Eric Meinders aka 205rallye (205 rallye 1.3)Foto's + FILMPJE

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

tank_driver
AX Master
AX Master
Posts: 1501
Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
Location: Eindhoven

Post by tank_driver »

welkom trouwens en erg k*t altijd zo iets hopelijk zijn de kosten nog te over zien :wink:
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

205rallye
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 79
Joined: MonMar14, 2005 11:17:22 PM

Post by 205rallye »

kosten vallen wel mee........

700 euri voor het nieuwe blok waar alles aan vervangen en vernieuwd is slangen etc........

Hoop het in een weekend over te hebben, welk weekend weet ik alleen nog niet :oops: , echter zsm. omdat ik weer an mijn wagentje wil genieten......

Ow ja koop ook gelijk maar een middendempertje, van RVS dus zal ookweer rond de 150 euri kosten, maar dan kan mijn wagentje weer jaren er tegenaan..........

Groeten,
Eric

205rallye
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 79
Joined: MonMar14, 2005 11:17:22 PM

Post by 205rallye »

Nou het ingecaculeerde weekendje zijn er inmiddels 2 geworden en nog is het niet klaar.........

De reden van verlies eerste weekend, meost op een zaterdag het blok halen uit Heesch, nu woon ik in groningen dus dat is een aardig eindje tuffen..........

Dus lekker vroeg vertrokken uit Groningen, routeplanner uitgeprint, wat kon mij gebeuren.........

WELNU een wegopbreking na een afrit van de snelweg. Toen een paar keer verkeerd gereden om het plaatsje te zoeken, nou ja na tig keer draaien kwamik in Oss terecht, Heesch schijnt hier tegen aan te liggen.....

Alleen die rare mensen uit Oss kennen Heesch niet, nik op de anwb borden, vragen hielp ook niet veel. Pas na 1 km voor Heesch werd het plaatsje eindelijk eens aangegeven :shock: :shock: :shock: :shock:

Goed was daar uiteindelijk aangekomen en ja dan raak je aan de praat over de wagen etc..Goed 2 uur later schrok ik van de tijd was inmiddels half 4.........

Nou ja vorige week zondag begonnen dus maar begonnen met spullen loshalen etc........

Toen kwamen we bij de aandrijfassen en NORMAAL gesproken schijnt dit een simpel klusje te zijn. Bij mij dus weer niet :? :x

Laat ik het zo zeggen uiteindelijk is deze zondag de laatste as eruit gekomen, weliswaar kapot maar hij was eruit...........

Nou ja toen de takel gepakt getakeld blokkie eruit nieuwe blokkie erin, alles in de motorsteunen en vastzetten, vervolgens beetje weer spuletjes aansluiten, echter toen werd het alweer donker...........

Maar goed er zijn foto's gemaakt en die hoop ik binnenkort te ontvangen zodat jullie mee kunnen genieten, hoop dat hij uiteindelijk volgend weekend loopt...........

Groeten,
Eric

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

goed te lezen dat het weer beetje goed begint te komen Eric! :)

al die motoren pech die wij hebben is niet best he :(
Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Afslag Oss Heesch bij de Mac (en de car-glass)

Had het je zo kunnen vertellen :wink: (woon ook niet in Oss)

Maar we hopen dat je rit gaat lonen (Y)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

205rallye
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 79
Joined: MonMar14, 2005 11:17:22 PM

Post by 205rallye »

Willen er mensen foto's zien?????????????

groeten,
Eric

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Graag! altijd leuk :)

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

jaaaaah 8)
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

205rallye
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 79
Joined: MonMar14, 2005 11:17:22 PM

Post by 205rallye »

Oke dan..........

Allereerst het probleemgeval wat me uiteindelijk 2 dagen de tijd gekost heeft. :shock:

Image

De lange aandrijfas dus, wilde er niet verder uit als het glimmende stukje wat je ziet.... :x

Terwijl ik aan het knutselen was moest er zondig een foto van me gemaakt worden, welnu ik haat foto's :evil: , maar gelukkig als je onder de wagen ligt zie je gelukkig niet zoveel van mij.........

Image

Tsja maar dan ben je dus druk bezig met het oude blokje los te maken. Moeders moest de Scenic weer mee hebben naar huis, dus waar laat ik het nieuwe blok dan....... :?: nou gewoon bij een volstrekt onbekende in de voortuin geparkeerd tussen de tomatenplantjes :thebirdman: :shock: :)

Image

Na 2 dagen aankloten met de lange aandrijfas begint mijn geduld op te raken. 2 Hamers pakken en rammen maar ik werd behoorlijk pissig ( en kaal :? :cry: )

Image

Delegeren is een groot goed, dus de dame die wilde helpen mocht gaan helpen. Kon ik mooi kijken of het goed ging. LADY at work

Image

Later begon ik me alleen af te vragen of het nu wel een dame was er kwam een soort van smeerbaard op het gezicht tevoorschijn

Image

maar nu weer serieus ze heeft enorm goed geholpen............

Goed uiteindelijk was dus het blok eruit en werd het tijd voor weer zo'n verplichte foto, nu heb ik daar helemaal niks mee ik haat het echt. Maar gelukkig had ik wat spul in de hand wat me veel plezier bezorgt. (WEBERS!!!!!!!) De dame heeft het oponthoud in handen....Zie hem mooi geknikt en gescheurd zijn, maar eruit is de as dus wel.............

Image

Toen kwam de buurt in actie :oops:, ECHTER positief een paar mensen wilden helpen, vonden het zo mooi wat er gebeurde op straat. ik kon dus weer delegeren :) :) het hulpteam groeide gestaag hier een actie foto

Image

Het nieuwe hart ligt klaar om in zijn ruimte te gaan liggen, een paar buren waren het hier mee eens, als ik hun goedkeurende blikken zie 8)

Image

Eindelijk het nieuwe hartje ligt erin, pas toen werd ik lichtelijk blij

Image

Nu is het allemaal nog niet klaar hoor, moet nog een bioel aansluiten, maar ik hoop zondag a.s. te kunnen rijden.......

Veel plezier met de foto's zover...........

Groeten,
Eric

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

ziet er goed uit!, blijft toch mooi een 205, een zee van ruimte vergeleken met een ax.

blueduck
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 396
Joined: ThuAug04, 2005 2:29:31 AM
Location: Nieuwegein

Post by blueduck »

En dat gewoon allemaal midden op straat.. Ik ga naar Groningen verhuizen!!!
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

WAUW!!

eindelijk foto's van jou werk :) super man, ziet er lekker uit dat blokje van je.. en al helemaal met die kelkjes :oops: :thanks

we moeten maar weer es wat afspreken alstie weer rijd eric.. ko0m zondag maar naar de meeting ofzo ;) leuk testritje ;)
Image

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

idd leuke fotos! Ziet er mooi uit!
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

205rallye
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 79
Joined: MonMar14, 2005 11:17:22 PM

Post by 205rallye »

Goed inmiddels zijn we 2700 km verder........

Dus ja wat doe je dan op een zondagmorgen, welnu het volgende verhaaltje........

-------------------------------------------------------------------------------------

Er was eens............

Een heel mooi thuiscircuitje ergens in Drenthe, met wat rechte stukken en een paar flauwe bochten......

Een heel rustig natuurgebied met wat vogels, een watertje en her en der een boompje........

Vredig leefde de koeien in het weiland, de reetjes op het land en het konijntje huppelt ook vrolijk rond........

Riustig zat ik te genieten van de rust, totdat deze ruw werd verstoord :twisted: :twisted:

-------------------------------------------------------------------------------------

Goed tot zover dat rare geklets, ik heb dus de rallye uitgelaten op mijn privecircuitje ergens in Drenthe.........

Ik ben er nu achter dat ik de bak moet vervangen, omdat ik hem niet echt snel vind, zit zo op de 60 per uur, dan schakelen en dan lijkt het alsof de rallye een dutje wil gaan doen :x ........

Anyway hier wat resultaten, zowel van binnen als van buiten.....

http://205gti.lagra.org/eric/DSCN0731.mov

http://205gti.lagra.org/eric/DSCN0733.MOV

Met een paar maand dus opnieuw in het theater te zien, alleen dan verbeterd met de orginele rallye sport bak......

Ik hoop dat jullie het filmpje kunnen waarderen, ONDANKS dat er geen AX in voorkomt........

Groeten,
Eric

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

Dat ziet er snel uit :) , als ik het zo bekijk lijkt het mij dat ie na de 60 ook wel lekker door gaat maar dat merk je natuurlijk pas als je er in rijdt :D, iig een leuk filmpje.
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!

Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

hij loopt wel lekker he Eric :P

maar je kan idd goed zien dat hij gewoon te ver terug zakt, vertanding vd 2 is dus gewoon niet goed :? beetje jammer! maar ach, zo gaattie ook hard :P
Image

205rallye
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 79
Joined: MonMar14, 2005 11:17:22 PM

Post by 205rallye »

Mwoa,

Het kan atijd beter Marc, moet er wel even bijvertellen, dat ik tijdens een TT eens toplichtsprintje heb gedaan met een 205mi16.......

Dit ging gelijk op, echter gelijk is niet goed genoeg voor mij, mooiste is dus als ik sneller ben........

Daarom hebben we bij de 205 site het volgende georganiseerd:

Een sprintje met 3 snellere varianten van de 205 tegen elkaar.....

Nummer 1 : 205 rallye 1.6
Nummer 2 : 205 GTI met Mi-16 in het vooronder
Nummer 3 : 205 Dimma met 2.0 Turbo in het vooronder..........

Dit gaat heel erg close worden, waarom:

rallye 830 Kg 140 Pk
205 MI16 987 Kg 160 Pk
205 Dimma meer als 1000 kilo (audio en polyester), exacte gegevens onbekend rijd nog maar op 0,8 druk.........

Meeste mensen kijken alleen naar Pk's en vergeten het gewicht van de wagen, ik ben veruit de lichtste ik denk dat dit een aardig close sprintje gaat worden..........

Ik denk wel dat ik laatste word maar het gaatje zal klein zijn.......

Groeten,
Eric

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

tot de 100 zal je wel winnen dmw het gewicht, maar op de snelweg zal het lastig worden.

Post Reply