brandstofpomp gaat niet aan
Moderators: denny, vtspower, webmasters
brandstofpomp gaat niet aan
sorry voor het zoveelste onderwerp maar goed , ik ben echt desperaat nu. Had net de neiging om mijn GT helemaal met een hamer in te deuken.
Heb eigenlijk al sinds 2 maanden startproblemen met mijn auto.
Hij draait wel de startmotor rond maar slaat dan gewoon niet aan. dit is eigenlijk altijd als hij koud is, echter ook een keer gebeurd tijdens een warme motor. Als ik hem een dag laat staan of soms een uurtje dan doet ie het weer.
Vonken doet hij ook,
heb toch dit vervangen:
-verdelerkap
-bougies
-accu
hij vonkt wel gewoon goed als ik het probeer met een reserve bougie en een bougiekabel.
uiteindelijk heb ik hem naar de garage gebracht, de monteur "kende"het probleem en heeft de bovenste dode punt sensor (bdp) vervangen. Daarna leek hij het te doen.
vandaag gestart sloeg na 2 omwentelingen af , en wilde daarna weer niet starten. Echter hoor ik niet de brandstof pomp aangaan.
Deze getest met 12 volt, doet het gewoon, echter op de kabels naar de pomp komt geen stroom. 12 volt op de brandstofpomp en proberen te starten lukt ook niet.
heeft iemand een idee? help?
Heb eigenlijk al sinds 2 maanden startproblemen met mijn auto.
Hij draait wel de startmotor rond maar slaat dan gewoon niet aan. dit is eigenlijk altijd als hij koud is, echter ook een keer gebeurd tijdens een warme motor. Als ik hem een dag laat staan of soms een uurtje dan doet ie het weer.
Vonken doet hij ook,
heb toch dit vervangen:
-verdelerkap
-bougies
-accu
hij vonkt wel gewoon goed als ik het probeer met een reserve bougie en een bougiekabel.
uiteindelijk heb ik hem naar de garage gebracht, de monteur "kende"het probleem en heeft de bovenste dode punt sensor (bdp) vervangen. Daarna leek hij het te doen.
vandaag gestart sloeg na 2 omwentelingen af , en wilde daarna weer niet starten. Echter hoor ik niet de brandstof pomp aangaan.
Deze getest met 12 volt, doet het gewoon, echter op de kabels naar de pomp komt geen stroom. 12 volt op de brandstofpomp en proberen te starten lukt ook niet.
heeft iemand een idee? help?
Last edited by Axioma on SunOct30, 2005 11:00:00 AM, edited 1 time in total.
Je heb de verdelerkap vervangen??? en de garage heeft de BDP sensor vervangen en we praten hier over een AX-GT met 1.4i motor dus.
Vreemd, voor zover ik het weet gebruikt een TU-motor met een verdeelkap, de BDP sensor niet. Die is wel aanwezig maar is nergens op aangesloten, kan wel gebruikt worden om de ontsteking af te stellen. Bij een verdelerloos systeem (DIS Bobine) word de BDP sensor wel gebruikt om het tijdstip van de ontsteking te bepalen.
Vreemd, voor zover ik het weet gebruikt een TU-motor met een verdeelkap, de BDP sensor niet. Die is wel aanwezig maar is nergens op aangesloten, kan wel gebruikt worden om de ontsteking af te stellen. Bij een verdelerloos systeem (DIS Bobine) word de BDP sensor wel gebruikt om het tijdstip van de ontsteking te bepalen.
Xantia 1.9D Sensation (Import)
oeps vergeten type en bouwjaar,
ax GT injection (monopoint dus) met het 1.4i blok bouwjaar 1990.
Hm....... das vreemd hij noemde het dus echt bdp sensor.... die heeft ie vervangen.......en jij zegt dat ie niet aangesloten is.....
ik ga morgen eens langs...
relais..... ga ik ook morgen nakijken , hoop dat het dat is...
alvast bedankt
ax GT injection (monopoint dus) met het 1.4i blok bouwjaar 1990.
Hm....... das vreemd hij noemde het dus echt bdp sensor.... die heeft ie vervangen.......en jij zegt dat ie niet aangesloten is.....
ik ga morgen eens langs...
relais..... ga ik ook morgen nakijken , hoop dat het dat is...
alvast bedankt
Axioma wrote:oeps vergeten type en bouwjaar,
AX GT injection (monopoint dus) met het 1.4i blok bouwjaar 1990.
Hm....... das vreemd hij noemde het dus echt bdp sensor.... die heeft ie vervangen.......en jij zegt dat ie niet aangesloten is.....
ik ga morgen eens langs...
relais..... ga ik ook morgen nakijken , hoop dat het dat is...
alvast bedankt
Een AX uit 1990 heeft absoluut een verdeelkap, de verdelerloze systemen kwamen pas later, ik dacht 1994.
De BDP sensor is dat ding op de motor bij het vliegwiel, bij mijn ZX1.4i uit 1992 (zelfde motor als je AX) liep er een draad omhoog naar een bruine connector (niet aangesloten) bij de bobine.
Je heb aan de zijkant van de cylinderkop het ontstekingshuis met de verdeelkap erop zitten, de nokkenas drijft de rotor aan en bepaalt dus het tijdstip van onsteking. Dan is een BDP sensor nutteloos, in de vraagbaak/Haynes staat het ook zo vermeld.
Als de garage inderdaad deze sensor heeft vervangen, dan weten ze niet waar ze mee bezig zijn

