Dit waren echt geen M6 bouten! Nu wel overigensRio97 wrote:Waarop Harry de Eendendokter constateerde dat het m6 boutjes zijn, een klauwhamer pakte en met een enorme ros het remcilindertje los beukte.Pgoddijn wrote: Het verwijderen van de remcilinder was al niet makkelijk; imbusboutjes aan de achterkant waren vrolijk rond voordat we eraan begonnen dus deze moest er maar uitgeboord worden.
Mooi dat er weer apk op zit!
Peter AKA Pgoddijn (GTI '92)
Moderator: webmasters
oh, dan is dat voor m'n elec deurenvergrendeling.Pgoddijn wrote:Het enige wat leek op een massapunt was inderdaad de bevestiging van het dashboard. Het lijkt erop dat daar ooit een massapunt is gemaakt voor het alarmsysteem maar daar zit alleen nog een knijpstekker zonder draad eraan.
shitPgoddijn wrote: Verder alleen de ondermat onder het tapijt gehaald. Deze was compleet doorweekt. Niet zo'n heerlijke gedacht, zeker niet omdat er al wat begon te roesten bij een dop.
en je weet niet waar het lekt, dus?
is het onder je achterbank droog?
groet,
elsje
Done: ax kopen
elsje
Done: ax kopen
Mijn centrale vergrendeling doet het prima, maar een dezer dagen trek ik het dashboard er volledig uit. Stuurkolom vervangen, maar vooral draadjes controleren. Heb van de week moeten starten met startkabels. Blijkbaar iets misgegaan... Acculampje doet het nu altijd op contactstand 0 en verder brand deze niet meer op contactstand 1 en 2 . Dynamo zal ook een opdonder gehad hebben aangezien de boel niet meer bijlaadt. Gelukkig kan ik eventueel met de fiets naar het werk maar ook daar ben ik dan niet zo blij mee eigenlijk.
We pakken er wel een WPH bij, dan komen we er wel uit, dunkt me .
Verder lekt het waarschijnlijk ergens bij m'n voorruit. Gelukkig is het momenteel gewoon "droog" dus geen rare lekkages en dergelijke. Ik zal me er volgende week eens op richten, momenteel heb ik sowieso nog last van wintervingers (toppen zijn halfdood)...
We pakken er wel een WPH bij, dan komen we er wel uit, dunkt me .
Verder lekt het waarschijnlijk ergens bij m'n voorruit. Gelukkig is het momenteel gewoon "droog" dus geen rare lekkages en dergelijke. Ik zal me er volgende week eens op richten, momenteel heb ik sowieso nog last van wintervingers (toppen zijn halfdood)...
Oei, overstart probleempje nog niet opgelost?
Benbenieuwd als de 205 rijd!!!
Benbenieuwd als de 205 rijd!!!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
10 minuten is niets peter, fietsen! Soesterberg is iets verder als 10 minuten.... dan zit je eerder op een uur fietsen?Pgoddijn wrote:Die rijdt al, maar de AX gebruik ik gewoon als daily. Hoewel het niet echt slecht voor m'n conditie is om 10 minuten per dag te fietsen . Wel is het natuurlijk makkelijker om even met de auto naar Soesterberg te rijden, m'n vouwfiets vindt het namelijk niet leuk met zoveel gereedschap achterop
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
10 minuten fietsen naar Hilversum natuurlijk, Soesterberg doe ik 5 kwartier over met een d-tour via Soest en Soestdijk. Mooie route en erg goed voor de conditie ivm met het wat heuvelig landschap. Toch nog een mooie bijkomstigheid omdat toen m'n versnellingsbak kapot was...grietje wrote:10 minuten is niets peter, fietsen! Soesterberg is iets verder als 10 minuten.... dan zit je eerder op een uur fietsen?Pgoddijn wrote:Die rijdt al, maar de AX gebruik ik gewoon als daily. Hoewel het niet echt slecht voor m'n conditie is om 10 minuten per dag te fietsen . Wel is het natuurlijk makkelijker om even met de auto naar Soesterberg te rijden, m'n vouwfiets vindt het namelijk niet leuk met zoveel gereedschap achterop
Zo, AX loopt weer prima. Dynamo vervangen bleek ook gewoon het antwoord. Volgende keer diagnose: Gewoon het laadspanningskabeltje loskoppelen en je bent klaar . Wel een beetje jammer: Radio is naar alle waarschijnlijkheid niet ongeschonden uit de ellende gekomen. Deze lijkt gewoon doorgefikt te zijn, ondanks dat er een zekering in zat. Die is overigens ook door, maar ondanks dat doet ie het toch echt niet . Volgende week maar eens even met de jongens van Pioneer aan de lijn gaan hangen, klopt toch niet helemaal...
