Daarmee bedoel ik niet dat ik het met dat gereedschap en die apparatuur ook allemaal zou kunnen.

Moderator: webmasters
mwoa valt best wel mee hoor hoe moeilijk het is, zoals die versnellingsbak ook, gewoon goed kijken hoe het zat, beetje aantekeningen maken, en dan zet je hem zo weer in elkaarBrowny wrote:je hebt wel mazzel met zo veel gereedschap en apparatuur tot je beschikking!
Daarmee bedoel ik niet dat ik het met dat gereedschap en die apparatuur ook allemaal zou kunnen.![]()
van benzine naar dieselbak is 4200 rpm en 3000 rpm (in zijn 5)simsken wrote:Zo, ik heb een andere bak kunnen krijgen met een goeie 5e versnelling, alleen 1 ding:
De 5 wie er in ZAT had een overbrenging van 0,853
Dit is een 1.4i 3d +GTI bak van '94 & '95
De 5 wie er in KOMT TE ZITTEN heeft een overbrenging van 0,767
Dit is een normale bak van een diesel/1.1i/normale 1.4i
De 5 wordt dus zwaarder.
het verschil tussen de 4 en de 5 WAS 0.201
het verschil tussen de 4 en de 5 WORDT 0.287
best een groot verschil dus.
Kan iemand hier misschien een schatting geven hoeveel toeren hij zou draaien bij 120km/h met de oude en de nieuwe vertanding?
Maakt toch niet zoveel uit? Hoe vaak rij je nu op top met een AX? Ik nooit hoor, moet het puur van de acceleratie hebben.TTF wrote:idd, maar ik ben bang dat je je topsnelheid niet meer gaat halen in zn 5 eerder in zijn 4... daarom is de versnelling van een GT ook zo lang omdat het niet een auto is die erg veel koppel heeft.