Gaatje radiateur dichtmaken?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
pcrodent
Moderator
Moderator

Gaatje radiateur dichtmaken?

Post by pcrodent »

Waarmee kan ik het handigst een klein gaatje in een radiateur dichtmaken? Het is een ieniemienie gaatje in een stuk plastic vlak onder die vulpijp.

Wil het eerst proberen te lijmen/dichtmaken/wat dan ook want radiateur vervangen is nog vervelender werk...
Kijk uit, een Cactussssss

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Re: Gaatje radiateur dichtmaken?

Post by Mark »

pcrodent wrote:Waarmee kan ik het handigst een klein gaatje in een radiateur dichtmaken? Het is een ieniemienie gaatje in een stuk plastic vlak onder die vulpijp.

Wil het eerst proberen te lijmen/dichtmaken/wat dan ook want radiateur vervangen is nog vervelender werk...

Zal lijm werken? Komt best wel druk op te staan. En zoveel moeite is het helemaal niet om die radiateur te vervangen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

dvdoornik
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by dvdoornik »

bij mij zit er een gat in van minimaal 4 cm?, heb ik dichtgemakt met glasvezelmatjes, paar over elkaar....

pcrodent
Moderator
Moderator

Re: Gaatje radiateur dichtmaken?

Post by pcrodent »

Mark wrote:
pcrodent wrote:Waarmee kan ik het handigst een klein gaatje in een radiateur dichtmaken? Het is een ieniemienie gaatje in een stuk plastic vlak onder die vulpijp.

Zal lijm werken?

Volgens de vorige eigenaar was een deel al gelijmd... en heeft het al die tijd gehouden. Jammer genoeg was ik vergeten zijn zelfgemaakte hitteschild weer terug te plaatsen en toen heeft de uitlaat een gaatje in de rad. gesmolten...

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

is speciaal spul voor maar een rauw ei in je radateur gooien werkt ook. :lol: :lol:
Is wel een goede noodoplossing, maar ik zou voor dat spulletje gaan.

Sjabba
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by Sjabba »

Ik zou geen spulletje erin gooien, dat spulletje zit vervolgens ook in je koelsysteem en dat lijkt me niet fijn. Beter met glasvezel repareren en anders vervangen.

Ik heb dat ook eens gedaan bij een swift met als gevolg dat hij steeds sneller te warm liep.

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Ik dacht meer aan de buitenkant fiksen met een spulletje dan aan een spulletje erin gooien. Maar glasvezel kan?

Daar heb ik alleen totaal geen ervaring mee. Hoe werkt dat spul, waar haal ik het en wat kost het?

Sjabba
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by Sjabba »

Bij de bouwmarkt. Het hecht wel goed op plastic als je het een beetje opschuurd. Glasvezel koop je in matjes, soort stof. Je heb dan een hars (2 componenten, die hard wordt als je het mengt). Je smeert wat hars op het stuk waar je gaat plakken. Je knipt de matjes op maat en drukt ze op de plek, daarna smeer je de matjes ermee in totdat ze goed doorweekt zijn. Daarna uit laten harden en dan zou het dicht moeten zijn.

Wel ruim het gat overlappen in verschillende richtingen meerder matjes plakken.

Of het ook echt langeretermijn blijft werken garandeer ik je niet.

tank_driver
AX Master
AX Master

Post by tank_driver »

waarom zou je dat gaatje dicht maken??? heb je er last van :wink:
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

Post Reply