Wat voor aansluitkabel/isokabel moet er in je pioneer radio Peter ?
Als dat deze is :
Dan heb ik nog een JVC radio voor je waar ik van af wil, is in goede staat, en compleet met boekje, doosje, etc. (op bovengenoemde isokabeltje na)
met nieuw aangeschaft afstandsbedieningje.
Ow wacht, dit is geen verkooptopic?
Je pb't of gilt maar als je huidige pioneer niet meer te repareren valt/geen garantie meer, en je zoekt wat anders.
Als dat deze is :
Dan heb ik nog een JVC radio voor je waar ik van af wil, is in goede staat, en compleet met boekje, doosje, etc. (op bovengenoemde isokabeltje na)
met nieuw aangeschaft afstandsbedieningje.
Ow wacht, dit is geen verkooptopic?
Je pb't of gilt maar als je huidige pioneer niet meer te repareren valt/geen garantie meer, en je zoekt wat anders.
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Volgensmij doe je toch echt iets fout...Losroyos wrote:ik heb ook nog een Pioneer liggen alleen ik ben die kabel kwijt, aangezien de kabel nieuw op zon 70 euro uit komt en de niet officiele op 40 euro.. heb ik besloten een andere radio te halen.
KLIK
Nog geen 5 euro...
Ach, maandag ga ik eens contact opnemen met Pioneer, maar dan even niet via de Customer Service . Verder eventueel nog even graven naar het bonnetje, die zou ik nog ergens moeten hebben... Maar toch wil ik even bij de jongens van PR horen hoe het mogelijk is dat een radio doorfikt omdat de beveiliging blijkbaar niet goed genoeg werkt...
Hmm, alweer bijna twee maanden verder, waarbij een update misschien wel weer gepast is.
De radio doet het ook gewoon weer. Misschien had ik meteen maar zo'n klein zekeringetje moeten halen. De "test" met een grote met een draadje werkt blijkbaar niet zo best. Anyhow, blij dat er geen andere radio inhoeft. Deze bevalt me nog altijd prima .
Verder: Er dient binnenkort even een toplager vervangen te worden. Deze maakt al een tijdje knakgeluiden, wat natuurlijk niet fijn is op klinkers en drempels... Wat ook eindelijk een keer dient te gebeuren is het weghalen van de benzinedrukregelaar. Ik kan me alleen maar bedenken dat het verbruik erop vooruit gaat en dat ik met volgas meer vermogen heb. Momenteel loopt ie een beetje rijk. Doet me denken aan de dagen dat ik nog in m'n Clio Diesel reed en met volgas van die dieselwalmen achter me liet. Gelukkig ruikt benzine niet zo verschrikkelijk.
Wel doen m'n elektrische ramen het niet meer... Het is geen ramp want ze zitten dicht, maar ik vraag me af of het de module is, een zekering of anders gewoon een draadbreuk die ineens helemaal in is komen zetten. Ok, er zit sowieso een draadbreuk in, maar die gaf alleen storing als de deur open was op zo'n 20 graden.
Voor de APK denk ik toch even te moeten kijken of ik het spaghetti-spruitstuk eruit trek en een normale inzet. Dit in verband met een gat voor de lambda-sonde. Maar dat kan nog wel een paar maanden wachten...
Verder: Omdat ik de 222.222 km had gemist:
Speciaal voor Raoel
De radio doet het ook gewoon weer. Misschien had ik meteen maar zo'n klein zekeringetje moeten halen. De "test" met een grote met een draadje werkt blijkbaar niet zo best. Anyhow, blij dat er geen andere radio inhoeft. Deze bevalt me nog altijd prima .
Verder: Er dient binnenkort even een toplager vervangen te worden. Deze maakt al een tijdje knakgeluiden, wat natuurlijk niet fijn is op klinkers en drempels... Wat ook eindelijk een keer dient te gebeuren is het weghalen van de benzinedrukregelaar. Ik kan me alleen maar bedenken dat het verbruik erop vooruit gaat en dat ik met volgas meer vermogen heb. Momenteel loopt ie een beetje rijk. Doet me denken aan de dagen dat ik nog in m'n Clio Diesel reed en met volgas van die dieselwalmen achter me liet. Gelukkig ruikt benzine niet zo verschrikkelijk.
Wel doen m'n elektrische ramen het niet meer... Het is geen ramp want ze zitten dicht, maar ik vraag me af of het de module is, een zekering of anders gewoon een draadbreuk die ineens helemaal in is komen zetten. Ok, er zit sowieso een draadbreuk in, maar die gaf alleen storing als de deur open was op zo'n 20 graden.
