Aangezien mijn blok bijna 200 000 kms heeft en toch wat olie gebruikt enz... dacht ik aan een moderne 1.4i te kopen en die naar carb ombouwen.
Wat moet ik verwachten als ik een 1.4i van een saxo koopt ?
- inlaatcollector + carb erop
- mijn huidige aansteking erop
- wat nog ?
Zo blijft het licht, want een 1.6 zou veeeeeeeeeeeel zwaarder worden op de voortrein.
Nieuwe 1.4i omzetten naar carb voor mijn GTtje
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Wat je verliest, kijk maar in het motorenlijstje, is ruim 1000 toeren... en daarmee veel pk's (officiëel 10).Joost wrote: het schijnt echter zo te zijn dat je wat pk's verliest vanwege het weg doen van een k2a k2b blok. (hoop de motorcodes zo goed te schrijven)
En bij mijn weten zijn K2A/B blokken lichter dan andere 1.4 motoren.
Helaas zijn de K2A/B's niet zomaar te vinden, en zijn ze erg duur.
Nigel heeft nu 231.000 op de klok... dus eigenlijk begrijp ik de "staat bijna op 200.000 dus mag er wel uit" overweging niet helemaal... kan nog heel lang mee.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
ik zeg dat niet zomaar door de kms, maar ook door volgende :
Olieverbruik : 200ml/1000kms
Mayonnaise in de radiator : genoeg voor een pak friet per maand (en dit met een gevlakte kop geen 7000kms geleden)
Maar aangezien de perfs kan die idd nog wat blijven. We zien wel wat het word zondag op de sprints .
Olieverbruik : 200ml/1000kms
Mayonnaise in de radiator : genoeg voor een pak friet per maand (en dit met een gevlakte kop geen 7000kms geleden)
Maar aangezien de perfs kan die idd nog wat blijven. We zien wel wat het word zondag op de sprints .
da's een liter olie op 5000 km, dat is toch niet veel vind ikSpeederdd wrote:ik zeg dat niet zomaar door de kms, maar ook door volgende :
Olieverbruik : 200ml/1000kms
Mayonnaise in de radiator : genoeg voor een pak friet per maand (en dit met een gevlakte kop geen 7000kms geleden)
Maar aangezien de perfs kan die idd nog wat blijven. We zien wel wat het word zondag op de sprints .
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 6405925116
Geen mayo meer, temps zijn goed en niet te veel rook te zien .
Dit mag op slot, mijn blokje zal het nog wel ff volhouden. (spijtig voor de saxo's)
Geen mayo meer, temps zijn goed en niet te veel rook te zien .
Dit mag op slot, mijn blokje zal het nog wel ff volhouden. (spijtig voor de saxo's)