Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Moderator: webmasters
My First GT rijd nog steeds en prima ook
Enige grootte minpunt waren de remmen, deze trilde als een idioot op een of andere manier was 1 remschijf ongeveer zo krom als eem frisbee. Dit was al sinds ik hem had en ik heb er opzich mee rond kunnen rijden maar het was enorm irritant.
Vandaag maar even nieuwe schijfjes gehaald en eigenlijk het duurste van de hele auto (50 euro) maar ook het belangrijkste.
nieuwe blokken had ik al... die waren 10 euro
Vermoedelijk gaan er (nog) geen 106gti remmen onder komen, ik heb namenlijk een andere ax (gti) met een aangepast 1.6 blok van een 106 rallye tot mijn beschikking (110 pk op 800 kilo) voor het circuitwerk. En ik kan altijd nog zeggen dat ik het wel doe
In princiepe zal ik maximaal 6 maanden met de ax gaan rijden voordat er wat anders is, wat afhankelijk is van wat ik wil en het budget. Voordeel van de ax is dat hij zo cheap te rijden is dat ik per maand heel veel geld over hou om te sparen.
totaal zitten we nu op 353 euro.
de komende weken doe ik even niets eraan, gezien ik mij moet concentreren op de verkoop van de mr2, niet dat daar wat aan hoeft te gebeuren maar ik kan mij slecht concentreren op meerdere dingen tegelijk.
Enige grootte minpunt waren de remmen, deze trilde als een idioot op een of andere manier was 1 remschijf ongeveer zo krom als eem frisbee. Dit was al sinds ik hem had en ik heb er opzich mee rond kunnen rijden maar het was enorm irritant.
Vandaag maar even nieuwe schijfjes gehaald en eigenlijk het duurste van de hele auto (50 euro) maar ook het belangrijkste.
nieuwe blokken had ik al... die waren 10 euro
Vermoedelijk gaan er (nog) geen 106gti remmen onder komen, ik heb namenlijk een andere ax (gti) met een aangepast 1.6 blok van een 106 rallye tot mijn beschikking (110 pk op 800 kilo) voor het circuitwerk. En ik kan altijd nog zeggen dat ik het wel doe
In princiepe zal ik maximaal 6 maanden met de ax gaan rijden voordat er wat anders is, wat afhankelijk is van wat ik wil en het budget. Voordeel van de ax is dat hij zo cheap te rijden is dat ik per maand heel veel geld over hou om te sparen.
totaal zitten we nu op 353 euro.
de komende weken doe ik even niets eraan, gezien ik mij moet concentreren op de verkoop van de mr2, niet dat daar wat aan hoeft te gebeuren maar ik kan mij slecht concentreren op meerdere dingen tegelijk.
En hij heeft weer een leuke kill erbij.
een x5 diesel
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 1&cache=no
En juist met dat soort auto's is het leuk, mevrouw (jawel) keek heel erg sipjes toen ze het ax'je niet kon bijbenen :'). Moet je maar geen s.u.v van 2055 kg kopen.
Daarintegen was een mustang uit 2005 aanzienlijk sneller, maargoed hij stond al te lachen en tja toch proberen dan , bij voorbaat al kansloos (voor mij dan).
Eerdaags ga ik eens proberen in een 206RC te rijden (zo'n mooie azuurblauwe), kijken of mij dat bevalt, igg past het wel bij mij als franse rammelaar. Japan is voor mij niet voorbestemd daar ben ik al achter.
een x5 diesel
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 1&cache=no
En juist met dat soort auto's is het leuk, mevrouw (jawel) keek heel erg sipjes toen ze het ax'je niet kon bijbenen :'). Moet je maar geen s.u.v van 2055 kg kopen.
Daarintegen was een mustang uit 2005 aanzienlijk sneller, maargoed hij stond al te lachen en tja toch proberen dan , bij voorbaat al kansloos (voor mij dan).
