
Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Moderator: webmasters
Alleen even snel een foto genomen gezien het weer bar slecht is momenteel.

Alles van de kabelboom is netjes weggewerkt, en het ziet er aardig uit alsof het zo hoort
Net even weer een stukje gereden (en bas ligt volgens mij nog te maffen?) en het rijd erg leuk, het is alleen wel even wennen aan het gebrek aan koppel en laag in toeren is het een vrij nerveus ding maargoed niet alles is nog klaar.
Alles van de kabelboom is netjes weggewerkt, en het ziet er aardig uit alsof het zo hoort

Net even weer een stukje gereden (en bas ligt volgens mij nog te maffen?) en het rijd erg leuk, het is alleen wel even wennen aan het gebrek aan koppel en laag in toeren is het een vrij nerveus ding maargoed niet alles is nog klaar.
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Ik ben benieuwd hoe de First
het op het circuit doet.
Groetjes, Henk

Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Uiteindelijk wel maar met zolder ga ik dat niet redden.Grappig genoeg kon ik met de 1.1 remmerij prima de ring rondkomen. Dat was wel met de 1.4 75pk.
Nu met de het 100 pk blok word het vrij krap, op zolder zal het opzich prima gaan gezien daar maar een paar rempunten zijn.
Met de 106 had ik meer problemen met de remmen op de ring, maar die kunnen het vermogen/gewicht niet aan. Daar gaan uiteindelijk ook andere schijven/blokken op komen. De 106 is zeker nu nog steeds een heel andere klasse kwa snelheid.
Nu met de het 100 pk blok word het vrij krap, op zolder zal het opzich prima gaan gezien daar maar een paar rempunten zijn.
Met de 106 had ik meer problemen met de remmen op de ring, maar die kunnen het vermogen/gewicht niet aan. Daar gaan uiteindelijk ook andere schijven/blokken op komen. De 106 is zeker nu nog steeds een heel andere klasse kwa snelheid.
ik ben benieuwd jaar je remmerij Chris..
vorig jaar waren er toch echt een aantal die het spul warm/stuk reden!
stefan kwam de pits binnen om zn mistlichten te demonteren.. daarna deed iedereen dat.. mijn remmerij (GTI brakemax) overleed na 1 sessie door verkeerd remmen.. die van Jantje waren gewoon op.. Robert had zulke warme remmen dat zn velgen bruin werden (slechte coating..) ga zo maar door!
maar jij hebt misschien wat meer circuit ervaring?
vorig jaar waren er toch echt een aantal die het spul warm/stuk reden!
stefan kwam de pits binnen om zn mistlichten te demonteren.. daarna deed iedereen dat.. mijn remmerij (GTI brakemax) overleed na 1 sessie door verkeerd remmen.. die van Jantje waren gewoon op.. Robert had zulke warme remmen dat zn velgen bruin werden (slechte coating..) ga zo maar door!
maar jij hebt misschien wat meer circuit ervaring?

