Hallo,
Mijn AX-je's temperatuurlampje gaat branden, nou schiet ik hier niet direct van in de stress, maar een echte AX kenner ben ik ook niet....
Is er iemand die mij kan vertellen welke stappen ik moet ondernemen om te achterhalen waarom dit lampje gaat branden?
Alvast bedankt...
Temperatuurlampje
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Temperatuurlampje
Stress less
Ik heb wat gevonden hier over het stellen van de diagnose, zal het strax ff nalopen...
1) Koelvloeistof peilen
2) Bovenste slang die naar radiator loopt checken op hitte
3) Als de slang niet heet wordt, thermostaat zit dicht
4) Slang wel heet, maar fan slaat niet aan, is het schakelcontact van de ventilator kapot.
Geef hier nu dus even antwoord op mijn eigen vraag, zal in 't vervolg eerst wat beter zoeken op het forum....
Zal de uitslag van mijn diagnose wel even mededelen.....
Groeten.
1) Koelvloeistof peilen
2) Bovenste slang die naar radiator loopt checken op hitte
3) Als de slang niet heet wordt, thermostaat zit dicht
4) Slang wel heet, maar fan slaat niet aan, is het schakelcontact van de ventilator kapot.
Geef hier nu dus even antwoord op mijn eigen vraag, zal in 't vervolg eerst wat beter zoeken op het forum....
Zal de uitslag van mijn diagnose wel even mededelen.....
Groeten.
Stress less
Bazza wrote:....heb het even nagekeken, ik denk dat het schakelcontact van de fan het heeft begeven...
Kan iemand mij wellicht iets meer vertellen hoe ik dit ga vervangen, heb hier echt geen kaas van gegeten, maar met een beetje advies kom ik denk ik een heel eind....
Groeten Bas
koop een nieuwe
zorg dat de motor koud is
trek de 2 connectors los
draai de sensor eruit
en gelijk de nieuwe erin (zo min mogelijk koelvloeistof verlies)
sluit draadjes aan
start motor wacht 10 minuten en zie dat de ventilator gaat draaien
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio