M'n GTI had vandaag zin om z'n koelvloeistof via het gaatje onder de vuldop eruit te spugen.
Bijvullen en ontluchten dan maar
Wat zal ik zometeen eerst controleren?
Is het de hitte of spugen GTI'tjes er wel vaker mee?
Volgens mij gewoon 95 graden, maarja.. het liep er uit nadat ik 'm voor de deur geparkeerd had.
Hij blies al een tijdje wel eens witte rook uit als ik 'm starte, dus zou de koppakking een beetje brak zijn geworden van al dat gesjees eergister in Duitsland?
Ik heb hier alleen 'ff geen koelvloeistof liggen er lag best een plas onder dus dat word morgen verderklooien
Bas_S wrote:Volgens mij gewoon 95 graden, maarja.. het liep er uit nadat ik 'm voor de deur geparkeerd had.
Hij blies al een tijdje wel eens witte rook uit als ik 'm starte, dus zou de koppakking een beetje brak zijn geworden van al dat gesjees eergister in Duitsland?
Ik heb hier alleen 'ff geen koelvloeistof liggen er lag best een plas onder dus dat word morgen verderklooien
gewoon water bijtanken, kan met dit weer geen kwaad
mijn koelvloeistof is vol olie, echt zwart. ik ben van plan binnenkort de koppakking doen, rad vervangen (kleine lek) en waterpomp gelijk ook vervangen. Zolang dat er genoeg olie is, en aangezien dat de temp goed blijft, moet ik met zorgen maken voor de motor of zo ?
Vandaag weer volop gereden, hij loopt wel warm (warmer dan normaal, zelfs op hetere dagen liep hij niet zo heet) maar geen opgebouwde druk ofzo..
Misschien dat er wat troep in m'n radiateur zit dat een paar kanalen blokkeert.. Nouja.. hij blijft nu wel beter op bedrijfstemperatuur
Heb je dan geluk of pech...Voor de verandering heb ik ook probleempjes, maar uiteraard net iets anders.. Mijn GTI blijft te koud, ook na flink scheuren komt ie niet boven de 75/80 uit...
Echt raar, de mijne word (te) warm als ik onder de 50 rij, stationair koelt hij weer heel langzaam af.
Het ligt niet aan het weer, gisteravond/nacht deed hij het ook.
Ja zoiets...kan 90 zijn...maar het duurt echt lang voordat ie warm is...
Toen het gisteren rond8 uur wat afkoelde bleef ie op een snelgwerit bij 140/150 gewoon rond de 75graden...