mooi blijft toch?

Ik weet het verder niet, behalve dat mijn velgen gecoat zijn en ik t mooi vind :P
nah ik heb zelf ondervonden.. een poedercoating kan slecht tegen stoeprandjes :roll:

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

Glenn@nl wrote:
grietje wrote:Maar het word wel gezegt, dat powdercoaten langer mooi blijft toch?

nah ik heb zelf ondervonden.. een poedercoating kan slecht tegen stoeprandjes :roll:
Spuitlak kan daar anders ook niet tegen hoor. ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Post Reply