Eerdaags ga ik eens proberen in een 206RC te rijden (zo'n mooie azuurblauwe), kijken of mij dat bevalt, igg past het wel bij mij als franse rammelaar. Japan is voor mij niet voorbestemd daar ben ik al achter.
wellich eerdaags kijken naar deze:
http://www.speurders.nl/speurder.php?id ... 76&tbl=ads
Zit werk aan, idee is deze te schorsen, mr2 of de first verkopen (of bijde )en dan voorlopig in deze te rijden.
http://www.speurders.nl/speurder.php?id ... 76&tbl=ads
Zit werk aan, idee is deze te schorsen, mr2 of de first verkopen (of bijde )en dan voorlopig in deze te rijden.
staat ook echt.. mooie stoelhoezen.... bah!
Verder ziet het er wel uit als een leuk projectie, idd wel wat werk
Verder ziet het er wel uit als een leuk projectie, idd wel wat werk
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Klopt maar ik werk snel de first reed ook weer in 10 dagen ondanks dat het blok in puin lag.
gevraagt aan de verkoper of ik donderdagavond even kon langskomen, bekijken of het ding nog enigsinds bruikbaar is.
Voordeel van een gti is dat ik er ook cpz mee opkan en nog mee kan komen met de snellere bmw's e.d.
gevraagt aan de verkoper of ik donderdagavond even kon langskomen, bekijken of het ding nog enigsinds bruikbaar is.
Voordeel van een gti is dat ik er ook cpz mee opkan en nog mee kan komen met de snellere bmw's e.d.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
nee, hij is te koop ik ws voor donderdag een afspraak (hij moest overleggen met zijn werk)
even zoeken....
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... ht=#217460
en ja inderdaad, maar dat is dus niet meer van toepassing.
Hoe dan ook, er zit werk aan en ik snap wel dat het dingetje dan wegmoet, ik zit alleen met het emmertje in mijn maag. De first heb ik al genoeg mensen voor die hem willen kopen. De mr2 wel al wat geinterreseerde maar niet concreet maar dat komt denk nog wel aan de auto zal het niet liggen.
Sowieso mogen de kosten van de gti niet te hoog oplopen, de bedoeling is de first weg te doen, en de gti dan op te knappen en gelijk te spelen kwa kosten.
Sowieso is de first erg netjes en de gti moet het wel waard zijn om op te knappen wil eraan beginnen. anders hou ik lekker de first gezien het ding te leuk rijd daarvoor en te netjes is.
Ow en kijk niet raar op als er plots een 16v inligt , de kennis daarvoor is namenlijk aanwezig en de meeste zullen wel de ax rallye van bob gezien hebben, waar probleemloos een 1.6 8v met magnetti in draait en exact dezelfde kabelboom heeft als een 16v.
even zoeken....
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... ht=#217460
en ja inderdaad, maar dat is dus niet meer van toepassing.
Hoe dan ook, er zit werk aan en ik snap wel dat het dingetje dan wegmoet, ik zit alleen met het emmertje in mijn maag. De first heb ik al genoeg mensen voor die hem willen kopen. De mr2 wel al wat geinterreseerde maar niet concreet maar dat komt denk nog wel aan de auto zal het niet liggen.
Sowieso mogen de kosten van de gti niet te hoog oplopen, de bedoeling is de first weg te doen, en de gti dan op te knappen en gelijk te spelen kwa kosten.
Sowieso is de first erg netjes en de gti moet het wel waard zijn om op te knappen wil eraan beginnen. anders hou ik lekker de first gezien het ding te leuk rijd daarvoor en te netjes is.
Ow en kijk niet raar op als er plots een 16v inligt , de kennis daarvoor is namenlijk aanwezig en de meeste zullen wel de ax rallye van bob gezien hebben, waar probleemloos een 1.6 8v met magnetti in draait en exact dezelfde kabelboom heeft als een 16v.
Last edited by Drake on WedFeb20, 2008 1:58:25 AM, edited 1 time in total.
