2 mustang deuren afstellenHenri106 wrote:Afstellen van alle plaatwerk is altijd een vreselijk karwei (gaat echt teveel tijd inzitten) Maar het is wel de moeite waard als alles zometeen weer netjes zit !
Kevin aka kakanox
Moderator: webmasters
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Vaag, heb je daar geen foto van?kakanox wrote: ECU zit idd te hoog ja, weet nog steeds niet wat daar nou eigenlijk mee gebeurd is, auto is daar nl. niet scheef ofzo. Lijkt wel of ie verkeerd om gemonteerd is ofzo. Stekkers lopen ook heel raar.
Kap sluit idd rechts niet zo netjes, maar verder ziet het er keurig uit
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
is je ook gelukt met de stelnokjes van de koplampen zie ik. Hoe heb je het nou uiteindelijk opgeknapt? Zoals het hoort of mijn advies...
Overigens.. Ik kan hier nu de rotonde rond blijven rijden, met ongeveer 40 km/u... Gaat dus prima. Drempels gaat ook stukken beter. Hij loopt alleen aan de binnenkant nog wat aan (zit nog rand aan binnenkant) maar als ik een keer ergens droog kan staan wil mn pa het wel ff doen..
Maar iig, slijt mn band nu niet meer zo snel
Thnx! (alweer
)
Overigens.. Ik kan hier nu de rotonde rond blijven rijden, met ongeveer 40 km/u... Gaat dus prima. Drempels gaat ook stukken beter. Hij loopt alleen aan de binnenkant nog wat aan (zit nog rand aan binnenkant) maar als ik een keer ergens droog kan staan wil mn pa het wel ff doen..
Maar iig, slijt mn band nu niet meer zo snel
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Dat lange boutje erachter gezet met twee plaatjes + moertjesFoxHunter wrote:is je ook gelukt met de stelnokjes van de koplampen zie ik. Hoe heb je het nou uiteindelijk opgeknapt? Zoals het hoort of mijn advies...
Mooizo, is dat iig gefixedFoxHunter wrote: Overigens.. Ik kan hier nu de rotonde rond blijven rijden, met ongeveer 40 km/u... Gaat dus prima. Drempels gaat ook stukken beter. Hij loopt alleen aan de binnenkant nog wat aan (zit nog rand aan binnenkant) maar als ik een keer ergens droog kan staan wil mn pa het wel ff doen..
Maar iig, slijt mn band nu niet meer zo snelThnx! (alweer
)
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Nou.. vrij definitief besluit genomen dat de 1.4 8V me snel genoeg is voor m'n straatauto, vooral nu ik met een maat een circuitracertje aan 't bouwen ben.
Wel besloten dat ie niet helemaal standaard blijft... Wat er precies aan gebeurd zien we nog wel
Even een quote uit een mailsessie met iemand die er ook een hoop van weet (geen zin om alles opnieuw op te typen);

Wel besloten dat ie niet helemaal standaard blijft... Wat er precies aan gebeurd zien we nog wel
Even een quote uit een mailsessie met iemand die er ook een hoop van weet (geen zin om alles opnieuw op te typen);
Ik heb inmiddels een redelijk blok weten te vinden en nieuwe remklauwen voor voor. Motorblokje is een 1.4i met 140.000 km en een lekke koppakking. Ga dus die pakking vervangen, nog even gauw op zoek naar een andere nokkenas zodat ie nog wat extra vermogen ontwikkelt > 5000 r/min, mogelijk de kop een beetje vlakken en de bijgeleverde koppakking ertussen.
Dan heb ik voor 35 euro een dieselbak gevonden, 3200 r/min @ 120 - lekker zuinig dus. What's more: 5000 r/min @ 180. Nou komt een nokkenas zoals ik 'm wil bij de 5000 r/min net goed in z'n element en i.c.m. een spaghetti moet ik misschien 210 @ 6000 in 5 wel kunnen halen. Lever wel een beetje sprintcapaciteit in dus, maar dat mag de pret niet drukken - hij wordt vrij zuinig en behoorlijk rap
Misschien ook maar meteen effe de krukaskeerring aan de bakzijde vervangen aangezien die vaak ook nog wel wil lekken, en de aandrijfaskeerringen gaan uiteraard ook meteen mee, da's zo'n kleine moeite...
De motor moet er toch uit, dus ik ga alle roest weghalen in de motorruimte en wielkasten, dichtlassen, hammerite erover en mogelijk nog wat tectyl.
Ook achter en onder de auto ga ik zoveel mogelijk ontroesten en tectyleren, kan er straks toch bij zonder achteras.
Ga binnenkort een stapeltje nieuwe remleidingen halen en dat gaat ook in
de hammerite en dan eronder. Dan gaat het injectiehuis eraf en helemaal uit elkaar, ga dat helemaal schoonmaken en terugplaatsen. Nieuw oliefilter, nieuwe motor/bak/remolie, onderstel+remklauwen eronder met nieuwe remschijven, aan m'n nieuwe draagarmen, op m'n nieuwe banden, hopelijk zonder gedonder een nieuwe APK...
...en dan is het interieur aan de beurt. Heb een Saxo VTS dash gelokaliseerd en dat staat mooier dan mijn GT-interieur-met-hap-eruit-waar-de-radio-zat... Komt er dus ook in. Audio
moet erin (Alpine composet + 2x subjes), dan nog oliedruk/olietemp/AFR-metertjes.. voor de leuk bij een originele ECU, maar mogelijk combineer ik m'n **censored** met de originele injectie
(monopoint), ff kijken of 't lukt.
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Hangt er vanaf wat je precies doet en hoe je je bakverhoudingen hebt. Er zijn al een paar andere 1.4tjes geweest hier die 200(+) neergezet hebben en we hebben in hetzelfde gezin er zelfs eentje die rond de 200 op GPS doet..TTF wrote:LOL 210 met een mono point als ik dat goed begrijp?
met een 1.4 MPI haal je dat niet eens..
of je moet het echt GOED aanpaken zoals jor= bijvoorbeeld..
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Nou... alweer vanalles gebeurd vandaag!
Eerst maar eens even een rondje Nederland gemaakt met de AX van Ellen, o.a. bij PeterM geweest, en bij Technique Digitale. Als je dan thuiskomt, dan staat de achterkant van haar GT ineens zoals het hoort:

