Spuiten lichtmetaal
Moderator: webmasters
Spuiten lichtmetaal
het spuiten van lichtmetaal, hoe gaat dat? Spuitbus en aan de gang?! of gaat dit heel anders en is het veel gecompliceerder!!!
Tuurlijk ik weet dat wegbrengen en het vervolgens later doen de beste manier is! en tegelijkertijd ook de duurste! Dus wil het zelf eerst eens proberen!
Thanks alvast!
Tuurlijk ik weet dat wegbrengen en het vervolgens later doen de beste manier is! en tegelijkertijd ook de duurste! Dus wil het zelf eerst eens proberen!
Thanks alvast!
En bedenk, alles wat je na het schuren zegmaar nog ziet, zie je ook als de lak erop zit.....
Het kan wel met de hand maar het is een stuk sneller, minder frustrerend en mooier als je ze ff wegbrengt en laat stralen + coaten of spuiten
Het kan wel met de hand maar het is een stuk sneller, minder frustrerend en mooier als je ze ff wegbrengt en laat stralen + coaten of spuiten
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
zoek naar een dergelijk bedrijf als www.lete.nl die kunnen 4 velgjes stralen voor weinig.
of www.velgenservice.nl (daar was ik 10 euro kwijt voor het stralen van 4 velgjes)
of www.velgenservice.nl (daar was ik 10 euro kwijt voor het stralen van 4 velgjes)

Spreken is goud, Ductape is zilver.
Zo duur is het niet hoor!Job wrote:weet ik ook! maar dat loopt al gauw in de bedragen, waar ik liever niets van wil weten! weinig opties dus, om ze gemakkelijk te behandelen...grietje wrote:Het kan wel met de hand maar het is een stuk sneller, minder frustrerend en mooier als je ze ff wegbrengt en laat stralen + coaten of spuiten![]()
Wat Duff zegt, stralen is eurotje of 40, kan je ze daarna zelf spuiten maar dan zijn ze iig goed geschuurd.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Archivaris
Samen met mijn vader heb ik ook 4 GT velgen opgeknapt en je moet er wel de lol van inzien dat je aan het eind leuke velgjes hebt want anders moet er niet eens aan beginnen!
Zie ook onderstaande links: Het gehele GT velgen opknap project van begin tot eind...
KLIK 1
KLIK 2
KLIK 3
KLIK 4
KLIK 5
KLIK 6
KLIK 7
KLIK 8
Zie ook onderstaande links: Het gehele GT velgen opknap project van begin tot eind...
KLIK 1
KLIK 2
KLIK 3
KLIK 4
KLIK 5
KLIK 6
KLIK 7
KLIK 8
-
- Archivaris
de binnenkant hebben we grof met een staalborstel op een boormashine gedaan en de buitenkant (het zichtbare dus) eerst de beschadigingen met grof schuurpapier en later twee fases waterproof schuurpaier waarbij de laatste fase met korrel 600.Job wrote:heb je netjes gedaan zeg, michel!
om het zo zelf te doen, zie ik best nog wel zitten!
Het schuren deden jullie met een machine zag ik, dus niet met de hand???
Verder, kan het niet om al die werkzaamheden te laten zitten, gewoon een spuitbus halen en er over de oude lak spuiten?! Of geen optie?
Je kan het ook gewoon "zo" spuiten maar als er al lak opzit en je gaat daar overheen en het reageert raar dan haal je jezelf alleen maar meer werk op de hals

in welke staat zijn de velgen eigenlijk die je hebt? Na een goede schoonmaakbeurt, met onderandere de hogedrukreiniger en hg velgenreiniger, waren ze ook al aardig toonbaar!
Maar het word wel gezegt, dat powdercoaten langer mooi blijft toch?
Ik weet het verder niet, behalve dat mijn velgen gecoat zijn en ik t mooi vind

ik bedoel 4 velgen stralen, voor 10 euro, dus 10 euro voor 4, en geen 40 eurogrietje wrote:Zo duur is het niet hoor!Job wrote:weet ik ook! maar dat loopt al gauw in de bedragen, waar ik liever niets van wil weten! weinig opties dus, om ze gemakkelijk te behandelen...grietje wrote:Het kan wel met de hand maar het is een stuk sneller, minder frustrerend en mooier als je ze ff wegbrengt en laat stralen + coaten of spuiten![]()
Wat Duff zegt, stralen is eurotje of 40, kan je ze daarna zelf spuiten maar dan zijn ze iig goed geschuurd.

de mijne zijn ook gecoat, een emmer warm water met een soppie en ze zijn weer schoon

Spreken is goud, Ductape is zilver.
Spuitlak kan daar anders ook niet tegen hoor.Glenn@nl wrote:nah ik heb zelf ondervonden.. een poedercoating kan slecht tegen stoeprandjesgrietje wrote:Maar het word wel gezegt, dat powdercoaten langer mooi blijft toch?

Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! 
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.

- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!