Heeft achter geen remus, wel een trekhaak (die de first ook al heeft)
word pas zaterdagochtend ivm donderdagavond voor hem niet ging lukken
alleen ik twijfel over de km stand:
http://kentekens.axclub.nl/index.php?pa ... 1d4f101bb1
Opzich boeid het mij niet maar hij moet wel eerlijk blijven
word pas zaterdagochtend ivm donderdagavond voor hem niet ging lukken
alleen ik twijfel over de km stand:
http://kentekens.axclub.nl/index.php?pa ... 1d4f101bb1
Opzich boeid het mij niet maar hij moet wel eerlijk blijven
Nog geen reactie's gehad op de toyota en gezien de lasten lager zijn uitgevallen dan verwacht mag hij voorlopig blijven, dat houd in dat ik voorlopig een ax en een emmertje heb
hij staat nog wel te koop en als hij weg kan gaat hij weg, maar hij gaat niet voor een prikkie van hand (hij heeft ook geen prikkie gekost)
Maargoed wat het is:
Toyota mr2 sw20 Gen3 uit 1996 met 175pk
1 van de 2 orginele rode mr2's uit dat bouwjaar (tussen 94 en 99 zijn er maar 80 orgineel verkocht) in een zeer fraaie staat, zowel technisch als kwa uiterlijk.
En ik kan nu ook wel foto's plaatsen ervan
Dus wellicht dat ik de volgende keer wel het emmertje meeneem, het is geen auto voor dagelijks gebruik en als je er af en toe in rijd is het een prima auto en dan is hij wel heel leuk .
hij staat nog wel te koop en als hij weg kan gaat hij weg, maar hij gaat niet voor een prikkie van hand (hij heeft ook geen prikkie gekost)
Maargoed wat het is:
Toyota mr2 sw20 Gen3 uit 1996 met 175pk
1 van de 2 orginele rode mr2's uit dat bouwjaar (tussen 94 en 99 zijn er maar 80 orgineel verkocht) in een zeer fraaie staat, zowel technisch als kwa uiterlijk.
En ik kan nu ook wel foto's plaatsen ervan
Dus wellicht dat ik de volgende keer wel het emmertje meeneem, het is geen auto voor dagelijks gebruik en als je er af en toe in rijd is het een prima auto en dan is hij wel heel leuk .
Last edited by Drake on FriFeb22, 2008 3:34:58 PM, edited 1 time in total.
Hehe, de vierkante was karakastieker en je bent de 2e die het zegt, deze is stoerder en rijd eerlijk gezegt veeeel beter en belangrijker deze rot niet onder je kont vandaagDuFF wrote: maar toch vond ik die oudere emmer leuker, die was vierkanter
Verbruik valt mee, tot nu toe 1 op 11. had slechter gekunt, in princiepe kan hij als het moet max 1 op 14 rijden, echter ook 1 op 8
Hij heeft maar 2 zitplaatsen, zit laag bij de grond en is niet zo makkelijk te rijden als een ax b.v. Vandaar dat het niet echt een auto is voor elke dag hoewel het prima kan. Ding voelt solide en betrouwbaar aan.
Echt gezellig is t niet binnenin die emmer met zo'n joekel van een barriere tussen jou en je evt. bijrijdster/navigateuse
en ook aan de buitenkant vind ik t niet echt een toppunt van design vooral de voorkant lijkt iets te missen.. mengelmoesje van gebruikte vormen (vooral voor de lampen) niet echt samenhangend.
Je moet er van houden denk
Dat dak is wel weer cool met die uitneembare panelen!
en ook aan de buitenkant vind ik t niet echt een toppunt van design vooral de voorkant lijkt iets te missen.. mengelmoesje van gebruikte vormen (vooral voor de lampen) niet echt samenhangend.
Je moet er van houden denk
Dat dak is wel weer cool met die uitneembare panelen!
ieder zijn smaakt . het is een sportwagen en die barriere is de benzinetank (ivm gewichtsverdeling).
Persoonlijk vind ik het een prachtige wagen, het uiterlijk was juist een van de reden waarom ik er een wou. Auto's met middenmoter zijn nu ook eenmaal schaars en de echte autoliefhebber weet dat daar de moter hoort te zitten .
Persoonlijk vind ik het een prachtige wagen, het uiterlijk was juist een van de reden waarom ik er een wou. Auto's met middenmoter zijn nu ook eenmaal schaars en de echte autoliefhebber weet dat daar de moter hoort te zitten .