Voor de APK denk ik toch even te moeten kijken of ik het spaghetti-spruitstuk eruit trek en een normale inzet. Dit in verband met een gat voor de lambda-sonde. Maar dat kan nog wel een paar maanden wachten...
Verder: Omdat ik de 222.222 km had gemist:
Speciaal voor Raoel
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Een storing in de electrische ramen werd volgens mij in 80% van de gevallen veroorzaakt door een draadbreuk ter hoogte van de doorvoerrubbers van de deuren...
De andere 20% zal dan wel veroorzaakt worden door gare schakelaars...
Weet ook niet hoe de bedrading van de deuren exact loopt, ik neem aan, jij hebt een GTI, dat jouw schakelaars in je deuren zitten. Je kunt waarschijnlijk ook via je linkerdeur het bijrijdersraam bedienen. Grote kans dat je storing dus in je linkerdeur gezocht moet worden denk ik dan...
De andere 20% zal dan wel veroorzaakt worden door gare schakelaars...
Weet ook niet hoe de bedrading van de deuren exact loopt, ik neem aan, jij hebt een GTI, dat jouw schakelaars in je deuren zitten. Je kunt waarschijnlijk ook via je linkerdeur het bijrijdersraam bedienen. Grote kans dat je storing dus in je linkerdeur gezocht moet worden denk ik dan...
Zo, het begon me een beetje de keel uit te hangen. De elektrische ramen zijn fijn, maar als ze het niet doen en je ondertussen wel rookt raakt je asbak verstopt en wordt het vrij snel muf in de auto...
Deurpanelen verwijderd, stoel verwijderd en een half uur lopen kloten achter het dashboard om de kabels te achterhalen en zo ook de stekkers. Lang leve die stekkers! Als je die los hebt gewoon de boel (subtiel) langs de deurgaten eruit trekken (inclusief rubber) en je kunt rustig de boel bekijken.
Eenmaal de boel in m'n handen lijkt het erop dat iemand al eens eerder last heeft gehad van dit kabelfenomeen, maar dat blijkbaar gewoon ruk heeft opgelost:
Heerlijk, de kabel was gewoon afgebroken... De eerdere poging tot reparatie bestond uit een knijpstekker, maar 2 cm daarvoor was het draad inmiddels gewoon door . Geen nood, even 10 meter blauw draad gehaald (2.5mm), had nog 2mm geel draad liggen , en lekker kloten met de kniptang, soldeerbout en krimpkous. Het gele draad zag er redelijk uit, maar als je daar toch bezig bent gewoon preventief bezig zijn.
Resultaat? Het werkt, en beter dan voorheen. Geen foto's, maar dat lijkt me ook nergens voor nodig.
Verder nog even wat beunwerk aangepakt van de vorige eigenaar. De draden van de CV waren eerder al eens verkloot door de aanleg van een alarm. Hierdoor waren de lullige draadjes van de CV voorzien van zo'n blauwe kabelsplitter (knijpstekker). Die mocht er vrolijk tussenuit, en met een beetje mazzel gaat dit weer even mee .
Zo, ik ga even spiritus halen om het interieur even uit te laten dampen.
Deurpanelen verwijderd, stoel verwijderd en een half uur lopen kloten achter het dashboard om de kabels te achterhalen en zo ook de stekkers. Lang leve die stekkers! Als je die los hebt gewoon de boel (subtiel) langs de deurgaten eruit trekken (inclusief rubber) en je kunt rustig de boel bekijken.
Eenmaal de boel in m'n handen lijkt het erop dat iemand al eens eerder last heeft gehad van dit kabelfenomeen, maar dat blijkbaar gewoon ruk heeft opgelost:
Heerlijk, de kabel was gewoon afgebroken... De eerdere poging tot reparatie bestond uit een knijpstekker, maar 2 cm daarvoor was het draad inmiddels gewoon door . Geen nood, even 10 meter blauw draad gehaald (2.5mm), had nog 2mm geel draad liggen , en lekker kloten met de kniptang, soldeerbout en krimpkous. Het gele draad zag er redelijk uit, maar als je daar toch bezig bent gewoon preventief bezig zijn.
Resultaat? Het werkt, en beter dan voorheen. Geen foto's, maar dat lijkt me ook nergens voor nodig.
Verder nog even wat beunwerk aangepakt van de vorige eigenaar. De draden van de CV waren eerder al eens verkloot door de aanleg van een alarm. Hierdoor waren de lullige draadjes van de CV voorzien van zo'n blauwe kabelsplitter (knijpstekker). Die mocht er vrolijk tussenuit, en met een beetje mazzel gaat dit weer even mee .
Zo, ik ga even spiritus halen om het interieur even uit te laten dampen.