arnie wrote:...veilige modus...
Je bedoelt waarschijnlijk 't noodprogramma.
Als de ECU over gaat op noodprogramma, dan heeft 'ie daar zelf een reden voor geconstateerd en (meestal) een bijbehorende storingscode voor in z'n geheugen opgeslagen. In dat geval moet ook het storingslampje in je dash geknipperd hebben![/quote]
"Veilige modus" a.k.a. noodprogramma = ALTIJD met lampje.
Snelste manier om noodprogramma te krijgen is enkeltje te warme lucht of gevalletje ??n of meer afwijkende injectoren (alle injectoren krijgen evenveel benzine met onze injectiesysteempjes).
Laatste geval is er dus per 4 slagen een heel afwijkende aflezing en dan brandt het lampje al snel. Had dit ook met een GTI nl., die gaf bij continu zware belasting (120+ op de snelweg) lampje.
VIER vuile injectoren resulteert echter in goeie meetwaarden, met een beetje geluk binnen tolerantie. Dan brandt er niks maar loopt ie - met name bij deellast - kl*te.
Ik gok 't op vuil, dus injectoren reinigen... Gewoon zelf doen trouwens, ultrasoon pas als 't echt nodig is.