Ben aka Ben 86 (Saxo 1.6vts) UPDATE!!!!!

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Ben 86
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 259
Joined: TueAug09, 2005 3:07:43 PM
Location: Bleiswijk

Post by Ben 86 »

Als je nou even op je msn kijkt dan kun je alvast een voorproefje krijgen :P

Ben 86
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 259
Joined: TueAug09, 2005 3:07:43 PM
Location: Bleiswijk

Post by Ben 86 »

En zoals beloofd de foto's :). Hij is niet gewassen dus hou daar rekening mee :wink:

Allereerst het verlagen.

Voor:

Image


Na:

Image

Image


Ben ook al een tijdje bezig met me spoiler. Hij is er vandaag opgeschroeft maar ik heb er nog geen duidelijke foto van gemaakt :oops:

In ieder geval heb ik wel een foto van de bijna gespoten spoiler:

Image


Ik heb ook even een paar totaalshots genomen:

Image

Image

Image


Heb nog genoeg te doen maar het begin is er! Heb gister ook even een simpele telefoonhouder gemaakt zodat me Tomtom makkelijk af te lezen is.

Dit was het even voor nu zodra ik nieuws heb post ik het 8)
Last edited by Ben 86 on MonFeb13, 2006 10:24:01 PM, edited 1 time in total.

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Gaaf hoor :)

En je AX ziet er ook goed uit alsie niet gewassen is 8)

Ben 86
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 259
Joined: TueAug09, 2005 3:07:43 PM
Location: Bleiswijk

Post by Ben 86 »

Thx 8) Vind hem er gewassen toch n?t nog wat gelikter uitzien :wink:

Plan is om de ramen nog te blinderen, achterkant verlagen en binnenkort een servicebeurtje te doen; uiteraard doe ik alles zelf :).

Weet iemand toevallig een goedkoop zaakje voor koppakking, distributieriem, waterpompsnaar, benzinefilter, oliefilter, etc. ?

Alvast bedankt!

tank_driver
AX Master
AX Master
Posts: 1501
Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
Location: Eindhoven

Post by tank_driver »

word een mooi karretje. goed bezig :P
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

hij ziet er erg gelikt uit Ben! :D

heel erg netjes :)
Image

Ben 86
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 259
Joined: TueAug09, 2005 3:07:43 PM
Location: Bleiswijk

Post by Ben 86 »

Thx :wink:

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

Kijk, True Shit :P

Ziet er leuk uit, begint op die van mij te lijken :) Verlagen is netjes gebeurt, waarneer begin je aan achter?
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

Ben 86
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 259
Joined: TueAug09, 2005 3:07:43 PM
Location: Bleiswijk

Post by Ben 86 »

Zo ben net thuis van een middag + avond sleutelen :)

Vandaag heb ik me remus demper onder me auto gehangen (laswerk was nodig omdat hij eigenlijk niet voor een ax was). Hij klinkt lekker diep en niet zo hard dat het irritant is.

Ook heb ik vandaag me derde remlicht die ik in me spoiler heb verwerkt aangesloten en die werkt nu dus naar behoren :P.
Volgende week is het plan om de achterkant te verlagen, maar dat moet ik nog even bekijken :roll:

Morgen ga ik foto's maken (mits het weer het toelaat) dus dan zal ik jullie niet langer in spanning houden!

Fijne avond / nacht!

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

klinkt goed! Ziet er mooi uit zo verlaagd. Hoe is het rijgedrag?

Ben 86
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 259
Joined: TueAug09, 2005 3:07:43 PM
Location: Bleiswijk

Post by Ben 86 »

Rijgedrag is super; lekker stug en beter op de weg. Alleen door mijn dunne bandjes (165 breed) krijg ik nog steeds het wegglij effect in bochten. Maar dat komt allemaal wel goed :wink:

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Ben 86 wrote:Rijgedrag is super; lekker stug en beter op de weg. Alleen door mijn dunne bandjes (165 breed) krijg ik nog steeds het wegglij effect in bochten. Maar dat komt allemaal wel goed :wink:




dat ligt niet alleen aan de breedte maar zeker ook aan het merk en kwaliteit bandje. en dat ook weer in combinatie met de bandendruk!


dus ben benieuwd welke bandjes erop hebt liggen
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Joost wrote:dat ligt niet alleen aan de breedte maar zeker ook aan het merk en kwaliteit bandje. en dat ook weer in combinatie met de bandendruk!


en ook weer aan de hoeveelheid regen op de weg :lol:
Wat een Kl*teweer!

Ben 86
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 259
Joined: TueAug09, 2005 3:07:43 PM
Location: Bleiswijk

Post by Ben 86 »

Ik heb er michellin opliggen (type weet ik niet uit me hoofd) met v??r: 2 bar en achter 2,1 bar.

Ben 86
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 259
Joined: TueAug09, 2005 3:07:43 PM
Location: Bleiswijk

Post by Ben 86 »

Gisteren achter verlaagd. Wat een gedoe zeg! De helft van de bouten kon je slecht bij. Toen we eindelijk de torsiestaaf eruit wilden trekken brak de m8 bout af :shock:. Helft van de bout zat dus nog in de torsiestaaf :evil:. Gelukkig hadden we alles goed gereinigd en gesmeerd (universele snelreiniger, wd40 en luchtpistool) dus kregen we hem met een waterpomp tang eruit. Geluk bij een ongeluk dus!

Toen we eenmaal doorhadden hoe het moest ging het stukken sneller. Torsiestaven waren er z? uit. Van half 11 in de ochtend tot 18:10 bezig geweest.

Eindresultaat mag er wezen; ruimte van de grond tot aan het onderste punt van de auto is 9,5 cm :shock: 8)

maar rijdt stukken beter dan alleen voor verlaagd. Op zoek naar 14 inch velgjes en dan langzamerhand wordt het nog wat ook!

Foto's ga ik vandaag maar is maken denk ik. Jullie horen nog van me!
Last edited by Ben 86 on SunNov06, 2005 2:03:27 PM, edited 1 time in total.

tank_driver
AX Master
AX Master
Posts: 1501
Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
Location: Eindhoven

Post by tank_driver »

goed bezig man ben benieuwd naar de pic`s
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

Ben 86
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 259
Joined: TueAug09, 2005 3:07:43 PM
Location: Bleiswijk

Post by Ben 86 »

Ik heb de pics alleen geen ruimte op dit moment; iemand?

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Damn... Ben je er een aardige tijd aan bezig geweest ja.
Maar mooi dat het gelukt is.

Het is altijd zo dat als je denkt het ff te doen het heel anders uitpakt.
Achter verlagen was bij mij denk in een uurtje gefixed. Met de How To.

Spruitstukje monteren van het weekend dacht ik ook ff te doen. Was ik opeens van 12.00 tot 18.00 mee bezig.

Maar ik ben benieuwd naar je pics. Klopt in ieder geval je benzine meter weer.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Ben 86
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 259
Joined: TueAug09, 2005 3:07:43 PM
Location: Bleiswijk

Post by Ben 86 »

Even een flinke update :D.

Heb gisteren (zaterdag) samen met de hulp van Mark en me klusmaat me ramen geblindeerd :). Zijn we best lang mee bezig geweest, maar het eindresultaat mag er zeker wezen (many thanx to Mark!). Foto's van het hele gebeuren zijn er, alleen is mijn hosting verhuisd dus kan ik nog even niet op me webspace. Komt dus iets later :roll:

Nou had ik gisteravond een verjaardag van me "schoonzusjes" en wat ik toen weer meemaakte ...
Lees het verhaal en 'geniet'...


Ik naar een verjaardag van me schoonzus in maassluis. Ging van de snelweg af, haalt een politie golf ineens in. "Volgen politie" ging aan op het dak. Ik mee rijden.

Bij een benzinestation aangekomen kreeg ik te horen: ?algemene verkeerscontrole, rij- en kentekenbewijs graag?. Dus ik geef mijn rij- en kentekenbewijs. Komt er een andere agent "er hangt een wietlucht in je auto". Hij zoeken (kon uiteraard niks vinden);checkte gelijk me banden op profiel.

Blabla. Zegt tie ineens "staat je verwarming erg warm?" Ja op maximaal. ?oh, dan zal dat die wietlucht wel zijn?.

Daarna ging die zeiken over me ramen die net een paar uur geleden geblindeerd waren: "is deze auto grijs kenteken geweest?" Ja, ik heb hem nog maar 2 maanden en ik wil het er weer af halen want ik vind het niks maar ik weet niet hoe dat moet. "Oke dan".

"Je word zeker vaak aangehouden met een auto zoals deze?" ik zeg; ik ben nog nooit aangehouden. "ja hier in de buurt pakken we al van zulk soort auto's ".
Komt er een ?getunede opel? vectra voorbij met zijn muziek hard aan (stonden bij een benzinestation) zegt de ene agent tegen de andere "zeg jij is wat van die muziek". Moest die kerol zijn muziek in zijn auto zachter gaan zetten.

?Je moet ook nog even blazen.?
Best hoor; P van prima (ik wees nog op me bob sleutelhanger). ?Alles is oke je mag er weer vandoor, nog gefeliciteerd ?. Ja dank je.

Maar wel mazzel gehad. Ze zaten gewoon te zoeken naar mankementen op mijn auto; echt zooo hatelijk. Na mijn ramen gezien te hebben ging hij gelijk zijn zaklamp pakken om me ramen beter te kunnen bekijken. Nou ik had er echt de balen in hoor; ik zat gelijk aan 95 euro boete te denken (voor de geblindeerde ramen aan de voorkant). En waar halen ze je voor van de weg: controle ?


Foto's zal ik zo snel mogelijk online gooien!

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Wat een vervelende klieren.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Post Reply