koelfan gaat direct draaien bij contact om.
Moderators: vtspower, webmasters
-
- AX Master Spammer
Ik sluit me volledig aan bij henk, maar heb wel een misschien een opmerking;
Bij mijn xantia lopen de fan's over een relais (3 stuks! ) als dit bij een ax ook zo is zou ik dat relais eens vervangen, wie weet blijft tie hangen.
Ik weet overigens niet of, en waar dat relais dan zou moeten zitten
Groetjes Rob
Bij mijn xantia lopen de fan's over een relais (3 stuks! ) als dit bij een ax ook zo is zou ik dat relais eens vervangen, wie weet blijft tie hangen.
Ik weet overigens niet of, en waar dat relais dan zou moeten zitten
Groetjes Rob
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
ja die heb ik losgetrokken, en de blauwe op het thermostaathuis ook.
die grote in de radiateur die sensor heb ik nog nieuw liggen dus als het aan de sensor ligt komt dat ook wel goed.
ik ga vanmiddag de bekabeling even nalopen voor zover dat mogelijk is.
to be continued.
als ik niks vreemds kan vinden dan laat ik het over als 'oplosbaar mysterie' voor de mede waggelaars
die grote in de radiateur die sensor heb ik nog nieuw liggen dus als het aan de sensor ligt komt dat ook wel goed.
ik ga vanmiddag de bekabeling even nalopen voor zover dat mogelijk is.
to be continued.
als ik niks vreemds kan vinden dan laat ik het over als 'oplosbaar mysterie' voor de mede waggelaars
Spreken is goud, Ductape is zilver.
oke als de koelfan gaat draaien als de stekker van de grote sensor in de radiateur is losgetrokken, ligt het zeer zeker niet aan de sensor.
want als die stekker los is, is het circuit verbroken en hoort er geen contact gemaakt te kunnen worden.
echter de koelfan draaid wel, dus zit de storing in de bedrading, toch?
of zit er toch een failsafe in het systeem die ervoor zorgt dat als de sensor kapot is, de koelfan toch gaat draaien ?
voelen mensen met een multimeter en verstand zich geroepen om is onder de motorkap te buigen tijdens waggel? ik zal alles wat in de weg zit wel demonteren.
want als die stekker los is, is het circuit verbroken en hoort er geen contact gemaakt te kunnen worden.
echter de koelfan draaid wel, dus zit de storing in de bedrading, toch?
of zit er toch een failsafe in het systeem die ervoor zorgt dat als de sensor kapot is, de koelfan toch gaat draaien ?
voelen mensen met een multimeter en verstand zich geroepen om is onder de motorkap te buigen tijdens waggel? ik zal alles wat in de weg zit wel demonteren.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Naja, kunnen we in ieder geval het relais uitsluiten.
Dan zit er niets anders op dan een nieuwe draad te trekken vanaf de sensor naar het relais.
Ik ga dan nog even in mijn archief spitten voor een andere 3-pins stekker voor op de sensor. Dan kan de oude stekker gewoon afgeknipt worden. Scheelt een boel getob, denk ik zo.
Dan zit er niets anders op dan een nieuwe draad te trekken vanaf de sensor naar het relais.
Ik ga dan nog even in mijn archief spitten voor een andere 3-pins stekker voor op de sensor. Dan kan de oude stekker gewoon afgeknipt worden. Scheelt een boel getob, denk ik zo.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!