Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Helemaal vergeten te melden, bij de volcane zitten er nu al een weekje of 2 nieuwe voorbandjes op:
Bridgestone Potenza RE720
Image

en plakken dat ze doen :lol:.
Last edited by Drake on MonOct17, 2005 5:34:20 PM, edited 2 times in total.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

klinkt allemaal netjes Drake! succes met je project!

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

zo druk met de GT dat die dat vergeet te vertellen :lol:
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Goede nieuws: De GT is er,

Slechte nieuws, de carrorie is in slechte staat, veel roest, en heel veel kleine deukjes, verder is er een waslijst aan dingen die eraan moeten gebeuren en vervangen om de auto weer in goede staat te krijgen, we zijn ook tot conclusie gekomen dat de auto het geld niet waard is om op te knappen :cry: hij is weer rijdend te maken maar dan kan je net zo goed een andere kopen aangezien je met een slechte carroserie blijft zitten , ik vind het echt jammer had graag gezien dat er weer wat van te maken was.
enige pluspunten zijn dat het blok nog prima is en niet lekt en ook nog eens een 100% alu blok.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

100% alu hoop ik toch niet ;) alu kleppen/nokkenassen houden het vast niet lang ;)

balen dat de carosserie zo slecht is joh! maar ik zou toch gewoon ff strippen en kijken hoe erg het ECHT is.. kleine deukjes enzo zijn vervelend.. maar vaak gemakkelijk te verwijderen.
roest is altijd rot.. maar oppervlakkige roest is niet 'erg' n echte gaten, tsja daar moet je dan wat aan doen..

wellicht is het het geld niet geheel waard, maar je kan het ook zien als een leerproject.. je leert heel veel van zoiets! en als je de ruimte/tijd/geld heb.. dan zou ik het zeker doen..

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

nouja ik kan hem wel opknappen maar het is niet alleen de carroserie, interieur is matig en ga zo maar door, uiteindelijk gaat het (te)veel geld kosten.

en onder het zijraam achter is compleet doorgerot, verder zitten er bij het vooraam boven 2 grote plekken, viel me eerst niet op maarja dat was toen ik in het donker ging kijken :lol:

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

echt zonde man!
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

jammer dat er niks meer van te maken is, ik zou de motor eruit halen en m dan in onderdelen verkopen.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

hahah, dat doet ie ook :lol:

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Vandaag het dashboard uit de GT gesloopt, en omdat de kabelboom dan toch vrijligt meteen de elektrische ramen en cv eruit gesloopt,

helaas bleek dit makkelijker gezegt dan gedaan, het zo een enorme spaghetti zooi dat ik de helft heb moeten doorknippen.

Wonder boven wonder kwam ik er achter hoe zo'n systeem nu eigenlijk werkt (motertjes constant plus en min, en het signaal van open en dicht via 2 massa's) en heb ik het min of meer werkend gekregen, als het met een afstandbediening ook gaat werken ben ik helemaal blij :lol:

Image

En de elektische ramen tja...
eerst maar uitzoeken wat nog bruikbaar is :D
Image

en wat over is :
Image

Verder nog iemand interesse in een carosserie van een 91'r GT
klein beetje roest en wat deukjes :lol:
Image

kwam er ook nog eens gisteren achter dat een van de voorschermen van niet van een GT afkomt maar van een ax zonder spatbord verbreders, hij zat vast met 2 parkertjes in de wielkast, dat wrak blijft me verbazen :( .

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Drake wrote:
Wonder boven wonder kwam ik er achter hoe zo'n systeem nu eigenlijk werkt (motertjes constant plus en min, en het signaal van open en dicht via 2 massa's) en heb ik het min of meer werkend gekregen, als het met een afstandbediening ook gaat werken ben ik helemaal blij :lol:

.



die zwarte uit linksboven kan je bij de dealer bestellen a 75 euro incl 2 afstandsbedieningen

PS hoe is de staat van de deuren? en het GT zijscherm?
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

In het forumonderdeel "Electrisch" is een topic waarin aardig wat te vinden is over het aansluiten van electrische ramen & CV (althans staat een bruikbaar schema, en veel tips enzo).

Ik heb het een paar maanden geleden aangelegd en werkt nog steeds, dus als je er niet uit komt, pm me maar.
Ik woon geloof ik niet eens zo ver weg van je, een kilometer of 15 a 20 ofzo? :P.

En als je die electrische ramen gaat overzetten... ik wil je oude raammechanisme wel overnemen aan de bestuurderszijde.
Last edited by Glenn@nl on TueOct11, 2005 7:59:28 PM, edited 1 time in total.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Joost wrote:

die zwarte uit linksboven kan je bij de dealer bestellen a 75 euro incl 2 afstandsbedieningen

PS hoe is de staat van de deuren? en het GT zijscherm?


1 voor scherm kan klopt dus niet, scherm aan voor bijrijders kant heeft een klein deukje, en de deuren zitten vol met kleine deukjes zijn niet echt interresant meer achterscherm bestuurderskant zit vol met deukjes, andere kant is zoals op de foto te zien doorgerot.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Glenn@NL wrote:In het forumonderdeel "Electrisch" is een topic waarin aardig wat te vinden is over het aansluiten van electrische ramen & CV (althans staat een bruikbaar schema, en veel tips enzo).

Ik heb het een paar maanden geleden aangelegd en werkt nog steeds, dus als je er niet uit komt, pm me maar. Ik woon geloof ik niet eens zo ver weg van je ook kilometer of 20 ofzo:P.

En als je die electrische ramen gaat overzetten... ik wil je oude raammechanisme wel overnemen aan de bestuurderszijde.


Ik zal het in gedachten houden mits ik er niet uitkom :).

zodra het overgezet is dan is het mechanisme voor jou :wink: .

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

vandaag bezig geweest met het schoonmaken van het GT blok.

Het schone "nieuwe" injectiehuis
Image

Welke deze gaat vervangen:
Image


Aangezien het blok niet 100% lekker liep toen hij uit de auto kwam, gaat er een ander injectiehuis op :wink: , dit blok is overgens niet van de 91'r GT maar van de type 2 GT van me broertje die hij ooit in puin heeft gereden.

En uiteraard het hart :
Image
Image

KDY moter met gietijzer onderblok, nieuwe koppaking en iets meer dan 1 ton op de klok, zit nu nog een onsteking met verdelerkap op maar mischien dat ik de Dis onsteking overzet, voordeel van een verdelerkap is wel dat deze vervroegt kan worden.

Alles klaar en schoonmaken, en dan hopenlijk zsm het blok erin :)

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Lekker bezig :)
Mijn vriendin vond je injectiehuis in het over-de-schouder-meekeken op een dood vogeltje lijken :lol:
Veel succes.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

Goed op weg, mocht je hulp kunnen gebruiken (niet te zwaar :P) dan roep je maar!
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Zoals sommige al weten heb ik project voor 4 gaats doorgezet, dus heb ik gisteren van de sloop een saxo vts ontdaan van zijn ledematen :wink:.

Maar er zitten nogal wat haken en ogen aan, anders dan sommige deden vermoeden is het niet echt plug and play:

De fusee van een oud type GT (<91) past..... niet!.
De fusee van een type2 draagarm (>92) past wel (zijn dikker).

Ondanks dat sommige kwamen met het idee van een gaatje extra boren boven de veerpoot, gaat dat helaas niet lukken. Jammer jongens :lol: alle 3 de draadeinden zijn anders!. Maar er is een simpele oplossing: de veerschotel of hoe zo'n ding ook heet overzetten van een ax veerpoot, deze lijkt identiek maar op uiteraard 1 stukje draadeind minder na :wink: .

dan zit ik met slechts 1 onopgeloste vraag, de veren van een saxo poot zijn nogal "breder", ofwel gaat dat passen in de carroserie van een ax?.

Maar er is ook goed nieuws, de remmen zijn vergeleken met de standaard GT remmen, slagschepen met 50mm kanonnen :lol:. En op wat kleine dingetjes na zoals hierboven genoemd lijkt het allemaal wel te gaan passen, de achteras zal geen problemen opleveren en heeft op de koop toe ook nog eens veel dikkere torsiestangen.

foto's dan maar:

achteras:
Image

schotel, welke dus niet gaat passen maar zover ik kon zien kan het gewoon uitgewisseld worden met die van een ax poot (stuk met rubber dus)
Image

klauw plus schijf, kwestie van schoonmaken, blokken zijn nog uitstekend.
Image

Roest ziet er erger uit dan het is
Image

En de beruchte fusee (foto is van een type2)
Image

En het blok is ook in een verder stadium:
Image

morgen gaat als het goed is de spanrol+riem vervangen worden en dan is hij klaar voor montage, wat geplanned staat voor donderdag, kan dus zijn dat ik zondag zonder mijn eigen ax kom maar met die van mijn broertje.
Last edited by Drake on MonOct24, 2005 1:06:20 PM, edited 2 times in total.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

fette shit Drake!

ben benieuwd deze week :D

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

ja idd ik ook wel... Ben benieuwd of het allemaal gaat lukken :)!
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

Post Reply