waterpomp
Moderators: denny, vtspower, webmasters
waterpomp
Hey mensen,
Gister stond ik als 3e auto voor het stoplicht, en er kwam rook onder mijn kap vandaan. Natuurlijk asap langs de kant gezet, en toen zag ik dat er koelvloeistof lekte uit de waterpomp. Doordat dit water tegen een warme buis aanklotst ontstaat er damp.
Als ik een slang induwde die de waterpomp van onder ingaat, spoot er redelijk veel water uit. Betekent dit dat de waterpomp defect is?
Gister stond ik als 3e auto voor het stoplicht, en er kwam rook onder mijn kap vandaan. Natuurlijk asap langs de kant gezet, en toen zag ik dat er koelvloeistof lekte uit de waterpomp. Doordat dit water tegen een warme buis aanklotst ontstaat er damp.
Als ik een slang induwde die de waterpomp van onder ingaat, spoot er redelijk veel water uit. Betekent dit dat de waterpomp defect is?
Popmart wrote:Joost wrote:pakkingring van/in de waterpomp TIP niet rijden tot je het vervangen hebt.
Dus de waterpomp zelf zou best in orde kunnen zijn? Zijn die pakkingringen los te koop?
die pakkingringen (laatst noemde ze het elders O-ringen)
je zou zeggen van wel en daar de onderdelenboer zei van niet
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
IRC werpt nu al zn vruchten af he Peter!
zoals ik net dus al zei; thermostaat..
waarschijnlijk de klep die niet meer open gaat als je de rest van je koelproblemen er ook bij pakt!
testen dus he!
zo test je dus de thermostaat.. niet fullproof, maar wel foolproof
zoals ik net dus al zei; thermostaat..
waarschijnlijk de klep die niet meer open gaat als je de rest van je koelproblemen er ook bij pakt!
testen dus he!
<q01z> kook een beetje water (zet thee ofzo) giet het water in een bakje.. gooi je klep erin.. als het dan wat afkoelt (ongeveer 90gr) moet je beweging in je klep zien.. die gaat langzaam open..
zo test je dus de thermostaat.. niet fullproof, maar wel foolproof
De slang is vanmiddag vervangen. Wat een enorm gepiel zeg voordat ik de oude slang eraf had! De nieuwe slang was binnen no time gemonteerd.
Ik heb de slang bij de Peugeot dealer gekocht voor 19,50.
// edit // Net belde de lokale Citroën dealer, waar ik ook geinformeerd had naar de prijs. Deze prijs konden ze toen niet geven vanwege computerstoring. Blijkt dat de prijs maar liefst 45 euro duurder is bij Citroën! Terwijl het waarschijnlijk dezelfde slang is. Op de verpakking stond namelijk Peugeot & Citroën.
// edit // Net belde de lokale Citroën dealer, waar ik ook geinformeerd had naar de prijs. Deze prijs konden ze toen niet geven vanwege computerstoring. Blijkt dat de prijs maar liefst 45 euro duurder is bij Citroën! Terwijl het waarschijnlijk dezelfde slang is. Op de verpakking stond namelijk Peugeot & Citroën.
Last edited by Popmart on WedOct19, 2005 10:32:03 AM, edited 1 time in total.
Popmart wrote:// edit // Net belde de lokale Citroën dealer, waar ik ook geinformeerd had naar de prijs. Deze prijs konden ze toen niet geven vanwege computerstoring. Blijft dat de prijs maar liefst 45 euro duurder is bij Citroën! Terwijl het waarschijnlijk dezelfde slang is. Op de verpakking stond namelijk Peugeot & Citroën.
Welkom in de wondere wereld van PSA
Dit lijkt eerder regel dan uitzondering, zelf informeer ik altijd eers bij de Citroen en dan met hetzelfde artikelnr bij de Peugeot. Bij die laatste is het dus vaak goedkoper, soms iets goedkoper maar soms ook forse prijsverschillen.
Xantia 1.9D Sensation (Import)
Popmart wrote:De slang is vanmiddag vervangen. Wat een enorm gepiel zeg voordat ik de oude slang eraf had! De nieuwe slang was binnen no time gemonteerd.
Dat is die dikke voorgevormde slang?
Dat had ik vorige zomer ook..Bij de Cit.dealer was ie rond de 61 euro.. bij de automaterialenboer hier bij mij in de buurt voor 12 euro! Exact dezelfde slang!
Had eerst een universele slang met uitzetribbels geprobeerd.. maar toen mijn motortje op temp was kwam de slang goed tegen de accu aan... Dat kon natuurlijk niet!