Ik heb vandaag mijn auto een kleine beurt laten geven en tevens de distributie riem laten vervangen..
Nu loopt de auto weer lekker soepel en lijkt ook weer vlotter door te trekken..
Echter maakt de auto nu een tikkend geluid bij het stationair lopen. Mijn vraag is of dit normaal is of dat ik hier mee terug moet? Want hij loopt verder prima
Hoop dat iemand mij kan helpen
Ps hoe kan ik een foto van me bak hier toevoegen (dacht wel leuk te laten zien )
Een tikkend geluid... Vaak zijn het stationair gewoon de kleppen die open en dicht hoort gaan. Hoor je bij mij ook duidelijk.
Dat kan niks te maken hebben gehad met het vervangen van de riem.
Als ze dat niet goed hadden gedaan... Had je nu helemaal geen geluid meer uit je hele motor gehoord.
Luister anders eens waar het vandaan komt. Denk dat er niks aan de hand is.
tikkende kleppen na het vervangen van de distributieriem kan betekenen dattie niet goed op tijd staat! (dus de riem 1 of 2 tandjes versprongen) de motor loopt dan zeer zeker nog wel..
nu kan het ook zijn dat de motor wel goed op tijd staat, maar dat niet stond, en dat je de kleppen zal meoten stellen, dit gaat helaas niet zoals bij de renault5 van GTE automatisch, maar zal je zelf moeten doen of laten doen!
ik zal er toch even mee terug gaan, gewoon voor de zekerheid, wellicht is de riem niet goed op tijd, of niet goed gespannen, het is een vrij essentieel onderdeel vd motor!
(spanrol trouwens ook vervangen?)
Ben idd nog even terug gegaan, ook omdat de lampjes van mijn olie en koelvloeistof steeds begonnen te branden...
Wat blijkt nou.. Het was de monteur nog nooit maar dan ook NOOOIT voor gekomen maar hij was vergeten nieuwe olie in de motor te gooien ff lekker is dat of niet? Het geluid is nu weg maar ik vraag me af of mijn motor hierdoor schade heeft opgelopen? Hij lijkt het verder goed te doen geluid is zoals ie altijd was en optrekken enz doet ie prima..
blok kan wel wat hebben hoor, en om nu te zeggen dat hij meteen rijp
voor de schroot is, er blijft altijf wat olie achter dus echt 100% droog was de moter niet.
Maar dit is zeker niet netjes en enige compensatie zou ik zeker eisen voor het geval de moter daadwerkelijk schade heeft opgelopen.
Het vreemde is dat de lampjes pas de dag na de beurt begonnen te branden.. De dag van de beurt heb ik denk ik zon 20 km gereden zonder dat me auto een kick gaf over de olie...
En mocht me auto nou nog rare geluiden gaan maken moest ik meteen terug komen..
Is schade niet te zien of te voelen ofzo?
Last edited by webstertje1982 on WedNov02, 2005 4:53:31 PM, edited 1 time in total.
geen lampje van de oliedruk gezien dan?? of werkt dat niet op die manier?? (als ie niet aangaat moet het lampje volgens mij kapot zijn, of dr heeft idd nog wel redelijk wat olie ingezeten toch??)
Ik was idd meteen gestopt en had toe naar de garage gebeld om te vragen wat ut kon zijn.. En die zei kom maar hier heen rijden dan kijken we er na(waarschijnlijk wist die gast toen al dat ie olie vergeten was, want toen ik aan kwam rijden kwam ie meteen naar buiten met de mededeling ik heb de olie vergeten :S
Gaat om de Hegru in eindhoven is een garage gespecialiseerd in citroen(geen officiele dealer)
je blok hoeft niet total loss te zijn, maar goed is het er ook zeker niet voor..
het heeft je zeker op lange termijn wel schade opgeleverd!
slim overigens dat je hun hebt laten beslissen om naar de dealer te rijden! als je dat zelf had gedaan zonder te bellen, dan kon het wel eens zijn dat ze zeggen dat het je eigen schuld is!
zeker op papier zetten en schade laten controleren op kosten van hun?
Wat een drama zeg, ik zeg het niet graag, maar een motor kan echt niet zonder olie, ook niet heel even, laat staan er nog mee rijden.
Dat blok kun je wel weggooien, op zeer korte termijn zullen de gevolgen wel duidelijk worden
Nogmaals, ik zeg dit niet om je bang te maken, maar ik heb genoeg verhalen gehoord over motorschade waar de olietoevoer haperde.
Ik begin er zo langzaam stevig van te balen. Bijna iedereen heeft er het over dat mijn motor schade heeft opgelopen.. Zo zouden alle bewegende onderdelen gecout(??) zijn met een goedje (net als teflon) en die kan niet tegen te hoge temperaturen waardoor die er dus af fikt.. Verder zouden de lagers schade oplopen enz..
HELP wat moet ik nu :S??????
Ik heb namelijk ut gevoel dat ze mij zo weer weg sturen met de smoes van had je maar meteen terug moeten komen of dat ze zeggen ach die schade zal wel mee vallen... :S Ik ben ook maar een leek en daar zullen ze me wel op vast pinnen