Stefan (AX 1.6 GTI & Seat leon 2001 tdi)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

hehe bedoel je die GT? daar zit nog maar even apk op ..en dat ding is uiterlijk gewoon te slecht...een vriend van mij rijd er nu in ..omdat zijn corsa toe is aan een nieuwe motor...
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

hahaha ax overschot.. :P
Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

leuke bakkie Steef
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

als je dr nog een keer vanaf moet! :D
Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Ja steef, net AXje, maar sne lde 1.6 weer op de weg helpen :wink:
Freude am Fahren.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

Image

lekke koppaking? :roll: slang van de carter ontluchting....:|

najah vandaag laatste tentame gemaakt dus de auto staat binnen... er stond nog een verdwaalde corsa gsi dus die moest er eerst uit..

more to come....
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

Image

Pimp my 1.1tge... vond een setje orginele wieldopen op de sloop, staat toch net even wat netter

Image

plaatje uit de oude doos....

voor de rest de vorderingen aan de gti, alles is los op de kopbouten en distrubutie riem na, afgelopen weekend eerst de corsa op de achtergrond afgemaakt ( andere motor, schroefset er onder, deze hebben we afgelope vrijdag op gehaald uit valkenswaard 560 km heen en terug)

en ow ja, als alles goed gaat heb ik ook een leuke nokkenas :)
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

mooi ding die Corsa..

mm valkenswaard.. opels.. die ken ik misschien :P alhoewel het daar best groot is :roll:
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

hee de crossa rijd ook weer :lol:

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

kakanox wrote:Vantevoren ging ie gauw genoeg richting 110...


wat is er mis met 110 graden als je flink doorstampt?
dan krijg je ten minste geen koud/ warm problemen doordat verschillende onderdelen verschillend gaan uitzetten.
Als de motor moet presteren is het beter dat hij ook wat warmer loopt.
olie wordt dunner smeert beter etc etc.
Mijn sport gaat richting de 115 als hij echt op zijn staart getrapt word. maakt helemaal niets uit (rode gebied ligt zowiezo bij 120 graden geloof ik). zaak is wel de boel goed te behandelen en dus ook weer "koud" te rijden.
te grote temperatuursverschillen zijn niet altijd aan te bevelen tussen koelwater en olie/blok. je weet wat er gebeurt met een heetgestookt glas wat plotseling onder de kraan gehouden wordt. Je moet maar zo denken. PSA heeft daar heel wat ontwikkeling inzitten en zijn echt wat verder met denken dan vele zelfuitvinders. zelfs de rallyauto's rijden met standaard radiator.

groeten

denny
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

denny wrote:
kakanox wrote:Vantevoren ging ie gauw genoeg richting 110...


wat is er mis met 110 graden als je flink doorstampt?
dan krijg je ten minste geen koud/ warm problemen doordat verschillende onderdelen verschillend gaan uitzetten.
Als de motor moet presteren is het beter dat hij ook wat warmer loopt.
olie wordt dunner smeert beter etc etc.
Mijn sport gaat richting de 115 als hij echt op zijn staart getrapt word. maakt helemaal niets uit (rode gebied ligt zowiezo bij 120 graden geloof ik). zaak is wel de boel goed te behandelen en dus ook weer "koud" te rijden.
te grote temperatuursverschillen zijn niet altijd aan te bevelen tussen koelwater en olie/blok. je weet wat er gebeurt met een heetgestookt glas wat plotseling onder de kraan gehouden wordt. Je moet maar zo denken. PSA heeft daar heel wat ontwikkeling inzitten en zijn echt wat verder met denken dan vele zelfuitvinders. zelfs de rallyauto's rijden met standaard radiator.

groeten

denny


...en zelfs bij fabrieksrallyauto's gaat de temperatuur niet zo hoog.

Citroën stelt niet voor niks een bedrijfstemperatuur (voor olie) van tussen de 100 en 115 graden in. De koelvloeistof moet daar een bepaald eindje onder liggen.

Zo ook bij Alfa Romeo bijvoorbeeld, die hebben verschillende bedrijfstemperaturen voor de GTA en de gewone 3.0 V6. Daarom kan je beter met een GTA doortrappen dan met een V6; de temperatuur mag hoger worden.

Ik blijf het niet met je eens Denny.. je moet bij de temperatuur blijven die de fabrikant opgeeft of als standaard houdt.

Je bent een zelfuitvinder als je zelf gaat bedenken dat de temperatuur onder bepaalde omstandigheden hoger moet zijn...

...en het feit dat auto's die de temperatuur te hoog krijgen kapot lopen bewijst dit.

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Zullen we een beetje aan Stefan zijn wie is wie denken heren !!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

discusie doen jullie maar graag in een ander topic :wink:

de koppaking van een tu motor gaat 100.000km mee, die van mij heeft het 115k km lang vol gehouden...

de temperatuur van de olie ligt altijd rond de 100graden, ook wel logisch als er een warmte wisselaar op zit. bij planken wil deze wel omhoog gaan .. naar 120 graden, ook niet schrikbarend hoog
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

TTF wrote:discusie doen jullie maar graag in een ander topic :wink:

de koppaking van een tu motor gaat 100.000km mee, die van mij heeft het 115k km lang vol gehouden...

de temperatuur van de olie ligt altijd rond de 100graden, ook wel logisch als er een warmte wisselaar op zit. bij planken wil deze wel omhoog gaan .. naar 120 graden, ook niet schrikbarend hoog


mijne gaat al 185k km mee. lekt nergens (degene die hem gezien hebben weten dat). motortje draait regelmatig richting de 7500 toeren. dat een pakking dus 100k km meegaat is ook onzin.wat wel vervangen is is de oliekeerring achter het vliegwiel en het kleppendekselpakking omdat die uitgedroogd was.
120 graden is de temp in het carter? bij de lagers zal dat een veelvoud hoger zijn :wink:
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

edwin ss50
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 363
Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
Location: st.nyk
Contact:

Post by edwin ss50 »

koppakking ligt niet echt aan de km stand denk ik maar het ligt er meer aan na hoeveel jaar het ringetje in het olie kanaaltje er is uit gerot denk ik
GTI 1.4 8v ---> GTI ... 16v

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

misschien kunnen we de discussie over de leeftijd van koppakkingen, maximumtemperaturen van motorblokken enz. beter in het Technisch-topic doen????

@ TTF: Hoe staat je auto er nu voor? Kop er al af? Maak jij geen foto's meer? :D

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

hehe door de weeks heb ik het vrij druk met school en sport... dus dan gebeurt er vrij weinig

vanmiddag een setje verstelbare koni's opgehaald voor achter, en krijg van de week een snelle nokkenas + verstelbaar tandwiel thuisgestuurt, ( 284graden schrick)

van het weekend eens die grijze GT gaan strippen, en wellicht ook nog die 106 zo dat dat weer wat cash oplevert en wellicht ruimte.. want ik heb al een paar "koopjes" moeten laten verschieten omdat me ouders graag niet meer autos om de deur wouden hebben hehe
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

Image

Image

effe passen...
Last edited by TTF on FriFeb10, 2006 7:00:01 PM, edited 1 time in total.
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

Ziet er goed uit hoor!
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

Mooi zeg!

Post Reply