Inhouden, slecht starten, geen stationair.

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

citrofenwick
Total admin
Total admin

Post by citrofenwick »

Vanavond wat zitten meten en ik denk te weten waarom hij geen benzine krijgt.
Image

Na 1 seconde slaat het benzinerelais terug af. Daaraan gekoppeld zit ook de verstuiver (injector). Kan iemand dit voor mij nameten of zeggen of het normaal is? :oops:

En waarom wil de ECU dan het benzinerelais niet langer dan een seconde aangetrokken laten?

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Ik snap niet helemaal wat je moeilijk doet :P

Waarom trek je niet ff direct van + accu naar je brandstofpomp een draadje

dan starten. als ie gewoon loopt, moet je dus gewoon een direct draadje laten lopen en niet langs de stomme relais. Schakelaar ertussen klaar:P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

En dan net zulke tafrelen krijgen als die spontaan wegrijdende, afgefikte en zichzelf in het kanaal gebluste AX van vorige week krijgen? :roll:
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

citrofenwick
Total admin
Total admin

Post by citrofenwick »

grietje wrote:Ik snap niet helemaal wat je moeilijk doet :P

Waarom trek je niet ff direct van + accu naar je brandstofpomp een draadje

dan starten. als ie gewoon loopt, moet je dus gewoon een direct draadje laten lopen en niet langs de stomme relais. Schakelaar ertussen klaar:P
Dit heb ik al gedaan hoor. Maar ook dit hielp niets.
De relais werken nochtans, en ik heb ze vanavond voor alle zekerheid beiden vervangen door gloednieuwe die ik onlangs gekocht had voor een toekomstig projectje.

Het injectiehuis krijgt dus 100% zeker benzine (als ik ze rechtstreeks aansluit), maar als ik probeer te starten blijft het gehele boeltje binnenin het injectiehuis gewoon kurkdroog...

Ik denk dat ik gewoon moet uitzoeken WAAROM klem 17 op de ECU het boeltje ontbreekt...

Eenmaal gestart weet ik niet wat er gebeurt met dat relais. (en ik start hem liever niet meer door een beetje benzine in het injectiehuis te gieten)

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Bossie »

Is je injectiehuis wel helemaal ok? Ik heb er hier nog wel 2 liggen die je eventueel kunt proberen. (Moeten we ze alleen effe bij je zien te krijgen)
Image Image Image

citrofenwick
Total admin
Total admin

Post by citrofenwick »

Bossie wrote:Is je injectiehuis wel helemaal ok? Ik heb er hier nog wel 2 liggen die je eventueel kunt proberen. (Moeten we ze alleen effe bij je zien te krijgen)
Het injectiehuis komt van Grietje haar GT, dus het zou goed moeten zijn.
Versturen bedraagt snel 10-15€, dus daar wacht ik sowieso liever nog even mee. En pakketjes uit NL zijn soms best lang onderweg.

Ik zou eigenlijk nu vooral moeten weten of het normaal is dat het benzinerelais terug afslaat. Iemand die dit even kan nameten bij zijn ax? :oops: (je kan het eigenlijk horen ook)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

En is t injectiehuis ondertussen niet overleden?

Ik weet wel dat als je benzinepomp overlijd in een normale GT, dat t injectiehuis dan ook stuk gaat. Athans, zoiets is mij verteld en idd toen ik in mijn toenmalige blauwe een keer een kapotte brandstof pomp had deed ie het met dat injectiehuis nooit meer lekker. die is dus ook weggeknikkerd...

Het injectiehuis wat ik je gegeven heb moet goed geweest zijn, de GT liep geweldig goed.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

citrofenwick wrote:Versturen bedraagt snel 10-15€, dus daar wacht ik sowieso liever nog even mee. En pakketjes uit NL zijn soms best lang onderweg.
Mwah, als TNT 't pakketje niet kwijt raakt, valt 't toch wel mee?
Chippie was er ten slotte bij de tweede verzending ook al binnen 3 dagen. ;)
citrofenwick wrote:Ik zou eigenlijk nu vooral moeten weten of het normaal is dat het benzinerelais terug afslaat. Iemand die dit even kan nameten bij zijn AX? :oops: (je kan het eigenlijk horen ook)
Zoals gezegd ga ik dat morgen ff doen. :)

Recently done:

citrofenwick
Total admin
Total admin

Post by citrofenwick »

MNM(tm) wrote:
citrofenwick wrote:Versturen bedraagt snel 10-15€, dus daar wacht ik sowieso liever nog even mee. En pakketjes uit NL zijn soms best lang onderweg.
Mwah, als TNT 't pakketje niet kwijt raakt, valt 't toch wel mee?
Chippie was er ten slotte bij de tweede verzending ook al binnen 3 dagen. ;)
citrofenwick wrote:Ik zou eigenlijk nu vooral moeten weten of het normaal is dat het benzinerelais terug afslaat. Iemand die dit even kan nameten bij zijn AX? :oops: (je kan het eigenlijk horen ook)
Zoals gezegd ga ik dat morgen ff doen. :)
Het pakketje van mastenhose was 14 dagen onderweg :P (de feestdagen zaten er toen wel tussen)
Versturen kunnen we inderdaad doen, maar eerst maar eens de andere mogelijkheden bezien :)

En bedankt voor de moeite!