Ik heb geen idee, wellicht wel maar ik laat liever altijd anderen daarover oordelen (hoewel ik genoeg zelfvertrouwen heb). Ik ben met de ax nu zandvoort en de ring over geweest en eigenlijk weinig problemen gehad.
Kijk je kan niet op het laatste moment vol in remmen en je moet een combi afremmen op de moter/remmen doen i.v.m je een marge wilt houden. In princiepe met de ax haal ik de snelheid tijdig er gewoon uit zodat je minimaal gebruik van de remmen hoeft te maken, niet gunstig voor de tijden maar wel voor de veiligheid,
Ik heb eigenlijk tot nu toe nooit echt problemen met remmen gehad, de zilveren 106 ligt op het randje wel/niet. Maar die accelereerd te snel om de remmen voldoende te kunnen laten koelen (de tijd waarin weer je weer op de remmen moet gaan is met name op de ring tekort) en i.c.m het wat hogere gewicht is dat niet gunstig.
Punt is als je wilt kan je elke rem binnen 3 minutend bloedheet krijgen. Maar het is juist de truuk om maximaal te remmen met een minimale opbouw van hitte (hoewel dat lastig is gezien je remt door de overdracht van beweging naar kinetische energie en dat laatse is domweg hitte).
I'ts all down to physics, en hoe dit in de praktijk toe te passen.
Kijk je kan niet op het laatste moment vol in remmen en je moet een combi afremmen op de moter/remmen doen i.v.m je een marge wilt houden. In princiepe met de ax haal ik de snelheid tijdig er gewoon uit zodat je minimaal gebruik van de remmen hoeft te maken, niet gunstig voor de tijden maar wel voor de veiligheid,
Ik heb eigenlijk tot nu toe nooit echt problemen met remmen gehad, de zilveren 106 ligt op het randje wel/niet. Maar die accelereerd te snel om de remmen voldoende te kunnen laten koelen (de tijd waarin weer je weer op de remmen moet gaan is met name op de ring tekort) en i.c.m het wat hogere gewicht is dat niet gunstig.
Punt is als je wilt kan je elke rem binnen 3 minutend bloedheet krijgen. Maar het is juist de truuk om maximaal te remmen met een minimale opbouw van hitte (hoewel dat lastig is gezien je remt door de overdracht van beweging naar kinetische energie en dat laatse is domweg hitte).
I'ts all down to physics, en hoe dit in de praktijk toe te passen.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Ik ben idd ook bijna constant vol gegaan met de 106... Vandaar dan misschien dat hij het zo goed vol hield...q01z wrote:![]()
nah mijn ervaring was dat voluit remmen heel goed ging, maar juist wat rustiger rijden (dus ook wat langer remmen automatisch.. ) er juist voor zorgde dat het stuk ging..
mijn cupje heb ik de remmen nooit heet gehad, en dat was 13"remmerij.. dus het kan wel
Freude am Fahren.
Precies
Net de ax meegenomen naar mijn werk en hij loopt opzich ok maar netjes... nee .Ik moet echt het injectiesysteem even nalopen e.d bij vollast loopt hij echter opzich prima.
De radiateur ga ik denk aanstaande weekend alvast voor een 106 exemplaar wisselen gezien ik hier geen vertrouwen in heb
. Als het weer een beetje meezit begin ik hier vast donderdagavond mee.
Samen met een andere eindemper zijn dat ook de belangrijkste dingen die voor zolder gedaan moeten worden, de rest is meer extra.

Net de ax meegenomen naar mijn werk en hij loopt opzich ok maar netjes... nee .Ik moet echt het injectiesysteem even nalopen e.d bij vollast loopt hij echter opzich prima.
De radiateur ga ik denk aanstaande weekend alvast voor een 106 exemplaar wisselen gezien ik hier geen vertrouwen in heb

Samen met een andere eindemper zijn dat ook de belangrijkste dingen die voor zolder gedaan moeten worden, de rest is meer extra.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Ik kan mijn handen echt niet eraf houden, en een uurtje later met wat slijpwerk:

Enig nadeel maar zoals verwacht is de ruimte tussen de radiateur en de dynamo nog maar 20mm. Te weinig dus zodra het blok echt gaat kantelen. verder is de ventilator alleen te monteren als de dynamo los ligt dus daar ga ik vrijdag met een kortere riem mee verder. Ook moet ik het front nog openwerken maar zoals eerder gezegt gaat dat vrijdag goed komen, ik heb in ieder geval vast een begin nu gemaakt.
En hemels wat was het onluchten easy! ik was binnen 10 min klaar en direct kwam er gewoon water uit het thermostaathuis zetten (en de lucht er dus uit. De auto kon ik ook gelukkig weer naar zijn vaste standplek rijden.
Maar het is nog een hele waslijst voordat het ding klaar is maar met het sneltreintempo van nu gaat het vrij rap, morgen probeer ik alvast de kleppen te stellen en het luchtfilter verder afbouwen. Voor zolder is hij wel klaar maar ik moet er veel aandacht in steken.
Enig nadeel maar zoals verwacht is de ruimte tussen de radiateur en de dynamo nog maar 20mm. Te weinig dus zodra het blok echt gaat kantelen. verder is de ventilator alleen te monteren als de dynamo los ligt dus daar ga ik vrijdag met een kortere riem mee verder. Ook moet ik het front nog openwerken maar zoals eerder gezegt gaat dat vrijdag goed komen, ik heb in ieder geval vast een begin nu gemaakt.
En hemels wat was het onluchten easy! ik was binnen 10 min klaar en direct kwam er gewoon water uit het thermostaathuis zetten (en de lucht er dus uit. De auto kon ik ook gelukkig weer naar zijn vaste standplek rijden.
Maar het is nog een hele waslijst voordat het ding klaar is maar met het sneltreintempo van nu gaat het vrij rap, morgen probeer ik alvast de kleppen te stellen en het luchtfilter verder afbouwen. Voor zolder is hij wel klaar maar ik moet er veel aandacht in steken.