Stotteren bij constante snelheid

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Stotteren bij constante snelheid

Post by arnie »

Jongens,

Waar moet ik als eerste naar kijken bij dat stotteren? Heb het vaak genoeg gelezen hier en daar, maar weet het niet zeker meer.

Gasklephuis schoonmaken of injector probleem? Mijn Rallye loopt niet helemaal lekker naar me zin erg onrustig en heb soms zelfs het idee dat hij in veilige modus gat draaien.

tips zijn welkom :wink:
Freude am Fahren.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Re: Stotteren bij constante snelheid

Post by MNM(tm) »

arnie wrote:...veilige modus...
Halloooo, 't is geen Windhoos, 'or. ;)

Je bedoelt waarschijnlijk 't noodprogramma.
Als de ECU over gaat op noodprogramma, dan heeft 'ie daar zelf een reden voor geconstateerd en (meestal) een bijbehorende storingscode voor in z'n geheugen opgeslagen. In dat geval moet ook het storingslampje in je dash geknipperd hebben!

Stotteren kan echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel oorzaken hebben. Vari?rend van slecht massa contact tot rotte injector.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Re: Stotteren bij constante snelheid

Post by kevin.broke »

arnie wrote:...veilige modus...
Je bedoelt waarschijnlijk 't noodprogramma.
Als de ECU over gaat op noodprogramma, dan heeft 'ie daar zelf een reden voor geconstateerd en (meestal) een bijbehorende storingscode voor in z'n geheugen opgeslagen. In dat geval moet ook het storingslampje in je dash geknipperd hebben![/quote]

"Veilige modus" a.k.a. noodprogramma = ALTIJD met lampje.
Snelste manier om noodprogramma te krijgen is enkeltje te warme lucht of gevalletje ??n of meer afwijkende injectoren (alle injectoren krijgen evenveel benzine met onze injectiesysteempjes).
Laatste geval is er dus per 4 slagen een heel afwijkende aflezing en dan brandt het lampje al snel. Had dit ook met een GTI nl., die gaf bij continu zware belasting (120+ op de snelweg) lampje.

VIER vuile injectoren resulteert echter in goeie meetwaarden, met een beetje geluk binnen tolerantie. Dan brandt er niks maar loopt ie - met name bij deellast - kl*te.
Ik gok 't op vuil, dus injectoren reinigen... Gewoon zelf doen trouwens, ultrasoon pas als 't echt nodig is.

citroenAleX
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by citroenAleX »

of is een van je vacuum slangetjes er af geschoten. dan loop de auto ook niet lekker.
Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

Ok, ik gaat binnenkort wel eens zoeken.... Dat is waar ik te lui voor ben :wink: Wil weten wat er is en dan vervang ik het wel, dat zoeken kost altijd zoveel tijd.
Freude am Fahren.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

Zoeken naar de fout is juist leuk, en de voldoening als je 't gevonden hebt des te groter! 8)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Post Reply