Xantia 1.9D Sensation (Import)
1.6 rallye dacht ik ?
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
FoxHunter wrote:1.6 rallye dacht ik ?
Die is officieel niet geleverd in een AX, de 1.6 TU motor is pas veel later gekomen, ergens in 1996 of 97 toen de Saxo en Xsara kwamen. Dat zijn namelijk de enige 2 auto's waar een 1.6 TU blok in ligt. M.u.v. een enkele verdwaalde hobby AX

Xantia 1.9D Sensation (Import)
ZX1.4i wrote:FoxHunter wrote:1.6 rallye dacht ik ?
Die is officieel niet geleverd in een AX, de 1.6 TU motor is pas veel later gekomen, ergens in 1996 of 97 toen de Saxo en Xsara kwamen. Dat zijn namelijk de enige 2 auto's waar een 1.6 TU blok in ligt. M.u.v. een enkele verdwaalde hobby AX
Citroen auto ja

een BDP sensor zit idd niet in de monopoint autootjes
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
ze hebben de stroomverdeler vervangen, en niet de bdp sensor, foutje in de communicatie.
Maar goed ik houd het gezien met deze bak. Heb weer de hele dag gesleuteld, vind het nu niet meer leuk, brandstofpomp blijft gewoon niet aanspringen, wat ik ook probeer , stekkers schoonmaken etcetera.
another ax GT goes to heaven..........
bedankt voor de hulp in ieder geval
Maar goed ik houd het gezien met deze bak. Heb weer de hele dag gesleuteld, vind het nu niet meer leuk, brandstofpomp blijft gewoon niet aanspringen, wat ik ook probeer , stekkers schoonmaken etcetera.
another ax GT goes to heaven..........
bedankt voor de hulp in ieder geval
Joost wrote:ZX1.4i wrote:FoxHunter wrote:1.6 rallye dacht ik ?
Die is officieel niet geleverd in een AX, de 1.6 TU motor is pas veel later gekomen, ergens in 1996 of 97 toen de Saxo en Xsara kwamen. Dat zijn namelijk de enige 2 auto's waar een 1.6 TU blok in ligt. M.u.v. een enkele verdwaalde hobby AX
Citroën auto ja![]()
een BDP sensor zit idd niet in de monopoint autootjes
Fout, niet in alle monopointjes

Last edited by Drake on SatOct29, 2005 8:20:23 PM, edited 1 time in total.
ik zie dat je om de hoek woont, ik kan wel eventueel eff komen kijken van de week, maar dat kan alleen overdag, pomp gaat naar een relais in de moteruimte toe.
Last edited by Drake on SatOct29, 2005 10:11:47 PM, edited 1 time in total.
Drake wrote:ik zie dat je om de hoek woont, ik kan wel eventueel eff komen kijken van de week, maar dat kan alleen overdag pomp gaat naar een relais in de moteruimte toe.
Als jij er niet uitkomt, dan wil ik wel een keer in het weekend komen kijken, heb inmiddels aardig wat ervaring met TU blokjes en monopoint injectie

Xantia 1.9D Sensation (Import)