Holländer (BMW K1100LT & AX 1.1 first '93 5d)
Moderator: webmasters
Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger
Het zou weer beter weer worden hoorde ik!
Heb stage gelopen in Leeuwarden en ben geboren in Drachten, woon nu in Assen!
Dus als je eens in de buuurt bent, WELKOM!
Ja lijkt me idd veeeeeeeeeeeel werk, maarrrrrrr als het resultaat is wat je wilt, geeft het vast enorm veel voldoening!!!
Heb stage gelopen in Leeuwarden en ben geboren in Drachten, woon nu in Assen!
Dus als je eens in de buuurt bent, WELKOM!
Ja lijkt me idd veeeeeeeeeeeel werk, maarrrrrrr als het resultaat is wat je wilt, geeft het vast enorm veel voldoening!!!
Trotse bezitter van een Citroën AX 1.1i Spot (1995) (54.578km! NAP)
Student, levensgenieter, idioot, ruwe bolster...blanke pit!
Student, levensgenieter, idioot, ruwe bolster...blanke pit!
Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger
Helaas, ondanks dat de dag nog niet om is gaat het me niet lukken om 'm helemaal dicht te maken aan de voorkant. 't probleem bij dit project is dat je alles voor het eerst uit moet zoeken, er geen How-to is en dat gewoon veel tijd neemt. Over de afwerking nog niet gesproken...
Maar er zijn weer een aantal (kleine) vorderingen.
Eerst de scharnieren maar eens een anti-roest primerbehandeling gegeven
Toen het raam er toch uitwas, wilde ik de ribben die nog op het stukje kunststof zaten gedeeltelijk weghalen, zodat hier weer ruimte is voor een rubber om af te sluiten. Dit ging erg gemakkelijk met de slijpschijf, maar gaf wel één grote stofwolk!
Ook het klep gedeelte heb ik zo aangepast (wat ribben en nokken weggeslepen) dat er een rubber inpast. Deze zal op de onderste rand van de aanhanger aansluiten.
Voordat ik het raam eruit had gehaald kon ik de "raamlijst" afmeten. Deze kon daarna uitgeslopen worden. hier komt het raamrubber in.
En na het slijpen moet er weer een laagje verf op
Verder nog wat kleine dingen gedaan als de dissel nog eens goed vastlassen aan de bodem en hier een laagje verf over enzo.
En daarna nog de onderste plaat gelast, zodat de onderkant nu helemaal dicht is. De dissel zit ook aan de voorkant vast (met een klem met bout). Daar kan ik nu niet meer bij... misschien dat ik hier nog wel eens een luikje voor maak, maar dat was me nu te veel werk.
Uiteindelijk is dit de bedoeling, maar dan uiteraard helemaal dicht.
Hoe ik dat precies ga doen weet ik nog niet, maar dat gaan we morgen uitvinden. Het gaat vast lukken om 'm mee te nemen naar de meeting!
Maar er zijn weer een aantal (kleine) vorderingen.
Eerst de scharnieren maar eens een anti-roest primerbehandeling gegeven
Toen het raam er toch uitwas, wilde ik de ribben die nog op het stukje kunststof zaten gedeeltelijk weghalen, zodat hier weer ruimte is voor een rubber om af te sluiten. Dit ging erg gemakkelijk met de slijpschijf, maar gaf wel één grote stofwolk!
Ook het klep gedeelte heb ik zo aangepast (wat ribben en nokken weggeslepen) dat er een rubber inpast. Deze zal op de onderste rand van de aanhanger aansluiten.
Voordat ik het raam eruit had gehaald kon ik de "raamlijst" afmeten. Deze kon daarna uitgeslopen worden. hier komt het raamrubber in.
En na het slijpen moet er weer een laagje verf op
Verder nog wat kleine dingen gedaan als de dissel nog eens goed vastlassen aan de bodem en hier een laagje verf over enzo.
En daarna nog de onderste plaat gelast, zodat de onderkant nu helemaal dicht is. De dissel zit ook aan de voorkant vast (met een klem met bout). Daar kan ik nu niet meer bij... misschien dat ik hier nog wel eens een luikje voor maak, maar dat was me nu te veel werk.
Uiteindelijk is dit de bedoeling, maar dan uiteraard helemaal dicht.
Hoe ik dat precies ga doen weet ik nog niet, maar dat gaan we morgen uitvinden. Het gaat vast lukken om 'm mee te nemen naar de meeting!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger
Om banden mee te nemen is je karretje wel handig.