@ Grietje
ik hoop/denk van niet!

citrofenwick
Total admin
Total admin

Post by citrofenwick »

Ok, nu snap ik het even helemaal niet meer. Ik zal het proberen uit te leggen:

Dus, er werd me verteld dat op dit stekkertje de benzinepomp moest:
(let niet op die elektroklep)
Image
Na dit na te meten dacht ik wel dat het klopte en verbond ik er dus de benzinepomp mee met beide polen. De + liep naar het benzinerelais, dus dat was goed! Als ik het contact aanzette had ik even spanning, dus dat leek ook ok. (daar had ik wel mijn twijfels over, maarja)

Vanavond terug vanalles zitten doormeten, en ook eens gemeten naar waar die '-' van het geeldradige stekkertje eigenlijk gaat. Volgens het schema zou dit naar de massa moeten gaan. Daar gaat het dus NIET naartoe! Dus wellicht ben ik hier in de fout gegaan. Na wat zoekwerk bleek dat de draad liep naar de injectieweerstand op klem 2. Als je het schema bekijkt zie je dat de injectieweerstand en injector in serie staan. Ik denk dat ik de benzinepomp daar dus vrolijk bijgezet heb :roll:

Dusss, met de + van het stekkertje weet ik raad. Die moet ik gewoon verbinden met de benzinepomp. De '-' van de benzinepomp hang ik dan gewoon aan de massa vast.

Maar ik snap nu dus nog steeds niet goed waar die '-' draad van die injectieweerstand naartoe moet. Mag ik die niet gewoon samenleggen?

ff een tekeningetje voor diegenen die nog kunnen volgen:
Image

En waarom loopt klem 13 van de ECU naar de injectieweerstand, en niet naar de injector zelf? Zou het kunnen dat ze onderling gewoon gewisseld staan?

Kan iemand nog volgen? :)

edit:
ik snap het al denk ik. Die 1.5ohm is dus de weerstand van de injector, en op het geel getekende stekkertje moet die injectieweerstand van 3ohm. Een benzinepomp als injectieweerstand is dus niet goed :P

Zo'n weerstand heb ik hier wel nog ergens liggen van die 1.0i die ik afgebroken heb. Hopelijk heeft die nu dezelfde ohmse weerstand.

citrofenwick
Total admin
Total admin

Post by citrofenwick »

:dance JAHHAAAAA, hij draait goed! :P :dance :hello1:
Bovenstaande was dus fout. Op het stekkertje met die gele draden moest die injectieweerstand. Gelukkig had ik dat toevallig ergens liggen, ik wist niet eens wat het ding moest doen :roll: Aan die ene gele draad hangt de benzinepomp ook nog altijd.

Best grappig om te weten dat de benzinepomp dienst gedaan heeft als injectieweerstand ook :oops:

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

WIEIEIEIEIEIEIEIEIEHOEOEOEOE!!!! (Y)

Gef'liesteerd kerel! Geweldig dat 't nu -eindelijk- toch gelukt is. :D

Recently done:

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

jaaaa gefeliciteeeeerd :D:D:D:D

Dan heb je wel een SUPER project afgerond !!! van carb naar injectie :D!!!
=

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste

Post by CitroCin »

Super! :jump:
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

Dus gaan we je komende zondag gewoon zien op de meeting! 8)

Recently done:

citrofenwick
Total admin
Total admin

Post by citrofenwick »

dankje allemaal :D

Ik heb hem zonet even warm gereden en de prestaties zijn echt boven mijn verwachtingen. WAAAUW :D

Ik heb zelfs de indruk dat hij onderin sneller is dan de GTI!

Zondag zal ik denk ik passen... Ik ga er eerst wat mee in de buurt blijven alvorens ik een kleine 600km op 1 dag ga doen.
En er moeten wel nog een aantal kleinigheden aan gebeuren :)
Zo past bvb de uitlaatlijn niet volledig en staat mijn ontsteking nog niet juist. (al heb ik van dat laatste wel niet echt hinder)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

Gefeliciteerd, je moet m'n post in het andere topic maar ff vergeten, heb hier inmiddels gelezen wat de oorzaak was! :)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Sneller als GTI kan best hoor athans, voor je gevoel. Naar mijn idee komen onderin die GTItjes net ff langzamer op gang, maja op de snelweg moet je t niet proberen :P Zoiezo tot de 100 niet.

Ben blij dat het nu allemaal goed loopt! Begon al bijna te twijfelen over de spul die je van me had :D! Maja de GT liep altijd prima met oude blok dus kon t me ook niet voorstellen.

gefeliciteerd!
=

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

goed hoor! gefeliciteerd! :D

citrofenwick
Total admin
Total admin

Post by citrofenwick »

grietje wrote:Sneller als GTI kan best hoor athans, voor je gevoel. Naar mijn idee komen onderin die GTItjes net ff langzamer op gang, maja op de snelweg moet je t niet proberen :P Zoiezo tot de 100 niet.

Ben blij dat het nu allemaal goed loopt! Begon al bijna te twijfelen over de spul die je van me had :D! Maja de GT liep altijd prima met oude blok dus kon t me ook niet voorstellen.

gefeliciteerd!
Ik begon vooral te twijfelen of ik het niet kapot gemaakt had :P
En thx allemaal!

Als hij af is krijgt de GTI terug wat aandacht :)

Post Reply