oil catch tank
Moderators: denny, vtspower, webmasters
oil catch tank
Ik kwam op t saxo 16v forum een draadje hierover tegen....
Is dit nou een voorbeeld van hoe stop ik onnodig gewicht en geld in mijn auto of heeft het echt toegevoegde waarde???
Is dit nou een voorbeeld van hoe stop ik onnodig gewicht en geld in mijn auto of heeft het echt toegevoegde waarde???
Vooral hoogbelaste motoren gooien nogal eens een beste hoeveelheid olie uit de carterontluchting. Deze olie zou normaalgesproken dan dus door je inlaatspruitstuk de motor in verdwijnen > deze komt dus boven je zuigers terecht en verbrand. Dit willen we dus niet, die smerige olie in de verbrandingsruimte.
Zo, als je auto last heeft van veel olieconsumptie en hij verder geen lekverschijnselen vertoont > dan kan een "oil catch tank" van pas komen.
Zo, als je auto last heeft van veel olieconsumptie en hij verder geen lekverschijnselen vertoont > dan kan een "oil catch tank" van pas komen.
Ik wil slapend sterven, net als mijn Opa......
niet schreeuwend en huilend zoals zijn bijrijder!
Blaat het niet , dan schaapt 't niet
niet schreeuwend en huilend zoals zijn bijrijder!
Blaat het niet , dan schaapt 't niet
-
- AX liefhebber
-
- AX Master Spammer
Laat mn dieseltje het maar lekker opstoken, beetje extra smering kan geen kwaad
Als je auto veel olie zuipt maar niet lekt moet je toch echt ns naar et motortje gaan kijken, heeft zo'n flesje ook niet echt toegevoegde waarde, het zit dr niets voor niets, en het zal vast geen kwaad kunnen anders hadden ze wel een andere oplossing verzonnen lijkt me
Als je auto veel olie zuipt maar niet lekt moet je toch echt ns naar et motortje gaan kijken, heeft zo'n flesje ook niet echt toegevoegde waarde, het zit dr niets voor niets, en het zal vast geen kwaad kunnen anders hadden ze wel een andere oplossing verzonnen lijkt me
-
- AX Master Spammer
Bij een diesel lijkt mij het extra nuttig, ander komt al die olie in je luchtfilter te zitten en da's nou ook niet bevorderlijk voor het vermogen
Maar mijn luchtfilter was laatst nog vrij geel bij de carterontluchting dus veel olie gooit'ie er daarlangs niet uit.
Maar mijn luchtfilter was laatst nog vrij geel bij de carterontluchting dus veel olie gooit'ie er daarlangs niet uit.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
-
- AX Master Spammer
Kakelbont wrote:Bij een diesel lijkt mij het extra nuttig, ander komt al die olie in je luchtfilter te zitten en da's nou ook niet bevorderlijk voor het vermogen
Valt wel mee denk ik, mn oude motortje gooide daar aarid wat olie doorheen, maar et komt niet in het filter te zitten,dat zit nu vrolijk weer in het nieuwe luchtfilterhuis