Waarmee kan ik het handigst een klein gaatje in een radiateur dichtmaken? Het is een ieniemienie gaatje in een stuk plastic vlak onder die vulpijp.
Wil het eerst proberen te lijmen/dichtmaken/wat dan ook want radiateur vervangen is nog vervelender werk...
Gaatje radiateur dichtmaken?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Gaatje radiateur dichtmaken?
Kijk uit, een Cactussssss
Re: Gaatje radiateur dichtmaken?
pcrodent wrote:Waarmee kan ik het handigst een klein gaatje in een radiateur dichtmaken? Het is een ieniemienie gaatje in een stuk plastic vlak onder die vulpijp.
Wil het eerst proberen te lijmen/dichtmaken/wat dan ook want radiateur vervangen is nog vervelender werk...
Zal lijm werken? Komt best wel druk op te staan. En zoveel moeite is het helemaal niet om die radiateur te vervangen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Re: Gaatje radiateur dichtmaken?
Mark wrote:pcrodent wrote:Waarmee kan ik het handigst een klein gaatje in een radiateur dichtmaken? Het is een ieniemienie gaatje in een stuk plastic vlak onder die vulpijp.
Zal lijm werken?
Volgens de vorige eigenaar was een deel al gelijmd... en heeft het al die tijd gehouden. Jammer genoeg was ik vergeten zijn zelfgemaakte hitteschild weer terug te plaatsen en toen heeft de uitlaat een gaatje in de rad. gesmolten...
Kijk uit, een Cactussssss
Bij de bouwmarkt. Het hecht wel goed op plastic als je het een beetje opschuurd. Glasvezel koop je in matjes, soort stof. Je heb dan een hars (2 componenten, die hard wordt als je het mengt). Je smeert wat hars op het stuk waar je gaat plakken. Je knipt de matjes op maat en drukt ze op de plek, daarna smeer je de matjes ermee in totdat ze goed doorweekt zijn. Daarna uit laten harden en dan zou het dicht moeten zijn.
Wel ruim het gat overlappen in verschillende richtingen meerder matjes plakken.
Of het ook echt langeretermijn blijft werken garandeer ik je niet.
Wel ruim het gat overlappen in verschillende richtingen meerder matjes plakken.
Of het ook echt langeretermijn blijft werken garandeer ik je niet.
-
- AX Master