Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Psies, gewoon op toeren houden, wellicht gooi ik er wel een andere chip in maar eerst maar eens het lijstje afmaken :wink:

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

haha, lekker droog filmpje, mooi dat het gelukt is :D
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Drake wrote:(bas waar ben je? :oops: ).
Achter de wijven aan. :music
Altijd meer PK's dan jou!

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

"hey wil jij me gulp dichtdoen?" :music
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Alleen even snel een foto genomen gezien het weer bar slecht is momenteel.

Image

Alles van de kabelboom is netjes weggewerkt, en het ziet er aardig uit alsof het zo hoort ;)

Net even weer een stukje gereden (en bas ligt volgens mij nog te maffen?) en het rijd erg leuk, het is alleen wel even wennen aan het gebrek aan koppel en laag in toeren is het een vrij nerveus ding maargoed niet alles is nog klaar.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Top Chris, ziet er goed uit (y) Alles weer netjes weg en afgewerkt. Ik zie je op de Vroemdag wel weer voorbij blazen :)
Image Image Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Oja nog even tussendoor, ik heb er momenteel voor wel iets bredere banden onder (165 breed, barem brilliance :lol: ) maar kwa wegligging is er... tja ik merk eigenlijk geen verschil. De demping is nog steeds vrij stug voor, dus het gewicht lijd er niet echt erg onder.

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Ik ben benieuwd hoe de First :wink: het op het circuit doet.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Komt daar eigenlijk andere remmerij op ook?
Ik kan mij moeilijk voorstellen dat die 1.1 remmen dat nog steeds volhouden. En zeker niet op circuit.

Na nog geen halve toer op de ring had ik al geen remkracht meer (was wel een toyota)

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Uiteindelijk wel maar met zolder ga ik dat niet redden.Grappig genoeg kon ik met de 1.1 remmerij prima de ring rondkomen. Dat was wel met de 1.4 75pk.

Nu met de het 100 pk blok word het vrij krap, op zolder zal het opzich prima gaan gezien daar maar een paar rempunten zijn.

Met de 106 had ik meer problemen met de remmen op de ring, maar die kunnen het vermogen/gewicht niet aan. Daar gaan uiteindelijk ook andere schijven/blokken op komen. De 106 is zeker nu nog steeds een heel andere klasse kwa snelheid.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ik ben benieuwd jaar je remmerij Chris..

vorig jaar waren er toch echt een aantal die het spul warm/stuk reden!

stefan kwam de pits binnen om zn mistlichten te demonteren.. daarna deed iedereen dat.. mijn remmerij (GTI brakemax) overleed na 1 sessie door verkeerd remmen.. die van Jantje waren gewoon op.. Robert had zulke warme remmen dat zn velgen bruin werden (slechte coating..) ga zo maar door!

maar jij hebt misschien wat meer circuit ervaring?
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Ik heb geen idee, wellicht wel maar ik laat liever altijd anderen daarover oordelen (hoewel ik genoeg zelfvertrouwen heb). Ik ben met de ax nu zandvoort en de ring over geweest en eigenlijk weinig problemen gehad.

Kijk je kan niet op het laatste moment vol in remmen en je moet een combi afremmen op de moter/remmen doen i.v.m je een marge wilt houden. In princiepe met de ax haal ik de snelheid tijdig er gewoon uit zodat je minimaal gebruik van de remmen hoeft te maken, niet gunstig voor de tijden maar wel voor de veiligheid,

Ik heb eigenlijk tot nu toe nooit echt problemen met remmen gehad, de zilveren 106 ligt op het randje wel/niet. Maar die accelereerd te snel om de remmen voldoende te kunnen laten koelen (de tijd waarin weer je weer op de remmen moet gaan is met name op de ring tekort) en i.c.m het wat hogere gewicht is dat niet gunstig.

Punt is als je wilt kan je elke rem binnen 3 minutend bloedheet krijgen. Maar het is juist de truuk om maximaal te remmen met een minimale opbouw van hitte (hoewel dat lastig is gezien je remt door de overdracht van beweging naar kinetische energie en dat laatse is domweg hitte).

I'ts all down to physics, en hoe dit in de praktijk toe te passen.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Mijn 106 Rallye ging als een jekko op Zolder en heb 0 problemen gehad met remmen. Voor zover ik wist waren dat ook de standaard blokjes+schijven...
Freude am Fahren.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

:)
nah mijn ervaring was dat voluit remmen heel goed ging, maar juist wat rustiger rijden (dus ook wat langer remmen automatisch.. ) er juist voor zorgde dat het stuk ging..
mijn cupje heb ik de remmen nooit heet gehad, en dat was 13"remmerij.. dus het kan wel :D
Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

q01z wrote::)
nah mijn ervaring was dat voluit remmen heel goed ging, maar juist wat rustiger rijden (dus ook wat langer remmen automatisch.. ) er juist voor zorgde dat het stuk ging..
mijn cupje heb ik de remmen nooit heet gehad, en dat was 13"remmerij.. dus het kan wel :D
Ik ben idd ook bijna constant vol gegaan met de 106... Vandaar dan misschien dat hij het zo goed vol hield...
Freude am Fahren.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Precies :wink:

Net de ax meegenomen naar mijn werk en hij loopt opzich ok maar netjes... nee .Ik moet echt het injectiesysteem even nalopen e.d bij vollast loopt hij echter opzich prima.

De radiateur ga ik denk aanstaande weekend alvast voor een 106 exemplaar wisselen gezien ik hier geen vertrouwen in heb ;). Als het weer een beetje meezit begin ik hier vast donderdagavond mee.

Samen met een andere eindemper zijn dat ook de belangrijkste dingen die voor zolder gedaan moeten worden, de rest is meer extra.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Een GTi heeft altijd een beetje een stotterend rijgedrag. Misschien heeft hij gewoon daar wat last van?
Bij mij is het vooral rond de 3000 toeren en bij stationair.
group-n zou een oplossing moeten zijn

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

nah, vaak een sensor die rot is.

de rode gti van mijn broertje liep met de 1.4 ook goed, maar vaak lopen ze vrij nerveus inderdaad.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Ik kan mijn handen echt niet eraf houden, en een uurtje later met wat slijpwerk:

Image

Enig nadeel maar zoals verwacht is de ruimte tussen de radiateur en de dynamo nog maar 20mm. Te weinig dus zodra het blok echt gaat kantelen. verder is de ventilator alleen te monteren als de dynamo los ligt dus daar ga ik vrijdag met een kortere riem mee verder. Ook moet ik het front nog openwerken maar zoals eerder gezegt gaat dat vrijdag goed komen, ik heb in ieder geval vast een begin nu gemaakt.

En hemels wat was het onluchten easy! ik was binnen 10 min klaar en direct kwam er gewoon water uit het thermostaathuis zetten (en de lucht er dus uit. De auto kon ik ook gelukkig weer naar zijn vaste standplek rijden.

Maar het is nog een hele waslijst voordat het ding klaar is maar met het sneltreintempo van nu gaat het vrij rap, morgen probeer ik alvast de kleppen te stellen en het luchtfilter verder afbouwen. Voor zolder is hij wel klaar maar ik moet er veel aandacht in steken.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

van welke type 106 is die radiateur? en hoe heb je hem onder en boven vast gezet?
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Post Reply