Ok, nu snap ik het even helemaal niet meer. Ik zal het proberen uit te leggen:
Dus, er werd me verteld dat op dit stekkertje de benzinepomp moest:
(let niet op die elektroklep)

Na dit na te meten dacht ik wel dat het klopte en verbond ik er dus de benzinepomp mee met beide polen. De + liep naar het benzinerelais, dus dat was goed! Als ik het contact aanzette had ik even spanning, dus dat leek ook ok. (daar had ik wel mijn twijfels over, maarja)
Vanavond terug vanalles zitten doormeten, en ook eens gemeten naar waar die '-' van het geeldradige stekkertje eigenlijk gaat. Volgens het schema zou dit naar de massa moeten gaan. Daar gaat het dus NIET naartoe! Dus wellicht ben ik hier in de fout gegaan. Na wat zoekwerk bleek dat de draad liep naar de injectieweerstand op klem 2. Als je het schema bekijkt zie je dat de injectieweerstand en injector in serie staan. Ik denk dat ik de benzinepomp daar dus vrolijk bijgezet heb
Dusss, met de + van het stekkertje weet ik raad. Die moet ik gewoon verbinden met de benzinepomp. De '-' van de benzinepomp hang ik dan gewoon aan de massa vast.
Maar ik snap nu dus nog steeds niet goed waar die '-' draad van die injectieweerstand naartoe moet. Mag ik die niet gewoon samenleggen?
ff een tekeningetje voor diegenen die nog kunnen volgen:
En waarom loopt klem 13 van de ECU naar de injectieweerstand, en niet naar de injector zelf? Zou het kunnen dat ze onderling gewoon gewisseld staan?
Kan iemand nog volgen?
edit:
ik snap het al denk ik. Die 1.5ohm is dus de weerstand van de injector, en op het geel getekende stekkertje moet die injectieweerstand van 3ohm. Een benzinepomp als injectieweerstand is dus niet goed
Zo'n weerstand heb ik hier wel nog ergens liggen van die 1.0i die ik afgebroken heb. Hopelijk heeft die nu dezelfde ohmse weerstand.