de auto van mijn werk, een Renault Kangoo, heeft bovenop een zwaaibak, zwaailichten en knipperlichten, de gehele kerstboomverlichting zegmaar.
ook zitten er halogeenspots zowel links als rechts die als zoeklicht dienen.
deze zijn echter naar zijn grootje, aangezien de hele mik verroest is,
nou heb ik de boel uit elkaar gehaald om het te vervangen, maar de halogeenspotjes zijn niet meer veel waard, dit waren ook huis tuin en keukenspotjes,
nu wil ik deze vervangen door de Led-spotjes van www.conrad.nl aangezien die ook tegen schokken kunnen, en dus goed geschikt zouden zijn voor het gebruik op een auto.
echter zijn er 2 type spotjes,

laagspanning
12 ledjes
0.75 watt vermogen

laagspanning
20 ledjes
1.25 watt vermogen
Energiezuinig!
LED-lampen hebben een verbazingwekkende lichtopbrengst, een laag energieverbruik en een extreem lange levensduur. De effici?ntie van LED-lampen is 3 keer zo hoogals die van halogeenlampen. De 12 V-types met een GU 5.3-fitting zijn inzetbaar in laagspannings-halogeensystemen. De 230 V-types met een GU 10-fitting passen in hoogspannings-halogeensystemen. De 230 V-types met E14/E27-fitting zijn geschikt voor de vervanging van gewone gloeilampen.
? 5 cm
Technische specificaties:
Levensduur 35.000 h
Fitting GU 5.3
Voedingsspanning 12 V.
nou snap ik dus niet welke ik het beste kan kiezen, met dat vermogen, die met meer vermogen schijnt natuurlijk feller, maar wat zijn hier de voor en nadelen van

alvast bedankt als iemand het makkelijk en duidelijk kan uitleggen.