Henri106 wrote:Afstellen van alle plaatwerk is altijd een vreselijk karwei (gaat echt teveel tijd inzitten) Maar het is wel de moeite waard als alles zometeen weer netjes zit !
2 mustang deuren afstellen


Moderator: webmasters
kakanox wrote:ECU zit idd te hoog ja, weet nog steeds niet wat daar nou eigenlijk mee gebeurd is, auto is daar nl. niet scheef ofzo. Lijkt wel of ie verkeerd om gemonteerd is ofzo. Stekkers lopen ook heel raar.
FoxHunter wrote:is je ook gelukt met de stelnokjes van de koplampen zie ik. Hoe heb je het nou uiteindelijk opgeknapt? Zoals het hoort of mijn advies...
FoxHunter wrote:Overigens.. Ik kan hier nu de rotonde rond blijven rijden, met ongeveer 40 km/u... Gaat dus prima. Drempels gaat ook stukken beter. Hij loopt alleen aan de binnenkant nog wat aan (zit nog rand aan binnenkant) maar als ik een keer ergens droog kan staan wil mn pa het wel ff doen..
Maar iig, slijt mn band nu niet meer zo snelThnx! (alweer
)
Ik heb inmiddels een redelijk blok weten te vinden en nieuwe remklauwen voor voor. Motorblokje is een 1.4i met 140.000 km en een lekke koppakking. Ga dus die pakking vervangen, nog even gauw op zoek naar een andere nokkenas zodat ie nog wat extra vermogen ontwikkelt > 5000 r/min, mogelijk de kop een beetje vlakken en de bijgeleverde koppakking ertussen.
Dan heb ik voor 35 euro een dieselbak gevonden, 3200 r/min @ 120 - lekker zuinig dus. What's more: 5000 r/min @ 180. Nou komt een nokkenas zoals ik 'm wil bij de 5000 r/min net goed in z'n element en i.c.m. een spaghetti moet ik misschien 210 @ 6000 in 5 wel kunnen halen. Lever wel een beetje sprintcapaciteit in dus, maar dat mag de pret niet drukken - hij wordt vrij zuinig en behoorlijk rap
Misschien ook maar meteen effe de krukaskeerring aan de bakzijde vervangen aangezien die vaak ook nog wel wil lekken, en de aandrijfaskeerringen gaan uiteraard ook meteen mee, da's zo'n kleine moeite...
De motor moet er toch uit, dus ik ga alle roest weghalen in de motorruimte en wielkasten, dichtlassen, hammerite erover en mogelijk nog wat tectyl.
Ook achter en onder de auto ga ik zoveel mogelijk ontroesten en tectyleren, kan er straks toch bij zonder achteras.
Ga binnenkort een stapeltje nieuwe remleidingen halen en dat gaat ook in
de hammerite en dan eronder. Dan gaat het injectiehuis eraf en helemaal uit elkaar, ga dat helemaal schoonmaken en terugplaatsen. Nieuw oliefilter, nieuwe motor/bak/remolie, onderstel+remklauwen eronder met nieuwe remschijven, aan m'n nieuwe draagarmen, op m'n nieuwe banden, hopelijk zonder gedonder een nieuwe APK...
...en dan is het interieur aan de beurt. Heb een Saxo VTS dash gelokaliseerd en dat staat mooier dan mijn GT-interieur-met-hap-eruit-waar-de-radio-zat... Komt er dus ook in. Audio
moet erin (Alpine composet + 2x subjes), dan nog oliedruk/olietemp/AFR-metertjes.. voor de leuk bij een originele ECU, maar mogelijk combineer ik m'n **censored** met de originele injectie
(monopoint), ff kijken of 't lukt.
TTF wrote:LOL 210 met een mono point als ik dat goed begrijp?
met een 1.4 MPI haal je dat niet eens..
of je moet het echt GOED aanpaken zoals jor= bijvoorbeeld..
Kakelbont wrote:Ben jij naar technique digitale gereden? Kan je daar ook onderdelen ophalen dan, ik dacht dat je die altijd moest laten versturen?