Vandaag even naar Elsje geweest.
Heeft nu in ieder geval druk in de banden.
En een héél klein rondje over het terrein gereden, en dat was al zó fijn...
Groot gelijk dat je de advertentie hebt weggehaald.
Ik heb er nog even serieus over nagedacht, maar het lokale parkeervergunningsbeleid werkte erg zelfbeschermend.
Schitterende foto's!
Tot op CitroMobile?
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Joost wrote:gaat de andere CX nu zijn plek vervangen?
Ja, de bedoeling is Elsje de schuur uit en Witje de schuur in.
En als we dan niet privé in de aangekondigde C1 gaan rijden betaald de CX min of meer zichzelf via de uitgespaarde bijtelling.
Tja.. als je zo'n CX 'toevallig' al in je bezit hebt...
Verzekeren kost ons erg weinig via Emerpark, en zolang er niet meer dan 1 à 1,5 benzinetank leeggereden wordt per maand is het prima.
Ben in de afgelopen 3 maanden redelijk gewend aan het niet meer ter beschikking hebben van een auto dus zal er zo weinig mogelijk in gaan rijden.
Dan blijven we onder de €200 per maand, de grote vraag blijft natuurlijk de onderhoudsvraag.
Gelukkig is er voordat ze de schuur inging al aardig wat aan haar vervangen dus we hopen op niet al te hoge investeringen. Haar remschijven zijn jong, waterpomp en dynamo vrijwel nieuw, draagarmlagers zitten er pas 5000km in... moet goedkomen.
Elsje zal nog binnen de +25jr regeling gaan vallen, ze is van '86, dus in de toekomst is het zelfs verantwoord om er nog lpg-KDFi o.i.d. in te gooien.
Zaken als de daktranstplantatie zijn ook met de post-2011 periode ergens in het achterhoofd gepland....
Gisteren even Peter (MiniMania) gebeld of hij nog naar dat CX dak had gekeken en wat hij ervan vond.
Bleek dat hij zich op de een of andere manier had voorgesteld dat hij een CX Berline-dak op een CX Break moest gaan zetten...
Hij was dus enigszins geschrokken van de complexiteit van het werk.
Peter realiseerde zich niet dat wij al jaren een CX Berline in de schuur hebben staan.
Zaterdag de 23e mag ik Elsje bij Nard afleveren.
Wanneer er tijd is om de voorruit erin te zetten en haar APK-klaar te maken is een heel ander vraagstuk...
't Is kennelijk nogal druk bij de heren in Beneden-Leeuwen.
Heb overigens besloten vanwege veel teveel dingen in de agenda m'n bezoekje aan Waggel als zijnde 'onhaalbaar' af te doen.
Heb jubilea, verjaardagen, concertbezoek, verbouwingen en god weet wat in de weekeinden van Mei.
Vandaag Elsje weggebracht.
Sleutel erin, omdraaien, lopen... simpel. Valt toch niet tegen na 3,5 jaar.
Er toch maar even snel een emmer water overheen want wat is dat ding stoffig!
Even de remmen een beetje op gang brengen en toen rustig binnendoor richting Renard gereden. Wat veert Elsje toch anders dan Witje... veel zachter. Snap niet waar dat verschil precies in zit maar toch...
Helaas bleek Nard reeds vertrokken, geen bezoekers en zelfs geen telefoon gehad en dus had hij besloten zijn dag beter thuis in het zonnetje te kunnen doorbrengen.
Elsje is alvast beoordeeld hoe ze ervoor staat m.b.t. APK en ook dat valt mee. Gat in tussendemperpijp, knipperlichtje en een slechte kwaliteit rubber om een fuseekogel (????, fusee zat er net onder en die is perfect!). Dat valt dus wel mee, alleen die fusee is zonde.
Slechte nieuws blijkt dat er iets CX-automatic specifieks stuk is.
Op de automaatbak zit een warmtewisselaar/oliekoeler en die lekt een beetje koelvloeistof. Helaas is het een redelijk probleem om zo'n ding te vinden.
Dat rubberhoesje is op zich ook niet zo erg... de tijd die het kost om het te vervangen is zo zonde. En tijd is geld, zeker als de teller à €50 per uur meeloopt.
Dakrenovatie gaat niet door, risico van mislukken (brand etc.) is te groot.
Heb besloten vriend Peter van MiniMania dan maar anderszins aan de slag te helpen. Zijn genoeg dingetjes te verzinnen zoals roestpreventie.
Peter wordt ooit nog CX specialist....
Elsje heeft een werkend linkerraam... zonder vreemd weg te zakken.
Ingenieus laswerk.., kitwerk en gepruts.
Morgen het rechterportier.