Weet je al hoe t onder de raam dicht gaat maken?
Weet je al hoe t onder de raam dicht gaat maken?
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroën al zo lang ?
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder
Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger
ik ga in ieder geval de rest van de achterklep gebruiken, omdat dat zo'n typerend stuk van de ax is. Hoe ik dat precies ga doen weet ik nog niet. Het zal wel veel lassen en slijpen bevatten, verder geen idee!
daar gaan we morgen achterkomen
daar gaan we morgen achterkomen
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger
good luck with that, vergeet niet dat je plastic niet kan lassen, dus gaat het waarschijnlijk veel schroeven en plamuur bevattenHolländer wrote:ik ga in ieder geval de rest van de achterklep gebruiken, omdat dat zo'n typerend stuk van de AX is. Hoe ik dat precies ga doen weet ik nog niet. Het zal wel veel lassen en slijpen bevatten, verder geen idee!
daar gaan we morgen achterkomen
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger
hahah nee kon dat maar, zou 't geheel een stuk makkelijker maken. Net als boren in glas...
maar we komen er wel hoor. Bij de meeting zal die nog niet helemaal spik en span zijn (waarschijnlijk niet eens in kleur) maar hij zal er zijn!
maar we komen er wel hoor. Bij de meeting zal die nog niet helemaal spik en span zijn (waarschijnlijk niet eens in kleur) maar hij zal er zijn!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger
Plastic kun je zeer zeker wel lassen hoor /wijsneus
Leuk project, ben heel benieuwd zondag als die er is!
Leuk project, ben heel benieuwd zondag als die er is!
AX 11TRE 1988
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger
bepaalde soorten, zoals hdpe kan je ultrasoonlassen ja.. maar "plastic" dus niet zomaar, en zeker niet aan metaal
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger
Zou een gemodificeerde motorkap niet makkelijker zijn? Aan zo'n achterklep zie ik eerlijk gezegd niet direct een begin
Ofwel, een rechte metalen plaat er tegen, en dan de kofferklep er op bouten?
Ik vind het wel een leuk project Een 5deurs is zoveel beter dan een 3deurs!
Ofwel, een rechte metalen plaat er tegen, en dan de kofferklep er op bouten?
Ik vind het wel een leuk project Een 5deurs is zoveel beter dan een 3deurs!
AX-kopen is verslavend.
Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger
Een 5-deurs is inderdaad praktischer en makkelijker om te maken.
De voorkant is nu bijna helemaal dicht, op een streepje van 5cm na.
Vanochtend begonnen met het maken van een gasveer verbinding voor het voorraam. Dit ging goed, totdat ik de gasveer (maar 1) eropzette en probeerde het raam te sluiten. De scharnieren zijn niet zo goed in horizontale krachten opvangen, waardoor het scharnier behoorlijk verboog...
Op de scharnieren zullen dus nog ribben gelast moeten worden, maar dit is een zorg voor later.
De voorkant moest vandaag dicht, dus heb ik een opengezaagd profiel onder de voorklep bevestigd, die dan over het randje valt aan de onderkant
Hierna kon ik de maten bepalen van de platen aan de zijkant. Nu kon ik de ene zijkant helemaal dicht maken. Heel veel lassen, maar wel mooi resultaat!
En toen kon ook de andere kant
En daarna alles in de primer tegen het roesten. (het hoekje links onder heb ik even gelaten. Dit neemt veel tijd en ik zat een beetje krap in de tijd vandaag) Ook heb ik even niet meer geplamuurd, dit valt onder de nette afwerking, die komt later wel. Als die helemaal af ik neem ik 'm nog wel eens mee naar de meeting.
Omdat ik even geen tijd meer had en niet de juiste spullen een goede sluiting te maken voor de klep heb ik dit tijdelijk even vastgezet met een uitlaat... Ach ja hij was toch al verroest en ik ging er niks meer mee doen. De klep zit zo goed vast, dus wat dat betreft kan ik er mee rijden.
De aanhanger is aan de voorkant nu helemaal dicht, afgezien van een ruimte van ong 5cm tussen het raam en de klep. Deze zal ik waarschijnlijk zaterdagavond nog even dicht maken. Hangt een beetje van het weer af. Ik zit nog te tijfelen of ik de aanhanger morgen mee neem naar het werk, als proefrit. Is wel meteen 50 km waarvan 20 over de snelweg...
het eindresultaat van vandaag:
De voorkant is nu bijna helemaal dicht, op een streepje van 5cm na.
