Jan Bos aka Bossie (AX GT '89, 2x AX GT '90)
Moderator: webmasters
Het enige nadeel met zo'n kofferbak is dat het op een gegeven moment zo'n zooitje wordt
Ik heb nog maar even wat betere foto's gemaakt. Het is toch nog even wachten op wat onderdelen voordat we de carburateur kunnen gaan reviseren. Daarnaast verwacht ik dat dinsdag m'n pakkingset binnen is bij de garage.




Ik heb nog maar even wat betere foto's gemaakt. Het is toch nog even wachten op wat onderdelen voordat we de carburateur kunnen gaan reviseren. Daarnaast verwacht ik dat dinsdag m'n pakkingset binnen is bij de garage.
strak hoor jan!! dat word straks echt een blingbling motorblok!:D
Ik heb trouwens ook een pakkingsetje voor je inde auto
Kom v/d week maar gezellig langs almere 
Ik heb trouwens ook een pakkingsetje voor je inde auto


=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
even een opmerking, Uitlaatpoorten polijsten is goed, inlaat niet de moeite. kost je koppel en voor die 1% toename. uitlaat wel. je wilt namelijk niet dat er teveel roet kan blijven hangen.Bossie wrote:Dat is grotendeels al gedaan, alleen het rechtopstaande deel direct onder de kleppen moet nog. Inlaatpoorten zijn al klaar. Daarna is het inlaatspruitstuk nog aan de beurt.Rooney wrote:Netjes gedaan! Ga je de uitlaatpoorten nog polijsten?
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
We gaan langzaam beginnen met de onderdelen weer in/op de kop te monteren. Zondag middag gaan we de kleppen schoonmaken en weer monteren. Uiteraard worden de kleppen opnieuw ingeslepen en worden er nieuwe klepseals geplaatst.
Verder weer wat leuke onderdelen verzameld. Allereerst natuurlijk de Kent Cams nokkenasset en het K&N filter incl. grotere sproeier voor de 2e trap van de carburateur (en nog wat ontstekingsspul) die ik van Collin heb overgenomen.
Daarnaast is vandaag m'n verstelbare nokkenaspulley van Kent Cams binnengekomen.
Edit:
En dan vergeet ik nog te vermelden dat de GT sinds vorige week zaterdag op gele cup-dempers van Koni staat. De standaard gele Koni's hebben plaats gemaakt voor cup-dempers, die ingekort zijn en van bovenaf instelbaar. Ik ben er tijdens het wisselen achter gekomen dat ze te verwisselen zijn zonder de hele veerpoot er onderuit te halen. Ondanks een brug en goede veerspanners, is het toch geen aanrader. Volgende keer haal ik de poot er wel helemaal onderuit.
Hier nog een paar plaatjes om jullie lekker te maken



Verder weer wat leuke onderdelen verzameld. Allereerst natuurlijk de Kent Cams nokkenasset en het K&N filter incl. grotere sproeier voor de 2e trap van de carburateur (en nog wat ontstekingsspul) die ik van Collin heb overgenomen.
Daarnaast is vandaag m'n verstelbare nokkenaspulley van Kent Cams binnengekomen.
Edit:
En dan vergeet ik nog te vermelden dat de GT sinds vorige week zaterdag op gele cup-dempers van Koni staat. De standaard gele Koni's hebben plaats gemaakt voor cup-dempers, die ingekort zijn en van bovenaf instelbaar. Ik ben er tijdens het wisselen achter gekomen dat ze te verwisselen zijn zonder de hele veerpoot er onderuit te halen. Ondanks een brug en goede veerspanners, is het toch geen aanrader. Volgende keer haal ik de poot er wel helemaal onderuit.
Hier nog een paar plaatjes om jullie lekker te maken

Succes gewenst!
Komt helemaal goed, en als je'm lopend hebt weet je niet wat je overkomt!
Komt helemaal goed, en als je'm lopend hebt weet je niet wat je overkomt!
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh