FoxHunter wrote:Morgen dan maar een dagje overslaan ??
Een dagje overslaan? dat kennen we niet, ben net klaar met het klokkenpaneel in de Xantia.
Kilometerteller bleef hangen op de 60km/u, effe de pennen achterop het tellerhuis doorgesoldeerd, straks effe testrijden.
vrij makkelijk te herkennen volgens mij: de katalysator is zwart, de middendemper is uitlaatkleur (dus zilvergrijs, metaal).
De U9 op je kenteken zou ook wat zeggen... maar een motor met een carb heeft nooit meer dan een ongeregelde katalysator, en die zijn op de AXjes nooit gezet volgens mij.
Of je een kat. heb??
Ik heb niet echt onder je auto gekeken, maar het is een fabeltje dat een auto met carb. geen kat. heeft. Mijn tante had een AX1.0 carb. type1 uit 1989 gehad en deze had een kat., dat was een ongeregelde kat. de auto's met injectie hebben een geregelde kat.
De kat. is niet zwart, maar zilverkleurig/bruin (roest) en is makkelijk te herkennen, het is een plat vierkant ding wat als eerste komt na het uitlaatspruitstuk, meestal is het ook voorzien van een hitteschild waar gaatjes in zitten.
Of je een kat. heb?? Ik heb niet echt onder je auto gekeken, maar het is een fabeltje dat een auto met carb. geen kat. heeft. Mijn tante had een AX1.0 carb. type1 uit 1989 gehad en deze had een kat., dat was een ongeregelde kat. de auto's met injectie hebben een geregelde kat.
De kat. is niet zwart, maar zilverkleurig/bruin (roest) en is makkelijk te herkennen, het is een plat vierkant ding wat als eerste komt na het uitlaatspruitstuk, meestal is het ook voorzien van een hitteschild waar gaatjes in zitten.
zo ver mijn kennis rijkt is de AX pas met CAT uitgeleverd toen de injectie kwam.
Joost wrote:zo ver mijn kennis rijkt is de AX pas met CAT uitgeleverd toen de injectie kwam.
Die 1.0 type-1 van mijn tante trek ik bij deze in twijvel, kan er namelijk niets van vinden of er een kat. op zat. Maar de volgende AXen met carb. zijn wel degelijk met een Kat. geleverd. Dit lijstje heb ik van een advertentie van Iddstechnique, tussen alle injectie modellen stonden deze er ook tussen, zonder "i" dus.