Nieuwe 1.4i omzetten naar carb voor mijn GTtje

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Nieuwe 1.4i omzetten naar carb voor mijn GTtje

Post by Speederdd »

Aangezien mijn blok bijna 200 000 kms heeft en toch wat olie gebruikt enz... dacht ik aan een moderne 1.4i te kopen en die naar carb ombouwen.

Wat moet ik verwachten als ik een 1.4i van een saxo koopt ?

- inlaatcollector + carb erop
- mijn huidige aansteking erop
- wat nog ?

Zo blijft het licht, want een 1.6 zou veeeeeeeeeeeel zwaarder worden op de voortrein.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

je opsomming klopt.

het schijnt echter zo te zijn dat je wat pk's verliest vanwege het weg doen van een k2a k2b blok. (hoop de motorcodes zo goed te schrijven)

Ik heb in ieder geval hetzelfde gedaan
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

aangezien ik mijn bak wilt houden, is het een probleem als de 1.4i uit een saxo automatic komt ?

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Joost wrote: het schijnt echter zo te zijn dat je wat pk's verliest vanwege het weg doen van een k2a k2b blok. (hoop de motorcodes zo goed te schrijven)
Wat je verliest, kijk maar in het motorenlijstje, is ruim 1000 toeren... en daarmee veel pk's (officiëel 10).
En bij mijn weten zijn K2A/B blokken lichter dan andere 1.4 motoren.
Helaas zijn de K2A/B's niet zomaar te vinden, en zijn ze erg duur.

Nigel heeft nu 231.000 op de klok... dus eigenlijk begrijp ik de "staat bijna op 200.000 dus mag er wel uit" overweging niet helemaal... kan nog heel lang mee.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

ik zeg dat niet zomaar door de kms, maar ook door volgende :

Olieverbruik : 200ml/1000kms
Mayonnaise in de radiator : genoeg voor een pak friet per maand (en dit met een gevlakte kop geen 7000kms geleden)

Maar aangezien de perfs kan die idd nog wat blijven. We zien wel wat het word zondag op de sprints :lol: .

mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 347
Joined: FriApr13, 2007 2:58:45 PM
Location: Borculo

Post by mcdean »

geen slechte kleprubbers ?

Ik heb nog wel een K2a of B (nog niet nagekeken :oops: ) maar die komt in mijn Bx 1400 :lol:
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Krijg je dan geen KDY(giezijzer) onderblok bij een saxo? Is toch een hoop kilo-tjes erbij.
Altijd meer PK's dan jou!

dvdoornik
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 277
Joined: FriAug18, 2006 2:35:11 PM
Location: Zeeland

Post by dvdoornik »

Speederdd wrote:ik zeg dat niet zomaar door de kms, maar ook door volgende :

Olieverbruik : 200ml/1000kms
Mayonnaise in de radiator : genoeg voor een pak friet per maand (en dit met een gevlakte kop geen 7000kms geleden)

Maar aangezien de perfs kan die idd nog wat blijven. We zien wel wat het word zondag op de sprints :lol: .
da's een liter olie op 5000 km, dat is toch niet veel vind ik

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 6405925116

Geen mayo meer, temps zijn goed en niet te veel rook te zien :lol: .

Dit mag op slot, mijn blokje zal het nog wel ff volhouden. (spijtig voor de saxo's) 8)

Post Reply