Een 5-deurs is inderdaad praktischer en makkelijker om te maken.
De voorkant is nu bijna helemaal dicht, op een streepje van 5cm na.
Vanochtend begonnen met het maken van een gasveer verbinding voor het voorraam. Dit ging goed, totdat ik de gasveer (maar 1) eropzette en probeerde het raam te sluiten. De scharnieren zijn niet zo goed in horizontale krachten opvangen, waardoor het scharnier behoorlijk verboog...
Op de scharnieren zullen dus nog ribben gelast moeten worden, maar dit is een zorg voor later.
De voorkant moest vandaag dicht, dus heb ik een opengezaagd profiel onder de voorklep bevestigd, die dan over het randje valt aan de onderkant
Hierna kon ik de maten bepalen van de platen aan de zijkant. Nu kon ik de ene zijkant helemaal dicht maken. Heel veel lassen, maar wel mooi resultaat!
En toen kon ook de andere kant
En daarna alles in de primer tegen het roesten. (het hoekje links onder heb ik even gelaten. Dit neemt veel tijd en ik zat een beetje krap in de tijd vandaag) Ook heb ik even niet meer geplamuurd, dit valt onder de nette afwerking, die komt later wel. Als die helemaal af ik neem ik 'm nog wel eens mee naar de meeting.
Omdat ik even geen tijd meer had en niet de juiste spullen een goede sluiting te maken voor de klep heb ik dit tijdelijk even vastgezet met een uitlaat... Ach ja hij was toch al verroest en ik ging er niks meer mee doen. De klep zit zo goed vast, dus wat dat betreft kan ik er mee rijden.
De aanhanger is aan de voorkant nu helemaal dicht, afgezien van een ruimte van ong 5cm tussen het raam en de klep. Deze zal ik waarschijnlijk zaterdagavond nog even dicht maken. Hangt een beetje van het weer af. Ik zit nog te tijfelen of ik de aanhanger morgen mee neem naar het werk, als proefrit. Is wel meteen 50 km waarvan 20 over de snelweg...
het eindresultaat van vandaag:
