versleten koppeling, hoe merk je dit, en hoe vervang je die

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

ZX1.4i
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by ZX1.4i »

Joost wrote:teveel olie wordt door de oliekeerringen eruit gegooid.

Dat geld voor de motorolie, dat systeem werkt onder druk dmv een tandwielpomp en dan is teveel olie een te hoge druk en word het inderdaad door de keerringen eruit gegooid.

De bak word door bakolie gesmeerd en dat is niets anders dan een bak met tandwielen die in een oliebad draaien.
De olie word warm en zet uit, daar is de ontluchting voor aan de bovenkant, welke ook erg handig is om met een trechter en slanggetje de bak te vullen.

@Drake, de budget manier kan ook, maar zoiets is altijd op eigen risico :wink:
Xantia 1.9D Sensation (Import)

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

idd en ik blijf het altijd maar een k*t klus vinden, een aandrijfasje vervangen..

en een versnellingsbak vervangen dat is helemaal kl*te als je een olie warmtewisselaar hebt en een diesel fan = totaal geen ruimte meer.. maarja
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

ZX1.4i
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by ZX1.4i »

TTF wrote:idd en ik blijf het altijd maar een k*t klus vinden, een aandrijfasje vervangen..

Mwah, bij een AX is het goed te doen, m.u.v. de GTI modellen, die hebben een tussenlager in de lange as :cry:

Het vervelende is dat je we weer 2L bakolie nodig heb en dat spul kost niet goedkoop hier in Nederland.
Ik heb onlangs in Frankrijk een 2L can bakolie van Total gekocht (dus geen merkloze shit) voor ?11.
Last edited by ZX1.4i on SatOct29, 2005 12:41:15 AM, edited 1 time in total.
Xantia 1.9D Sensation (Import)

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

mijn 1400 gti motor had dat niet, maar de 1600 motor wel, gelukkig zit zo;n steun met 3 bouten vast en haal je hem er zo af dus die zit er al lang niet meer op :wink:

Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

wtf stefan dat tussenlager is juist een werelduitvinding de boel wordt er veel sterker door. en met een lasbeitel tik je dat lager er zo uit.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

tja ik dacht dat mijn bijgeluid kwam doordat de 106 as anders was, dus heb ik hem er afgehaald, maar goed ik heb alles nog liggen dus hij kan dr zo weer op

Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

Post Reply