injectiehuis schoonmaken
Moderators: denny, vtspower, webmasters
injectiehuis schoonmaken
Hoe doe ik dit, met welke middeltjes en wat schiet ik ermee op, aangezien ik alleen een vettig laagje aan de binnenkant van het huis zie (vd carterslang denk ik)
Remreiniger kan, wasbenzine doet het ook las ik daarnet, en neem je oude tandenborstel mee
Ik ben ook op zoek naar een klein haperingetje, daarom hetzelfde van plan.
Ook vandaag een flesje Wynn's Injector Cleaner gekocht. Dat zou de verstuivers moeten reinigen en smeren.
Ik ben ook op zoek naar een klein haperingetje, daarom hetzelfde van plan.
Ook vandaag een flesje Wynn's Injector Cleaner gekocht. Dat zou de verstuivers moeten reinigen en smeren.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Remmenreiniger is uitstekend om dat ding mee schoon te maken.
Wat de waarschuwing betreft dat het plastic aantast, ja goedkoop plastic, het kunststof van het injectiehuis is bestand tegen oplosmiddelen, het moet immers ook tegen benzine kunnen
In dat huis zitten diverse sensoren en de injector, bij Buks ligt het hele zooitje er toch uit vanwege de kop, dus maken we dat ook meteen schoon. Maar wees wel voorzichtig, dat ding kost peperduur, effe ter info, het gasklephuis+sensor kost ?250, de injector kost ?300.
Wat de waarschuwing betreft dat het plastic aantast, ja goedkoop plastic, het kunststof van het injectiehuis is bestand tegen oplosmiddelen, het moet immers ook tegen benzine kunnen
In dat huis zitten diverse sensoren en de injector, bij Buks ligt het hele zooitje er toch uit vanwege de kop, dus maken we dat ook meteen schoon. Maar wees wel voorzichtig, dat ding kost peperduur, effe ter info, het gasklephuis+sensor kost ?250, de injector kost ?300.
Xantia 1.9D Sensation (Import)
PeterM wrote:GEEEEEEEEEEN remmenreiniger gebruiken aub.
Er zijn vriendelijke remmenreinigers die wel kunnen maar ook mengsels waar de plastic kapjes van bvb de temperatuursensor kapot door gaan.
Dat is geen remmenreinger meer, maar spul zoals b.v. Metal-Clean, dat is pas echt agressief spul.
Gewone remmenreinger van de Gamma/Praxis kan geen kwaad, heb er zat injectie huizen mee schoongemaakt.
Benzine is ook een oplosmiddel, dus het is onzin dat het kunststof van het injectiehuis niet tegen een oplosmiddel als remmenreinger kan.
PS: De (lucht)temperatuursensor zit niet in het injectiehuis, maar in de aanzuigslang naar het luchtfilter toe
Waarschijnlijk bedoel je de luchtmassameter
ZX1.4i wrote:Dat is geen remmenreinger meer, maar spul zoals b.v. Metal-Clean, dat is pas echt agressief spul.
Gewone remmenreinger van de Gamma/Praxis kan geen kwaad, heb er zat injectie huizen mee schoongemaakt.
Benzine is ook een oplosmiddel, dus het is onzin dat het kunststof van het injectiehuis niet tegen een oplosmiddel als remmenreinger kan.
PS: De (lucht)temperatuursensor zit niet in het injectiehuis, maar in de aanzuigslang naar het luchtfilter toe
Waarschijnlijk bedoel je de luchtmassameter
Remreiniger kan geen kwaad op je injectiegebeuren uit ervaring. In je injectiehuis zit wel degelijk de luchttempmeter, dat kleine speldeknopje wat er zit. Luchtmassameter heeft een ax niet godzijdank.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Sander wrote:In je injectiehuis zit wel degelijk de luchttempmeter, dat kleine speldeknopje wat er zit. Luchtmassameter heeft een AX niet godzijdank.
Je heb gelijk, ik was effe in de war met iets anders, heb het voor de zekerheid nog effe opgezocht in de Haynes en het klopt.
op de verpakking vd remreiniger staat overigens meestal dat je het niet op rubber en plastic delen mag gebruiken..
en ik heb gemerkt dat het voor contactjes ook niet goed is, nah het inspuiten van mijn verlichtingskabelboom werkte mijn verlichting niet meer.. opnieuw inspuiten met wd40 en het ging weer aan! (en neen geen kortsluiting)
kan me dus voorstellen dat het voor de contactjes binnen het huis ook niet goed is!
ik maak dit soort dingen liever schoon met een aquafresh flex control en wasbenzine
en ik heb gemerkt dat het voor contactjes ook niet goed is, nah het inspuiten van mijn verlichtingskabelboom werkte mijn verlichting niet meer.. opnieuw inspuiten met wd40 en het ging weer aan! (en neen geen kortsluiting)
kan me dus voorstellen dat het voor de contactjes binnen het huis ook niet goed is!
ik maak dit soort dingen liever schoon met een aquafresh flex control en wasbenzine
remmenreiniger ontvet wel lekker
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**