Vanochtend begonnen met het maken van een gasveer verbinding voor het voorraam. Dit ging goed, totdat ik de gasveer (maar 1) eropzette en probeerde het raam te sluiten. De scharnieren zijn niet zo goed in horizontale krachten opvangen, waardoor het scharnier behoorlijk verboog...
Op de scharnieren zullen dus nog ribben gelast moeten worden, maar dit is een zorg voor later.
De voorkant moest vandaag dicht, dus heb ik een opengezaagd profiel onder de voorklep bevestigd, die dan over het randje valt aan de onderkant
Hierna kon ik de maten bepalen van de platen aan de zijkant. Nu kon ik de ene zijkant helemaal dicht maken. Heel veel lassen, maar wel mooi resultaat!
En toen kon ook de andere kant
En daarna alles in de primer tegen het roesten. (het hoekje links onder heb ik even gelaten. Dit neemt veel tijd en ik zat een beetje krap in de tijd vandaag) Ook heb ik even niet meer geplamuurd, dit valt onder de nette afwerking, die komt later wel. Als die helemaal af ik neem ik 'm nog wel eens mee naar de meeting.
Omdat ik even geen tijd meer had en niet de juiste spullen een goede sluiting te maken voor de klep heb ik dit tijdelijk even vastgezet met een uitlaat... Ach ja hij was toch al verroest en ik ging er niks meer mee doen. De klep zit zo goed vast, dus wat dat betreft kan ik er mee rijden.
De aanhanger is aan de voorkant nu helemaal dicht, afgezien van een ruimte van ong 5cm tussen het raam en de klep. Deze zal ik waarschijnlijk zaterdagavond nog even dicht maken. Hangt een beetje van het weer af. Ik zit nog te tijfelen of ik de aanhanger morgen mee neem naar het werk, als proefrit. Is wel meteen 50 km waarvan 20 over de snelweg...
het eindresultaat van vandaag:
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger
je hebt de voorkant wel mooi verlaagd. Maar het ziet er echt top uit
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger
Ik vind de achterklep aan de voorzijde erg milieuvriendelijk vanwege het hergebruik maar niet echt mooi ....
Ik zou daar gewoon een mooie plaat staal/alu/plexiglas voor halen.
Volgens mij moet je op de voorzijde ook refectoren plaatsen ...
En testrijden zou ik idd op een hobbelweg doen ....en wat drempels pakken.
suc6 ... blijft een top project
Ik zou daar gewoon een mooie plaat staal/alu/plexiglas voor halen.
Volgens mij moet je op de voorzijde ook refectoren plaatsen ...
En testrijden zou ik idd op een hobbelweg doen ....en wat drempels pakken.
suc6 ... blijft een top project
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger
Ziet er echt SUPER uit man!Yeaaahhhh!!!
Trotse bezitter van een Citroën AX 1.1i Spot (1995) (54.578km! NAP)
Student, levensgenieter, idioot, ruwe bolster...blanke pit!
Student, levensgenieter, idioot, ruwe bolster...blanke pit!
Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger
Zo, vanochtend dan om 06:00 vertrokken naar mijn werk, 50km verderop met de aanhanger achter de auto.
De testrit heeft me veel duidelijk gemaakt!
Ten eerste is het ideaal dat er 2 ramen in zitten, zo hou je overzicht op de weg via je binnenspiegel, heerlijk. Verder is de wegligging van de aahanger buitengewoon goed! Het snelt wat ik heb gereden is 100km/h, en toen slingerde die ook niet. Ik heb 1x gehad dat die aan de voorkant van de aanhanger een beetje ging dansen. Dit kan komen door de dissel (lijkt me niet) of door de "stijfheid" waar de dissel aan de aanhanger gemonteerd zit (aan de voorkant dan).
Daarnaast zijn er hééél veel mensen die met een verbaasde of laggende blik naar de combinatie kijken Daar was het ook wel een beetje om te doen natuurlijk.
Al met al een heel geslaagde testrit, en een goedkeur voor de aanhanger.
Morgen avond misschien nog even ermee bezig, en dan zondag naar de meeting!
De testrit heeft me veel duidelijk gemaakt!
