Jongens,
Waar moet ik als eerste naar kijken bij dat stotteren? Heb het vaak genoeg gelezen hier en daar, maar weet het niet zeker meer.
Gasklephuis schoonmaken of injector probleem? Mijn Rallye loopt niet helemaal lekker naar me zin erg onrustig en heb soms zelfs het idee dat hij in veilige modus gat draaien.
tips zijn welkom
Stotteren bij constante snelheid
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Stotteren bij constante snelheid
Freude am Fahren.
Re: Stotteren bij constante snelheid
Halloooo, 't is geen Windhoos, 'or.arnie wrote:...veilige modus...
Je bedoelt waarschijnlijk 't noodprogramma.
Als de ECU over gaat op noodprogramma, dan heeft 'ie daar zelf een reden voor geconstateerd en (meestal) een bijbehorende storingscode voor in z'n geheugen opgeslagen. In dat geval moet ook het storingslampje in je dash geknipperd hebben!
Stotteren kan echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel oorzaken hebben. Vari?rend van slecht massa contact tot rotte injector.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Re: Stotteren bij constante snelheid
Je bedoelt waarschijnlijk 't noodprogramma.arnie wrote:...veilige modus...
Als de ECU over gaat op noodprogramma, dan heeft 'ie daar zelf een reden voor geconstateerd en (meestal) een bijbehorende storingscode voor in z'n geheugen opgeslagen. In dat geval moet ook het storingslampje in je dash geknipperd hebben![/quote]
"Veilige modus" a.k.a. noodprogramma = ALTIJD met lampje.
Snelste manier om noodprogramma te krijgen is enkeltje te warme lucht of gevalletje ??n of meer afwijkende injectoren (alle injectoren krijgen evenveel benzine met onze injectiesysteempjes).
Laatste geval is er dus per 4 slagen een heel afwijkende aflezing en dan brandt het lampje al snel. Had dit ook met een GTI nl., die gaf bij continu zware belasting (120+ op de snelweg) lampje.
VIER vuile injectoren resulteert echter in goeie meetwaarden, met een beetje geluk binnen tolerantie. Dan brandt er niks maar loopt ie - met name bij deellast - kl*te.
Ik gok 't op vuil, dus injectoren reinigen... Gewoon zelf doen trouwens, ultrasoon pas als 't echt nodig is.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 71
- Joined: SatMay19, 2007 9:04:39 AM
- Location: noord groningen