Holländer wrote:Opzich duurde het gister (bij het ontluchten van de ax) wel heel lang voordat de fan ging draaien.
Ik ben alleen bang dat als ik er een werkende thermostaat inzet, het te lang duurt voordat de verdamper warm water krijgt, en deze bevriest... Dan kan ik niet op gas rijden, moet het op benzine, duur... enz.
Regelt de thermostaat de kvs toevoer naar de kachelradiator of niet? ik dacht zelf van niet, maar ben er net zeker van.
Het duurt altijd vrij lang voordat de fan gaat draaien...
En opzich is een inlaatspruitstuk ook verwarmt. Ik verwacht geen problemen met verdamper. Door de thermostaat zo op te breken zal de auto juist veel minder snel warm worden en eerder problemen ontstaan bij verdamper.
Thermostaat regelt geen toevoer naar de kachelradiator.
Toevallig was de thermostaat van mijn smart stuk en dan blijft het in de auto dus ook vrij 'koud'. KVS komt niet op temperatuur.
Kan natuurlijk ook zo zijn dat de thermostaat gewoon stuk was (niet meer open ging) en dat ze geen zin hadden in een nieuwe en hem dus maar gewoon op deze manier omzeilde. Je hebt geen temp meter dus voor hetzelfde geld word de auto niet warmer dan 50-60 graden. Dat de fan wel aanslaat zegt wel dat ie stilstaand de 90 wel haalt, maar ik weet uit ervaring dat vooral de rijwind met een niet werkende thermostaat de auto enorm afkoelt (stilstaand stationair draaiend 80 graden, op de snelweg bij 0 graden buiten auto 50 graden.....)
Nouja... Zou gewoon die thermostaat vervangen en kijken wat er gebeurd. Wat bossie zegt: Als ze het gedaan hebben omdat er iets anders dan de thermostaat stuk is is het alleen symptoom bestrijding geweest.