Ten eerste is het ideaal dat er 2 ramen in zitten, zo hou je overzicht op de weg via je binnenspiegel, heerlijk. Verder is de wegligging van de aahanger buitengewoon goed! Het snelt wat ik heb gereden is 100km/h, en toen slingerde die ook niet. Ik heb 1x gehad dat die aan de voorkant van de aanhanger een beetje ging dansen. Dit kan komen door de dissel (lijkt me niet) of door de "stijfheid" waar de dissel aan de aanhanger gemonteerd zit (aan de voorkant dan).
Daarnaast zijn er hééél veel mensen die met een verbaasde of laggende blik naar de combinatie kijken Daar was het ook wel een beetje om te doen natuurlijk.
Al met al een heel geslaagde testrit, en een goedkeur voor de aanhanger.
Morgen avond misschien nog even ermee bezig, en dan zondag naar de meeting!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger
Ik vind hem echt mega chill haha!
Lijkt me idd mooi om te zien hoe iedereen kijkt naar je eigen creatie, top man!
Trouwens, je zei dat je wel eens in Groningen komt en dat je in Leeuwarden hebt gewoond.
Mijn ouders wonen in Groningen, ben geboren in Drachten...wonen mn meeste familie ook, maar woon zelf in Assen.
Als je eens dichtbij bent, kom dan even op de koffie, kan ik direct je juweeltje even bekijken.
Kan Zondag helaas niet komen!!!
Lijkt me idd mooi om te zien hoe iedereen kijkt naar je eigen creatie, top man!
Trouwens, je zei dat je wel eens in Groningen komt en dat je in Leeuwarden hebt gewoond.
Mijn ouders wonen in Groningen, ben geboren in Drachten...wonen mn meeste familie ook, maar woon zelf in Assen.
Als je eens dichtbij bent, kom dan even op de koffie, kan ik direct je juweeltje even bekijken.
Kan Zondag helaas niet komen!!!
Trotse bezitter van een Citroën AX 1.1i Spot (1995) (54.578km! NAP)
Student, levensgenieter, idioot, ruwe bolster...blanke pit!
Student, levensgenieter, idioot, ruwe bolster...blanke pit!
Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger
Ik ga volgend weekend naar het Noorden. Ik ga zaterdag ochtend/begin van de middag naar Groningen vanaf Leeuwarden. Kan dus langs Drachten rijden.
laat maar weten of het je uitkomt.
en als ik dan toch kom, moeten we ook maar een fotoshoot doen van de beide exacte de zelfde auto's!
laat maar weten of het je uitkomt.
en als ik dan toch kom, moeten we ook maar een fotoshoot doen van de beide exacte de zelfde auto's!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger
Heeeyyy!Ik woon met mijn vriendin in Assen...maar je bent altijd welkom natuurlijk!Zijn hier genoeg leuke plekken waar je een paar mooie kiekjes kan maken!
Komende week mijn 3e week vol met tentamens, dus kan wel eens wat leuks gebruiken na deze kl*te tijd van leren enz haha!
Kodakmomentjes!
Komende week mijn 3e week vol met tentamens, dus kan wel eens wat leuks gebruiken na deze kl*te tijd van leren enz haha!
Kodakmomentjes!
Trotse bezitter van een Citroën AX 1.1i Spot (1995) (54.578km! NAP)
Student, levensgenieter, idioot, ruwe bolster...blanke pit!
Student, levensgenieter, idioot, ruwe bolster...blanke pit!
Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger
Fantastisch resultaat
Re: Holländer (Spotje) 1.1i'96 & Mr. Krabs aanhanger
Omdat er voor school wat scheepstouw nodig was had ik me opgeofferd om dit met mijn alles-kan-auto op te gaan halen. Het "trosje" touw zoals de vorige eigenaar het noemde bleek een "trosje" van 200-250kg te zijn... dat ziet er zo uit in een ax (door een heftruck erin geduwd! )
ook goed te zien hoe laag de auto hangt. Wel grappig in de bochten, hangt over alsof je in een 2CV zit
maar ook deze klus heeft de ax weer geklaard! Zit wel een luchtje aan... auto ruikt nog naar zee en andere viezigheid
ook goed te zien hoe laag de auto hangt. Wel grappig in de bochten, hangt over alsof je in een 2CV zit
maar ook deze klus heeft de ax weer geklaard! Zit wel een luchtje aan... auto ruikt nog naar zee en andere viezigheid
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen