Brandstofpomp kapot ??

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Disher
AX Starter
AX Starter

Brandstofpomp kapot ??

Post by Disher »

ok hier het probleem:
Als ik m'n axje op het contact zet hoor je normaal eerst de
brandstofpomp druk op het systeem zetten, nu is dat 1 op de 50 keer het geval.
maar als de pomp dus geen druk op het systeem zet en ik geef een stoot gas, dan hoor je de brandstofpomp wel druk op het systeem zetten. maar starten wil de auto niet.

maar wat ik me nou afvraag is: moet ik nu een andere brandstofpomp kopen, een relais of misschien een ander onderdeel???

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

beschik je over een multimeter??

trek dan de zitting van je achterbank er even uit, daaronder zitten 2 grote zwarte doppen, degene aan de rechterkant vd auto, daar zit de brandstofpomp onder.. ik weet niet hoe het signaal moet zijn, ik heb zelf een mechanische pomp, maar volgens mij is het een 2 polig stekkertje wat dus een + en - kan hebben.

wat je trwns ook even kan doen, haal de benzineslang los van het injectiehuis (de aanvoerlijn, staan pijltjes bij de aansluiting) leg deze in een bakje of stop m in een leeg spa flesje, probeer te starten (wattie niet zal doen) je kan dan zien of er benzine uit komt. je zal dan zelf moeten zeggen of het genoeg benzine is, moet toch wel behoorlijk wat uitkomen! (bij de panda van me moeder kon de wegenwacht het niet vinden omdat hij dus wel benzine kreeg, maar blijkbaar niet genoeg!)

het zou kunnen dat er ergens een verstoppinkje zit, maar controleer eerst dit maar eens :)
Image

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

q01z wrote:beschik je over een multimeter??

trek dan de zitting van je achterbank er even uit, daaronder zitten 2 grote zwarte doppen, degene aan de rechterkant vd auto, daar zit de brandstofpomp onder.. ik weet niet hoe het signaal moet zijn, ik heb zelf een mechanische pomp, maar volgens mij is het een 2 polig stekkertje wat dus een + en - kan hebben.

wat je trwns ook even kan doen, haal de benzineslang los van het injectiehuis (de aanvoerlijn, staan pijltjes bij de aansluiting) leg deze in een bakje of stop m in een leeg spa flesje, probeer te starten (wattie niet zal doen) je kan dan zien of er benzine uit komt. je zal dan zelf moeten zeggen of het genoeg benzine is, moet toch wel behoorlijk wat uitkomen! (bij de panda van me moeder kon de wegenwacht het niet vinden omdat hij dus wel benzine kreeg, maar blijkbaar niet genoeg!)

het zou kunnen dat er ergens een verstoppinkje zit, maar controleer eerst dit maar eens :)

enkel contact is al voldoende (niet starten)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

Joost wrote:

enkel contact is al voldoende (niet starten)

dank voor deze waardevolle aanvulling heer
Image

Disher
AX Starter
AX Starter

Post by Disher »

probleem opgelost, het relais onder m'n computer bleek smerige contactpunten te hebben. AX loopt weer als vanouds, thx anyway :D

Post Reply