En dan even een klein gedeelte van de buit:

Het oorspronkelijke blok van de YZ-79-RR, een aluminium 1.4 monopoint... Al is dit volgens mij ook niet het eerste blok wat erin ligt, aangezien de motorcode op een type 2 auto wijst.

Een versnellingsbakje (voor een GT). Deze komt mogelijk onder de GT van Ellen, we gaan 'm eerst eens ff uit elkaar halen en weer goed in elkaar zetten.

Stapels dozen vol met frutseltjes, dingetjes, schroefjes, boutjes, bla bla bla bla... Teveel om op te noemen, maar wel erg handig!!

Last but not least... heel erg verse remschijfjes - oftewel splinternieuw
Ze zijn 247x10mm (massief) en worden voorzien van 106 Diesel klauwtjes. Dit omdat ik m'n splinternieuwe geventileerde schijfjes heb moeten opofferen voor onze racer. Voldoende voor op straat lijkt me, aangezien mijn GT het circuit toch niet meer gaat zien.

En (bovenop mijn eigen bandjes/velgen) wat APK-velgjes/banden. Mooi setje 13" viergaats staal, en 165/70R13 T Michelin MXT's met NET genoeg profiel voor de APK
Verder nog veel meer zut wat hier niet echt van toepassing is opgehaald... Vanavond nog even m'n werkbank en de nieuwe indeling van de schuur afbouwen.. En dan kunnen we morgen vol goede moed aan het sleutelen!!
Eerst maar eens even een rondje Nederland gemaakt met de AX van Ellen, o.a. bij PeterM geweest, en bij Technique Digitale. Als je dan thuiskomt, dan staat de achterkant van haar GT ineens zoals het hoort:
En dan even een klein gedeelte van de buit:
Het oorspronkelijke blok van de YZ-79-RR, een aluminium 1.4 monopoint... Al is dit volgens mij ook niet het eerste blok wat erin ligt, aangezien de motorcode op een type 2 auto wijst.
Een versnellingsbakje (voor een GT). Deze komt mogelijk onder de GT van Ellen, we gaan 'm eerst eens ff uit elkaar halen en weer goed in elkaar zetten.
Stapels dozen vol met frutseltjes, dingetjes, schroefjes, boutjes, bla bla bla bla... Teveel om op te noemen, maar wel erg handig!!
Last but not least... heel erg verse remschijfjes - oftewel splinternieuw
En (bovenop mijn eigen bandjes/velgen) wat APK-velgjes/banden. Mooi setje 13" viergaats staal, en 165/70R13 T Michelin MXT's met NET genoeg profiel voor de APK
Verder nog veel meer zut wat hier niet echt van toepassing is opgehaald... Vanavond nog even m'n werkbank en de nieuwe indeling van de schuur afbouwen.. En dan kunnen we morgen vol goede moed aan het sleutelen!!
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
I've got connections...Kakelbont wrote: Ben jij naar technique digitale gereden? Kan je daar ook onderdelen ophalen dan, ik dacht dat je die altijd moest laten versturen?
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Nou... 't zat ff lekker tegen vandaag.. Alles zit MUUR MUUR MUURvast.. inlaatspruitstuk zit blauwe loctite tussen.. voor als 't niet meer los hoeft zeg maar 
Heb de borging van de moertjes op de aandrijfassen zowel links als rechts helemaal gemold met de dremel, daarna op de ratel gestaan, gesprongen, eraan gehangen... Niks hoor
Gelukkig heb ik nog een stalen dop 30 liggen, daarmee ga ik morgen ff naar een maat van me en dan gaan we er een tool van ongeveer anderhalve meter van maken.. Dus anderhalve meter stijgerpijp om een oude ratel, helemaal opvullen, vast-/dichtlassen.. Dan moet 't wel losgaan lijkt me. Als 't dan nog niet los wil zet ik een slijptol in m'n aandrijfasjes..
Helaas geen foto's vandaag, schoonouders zijn op stap geweest met de digicam.
Heb de borging van de moertjes op de aandrijfassen zowel links als rechts helemaal gemold met de dremel, daarna op de ratel gestaan, gesprongen, eraan gehangen... Niks hoor
Gelukkig heb ik nog een stalen dop 30 liggen, daarmee ga ik morgen ff naar een maat van me en dan gaan we er een tool van ongeveer anderhalve meter van maken.. Dus anderhalve meter stijgerpijp om een oude ratel, helemaal opvullen, vast-/dichtlassen.. Dan moet 't wel losgaan lijkt me. Als 't dan nog niet los wil zet ik een slijptol in m'n aandrijfasjes..
Helaas geen foto's vandaag, schoonouders zijn op stap geweest met de digicam.






