mooi werk
Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Moderator: webmasters
hij blijft denk wel heel
alle zwakke dingen zoals de riem en koppaking zijn al vervangen en hij heeft er pas een ton opzitten, kan hooguit wel een storing krijgen maarja dat kan met een goedlopende ax ook gebeuren
verder rij ik er ook rustig mee, zoals vanmiddag eff een stukje sprinten is ook een zeldzaamheid bij mij.
Alleen zag ik vanmiddag dat er wat pluimpjes uit de oliepijlstok kwamen. me broertje zegt dat het gewoon wat oliedampen zijn kan wel kloppen gezien als de moter koud is er niks uitkomt, maar ik zit me net te bedenken dat de carterontluchting mischien wel dicht zit, zat een prop papier in, dus mischien zat er nog wat in en zit dat nu ergens in de slang
, morgen maar eff lostrekken, en kijken wat hij doet.
Sowieso had me broertje er ook last van en ik hoorde van wat andere mensen dat het ook normaal is, maar mijn oliepijlstok sluit ook niet meer af, wat normaal wel hoord (rubbertje is een beetje kapot ).
ik ga me er niet druk om zitten maken, blokje loopt perfect en verbruikt zolang ik weet geen olie/koelvloeistof dus als hij zo nog een ton loopt op die manier so be it
.
verder rijd hij geweldig, 120 op de snelweg, geef maar een heel klein beetje gas en 130-140-150 gaat maar door
.
Alleen zag ik vanmiddag dat er wat pluimpjes uit de oliepijlstok kwamen. me broertje zegt dat het gewoon wat oliedampen zijn kan wel kloppen gezien als de moter koud is er niks uitkomt, maar ik zit me net te bedenken dat de carterontluchting mischien wel dicht zit, zat een prop papier in, dus mischien zat er nog wat in en zit dat nu ergens in de slang
Sowieso had me broertje er ook last van en ik hoorde van wat andere mensen dat het ook normaal is, maar mijn oliepijlstok sluit ook niet meer af, wat normaal wel hoord (rubbertje is een beetje kapot ).
ik ga me er niet druk om zitten maken, blokje loopt perfect en verbruikt zolang ik weet geen olie/koelvloeistof dus als hij zo nog een ton loopt op die manier so be it
verder rijd hij geweldig, 120 op de snelweg, geef maar een heel klein beetje gas en 130-140-150 gaat maar door
Last edited by Drake on SunOct30, 2005 7:34:48 PM, edited 1 time in total.
TTF wrote:die pijlstoken gaan altijd stuk, 10tje bij de dealer en je hebt een niewue..
dat er wat olie dampen uitkomt is niet zo erg doet mijn motortje ook met net een ton levenservaring...
dat wou ik horen om me wat gerust te stellen
ik denk dat ik de 1.1 nog een beetje gewend ben
en die kwam amper boven de 90 graden terwijl deze constant tussen de 90-95 schommeld wat wel klopt gezien het een gietijzer blok is ipv een alu welke kleiner was en beter koelde.
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
1.4 GT mag wel 90-95 graden worden ja. Kop kan ook wel wat hebben volgens mij, heb er wel een paar gezien die bij stevig planken 105 graden halen.Drake wrote:TTF wrote:die pijlstoken gaan altijd stuk, 10tje bij de dealer en je hebt een niewue..
dat er wat olie dampen uitkomt is niet zo erg doet mijn motortje ook met net een ton levenservaring...
dat wou ik horen om me wat gerust te stellen.
ik denk dat ik de 1.1 nog een beetje gewend ben1.4gt is sowieso een stuk "rauwer"
en die kwam amper boven de 90 graden terwijl deze constant tussen de 90-95 schommeld wat wel klopt gezien het een gietijzer blok is ipv een alu welke kleiner was en beter koelde.
-
CitroënAXDriver
- AX Master

- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Zozo dat zijn nette velgjes 
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
........WAUW, dit zijn wel hele mooie 5 spaaks velgen
, je had wel een beetje uitgelegd wat het zou worden maar dit had ik niet verwacht.
Super strak hoor, ben benieuwd hoe het zal staan.
Super strak hoor, ben benieuwd hoe het zal staan.
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!
Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.
Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.
- Joris
- AX Master Spammer

- Posts: 2018
- Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
- Location: Heerenveen (Friesland)
- Contact:
Ik merk geen verschil tussen 15 of 14 inch!Drake wrote:Ze zijn 14" maar ogen wel wat groter door de schuine rand, 15" had mooier geweest maar dit rijd veel beter dan 15" en je hebt geen problemen met verlagen en wielkastenenz.
En qua verlagen ook niet! gewoon platte banden erop!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79
nouja er zitten nog meer nadelen aan in mijn ogen, stuurt zwaarder, en de acceleratie gaat er ook van achteruit, en ik heb al 4 nieuwe 185-55-14 banden liggenJoris wrote:Ik merk geen verschil tussen 15 of 14 inch!Drake wrote:Ze zijn 14" maar ogen wel wat groter door de schuine rand, 15" had mooier geweest maar dit rijd veel beter dan 15" en je hebt geen problemen met verlagen en wielkastenenz.
En qua verlagen ook niet! gewoon platte banden erop!
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
uhm de banden van de "oude" velgen komen erop, die waren nog maar 3 weekjes oudCitrosan wrote:Welk merk en type heb je gekocht, qua banden?
Beetje nieuwsgierig
Bridgestone Potenza re720
Last edited by Drake on FriNov04, 2005 12:45:52 AM, edited 2 times in total.
mooie velgen. 15 is idd te groot 
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**



