Handboek TU blok nodig?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Handboek TU blok nodig?
als iemand interesse heeft in een handboek voor een 205 met daarin flink wat over het TU blok dat ook in de AX zit, stuur ff een PB'tje met je mailadres, dan stuur ik hem op. Het is het Haynes Peugeot 205 Service And Repair Manual in pdf formaat. Let wel op, het is bijna 6,5 meg groot.
Ps als iemand nog weet waarom mijn koude ax GT inj bj 1990 , na een tijdje stilstaan in de ochtend niet start, en smiddags wel? Startmotor draait goed rond. Warm start ie wel. Verdelerkap en bougies heb ik al vervangen (wel 2e hands verdelerkap).
de groenten
dennis
Ps als iemand nog weet waarom mijn koude ax GT inj bj 1990 , na een tijdje stilstaan in de ochtend niet start, en smiddags wel? Startmotor draait goed rond. Warm start ie wel. Verdelerkap en bougies heb ik al vervangen (wel 2e hands verdelerkap).
de groenten
dennis
soms start ie dus wel als het koud is, zou mischien inderdaad een kapotte sensor kunnen zijn, als ie start draait hij wel meer toeren dan 1000 rpm, (rond de 1500-1750) na een tijdje zakt het naar 1000. Dus de autochoke doet het. Bougiekabels heb ik gecheckt met de plantenspuiter truc. Accu is niew , heb er een nieuwe verdelerkap opgezet en nieuwe bougies.Ik breng hem donderdag naar de garage , eens kijken of ze de ecu kunnen uitlezen.
PS welke temperatuursensor? zit er een voor de koelvloeistof weet ik, maar welke zijn er nog meer? zit er 1 op het blok? en zit er een in het injectiehuis? ik weet wel dat ik een stappenmotor heb, heb hem zien zitten.
PS welke temperatuursensor? zit er een voor de koelvloeistof weet ik, maar welke zijn er nog meer? zit er 1 op het blok? en zit er een in het injectiehuis? ik weet wel dat ik een stappenmotor heb, heb hem zien zitten.
dat bruinige kastje aan de voorzijde van het injectie huis. Op de hoofdpagina bij the how to voor een luchtfilter: staat tussen de stekker op het injectiehuis en de twee slangen een rood vlak. Dit is een rode sticker en zit op de stappenmotor(of hoe dat ding ook heet dat het stationair toerental regelt)
Drake wrote:dan mag jij aanwijzen wat volgens jou de stappenmoter is
mij is verteld dat het boschs systeem er geen heeft.
helaas heb je dat niet goed.
deze foto zal je vast herkennen
zoals gezegd de rode sticker (+ rest) is de stappenmotor en op de andere zijkant zit je gaskleppositiemeter
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Joost wrote:Drake wrote:dan mag jij aanwijzen wat volgens jou de stappenmoter is
mij is verteld dat het boschs systeem er geen heeft.
helaas heb je dat niet goed.
deze foto zal je vast herkennen
zoals gezegd de rode sticker (+ rest) is de stappenmotor en op de andere zijkant zit je gaskleppositiemeter
Ik heb dat ding eens goed gereinigd... Maar je ziet twee draadjes erin zitten.. vlak naast elkaar.. Onder die draadjes zit bij mij een groen puntje.. zo groot als een rijstkorrel? beetje krijt-achtig... Kan iemand me vertellen wat dat is?
1 ding snap ik niet, een stappenmoter regeld het stationair toerental door de gasklep wat open te doen toch?, dat rode ding op de foto, staat compleet los van het gasklephuis, hoe kan dat ding dan de gasklep opendoen
rechts waar ook een stekker opkan zou dan de stappenmoter moeten zijn, maar dat is de gaskleppositiemeter.
rechts waar ook een stekker opkan zou dan de stappenmoter moeten zijn, maar dat is de gaskleppositiemeter.
zo mijn GT doet het hopelijk weer, ontsteking is helemaal nagekeken. Monteur herkende het probleem, en heeft de bdp (bovenste dode punt ) sensor vervangen. Hopelijk is dat de oplossing, anders krijg ik mijn geld terug! goede garage!
hoop voor de rest dat iedereen nu het handboek binnen heeft
groeten
dennis
hoop voor de rest dat iedereen nu het handboek binnen heeft
groeten
dennis