rugleuning bestuurderstoel gangbaar maken?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
george
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

rugleuning bestuurderstoel gangbaar maken?

Post by george »

ik krijg mijn rugleuning niet meer verstelbaar weet iemand hoe ik dit kan oplossen.Hij zit muurvast.

tank_driver
AX Master
AX Master

Post by tank_driver »

je weet toch dat je allebij (links&rechts van de stoel) de hendeltjes naar achter moet drukken? dan zou je hem gewoon kunnen afstellen
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

ey George, waarschijnlijk zit er iets tussen het mechanisme.

handigste en meeste nette manier is: hele stoel eruit halen, deze zit met 4 torx schroeven (t40) vast die je kan bereiken door je stoel naar voor of naar achter te laten schuiven.

wanneer hij dan los naast je auto staat, alles zorgvuldig schoonmaken en controleren of je vreemde dingen ziet. waarschijnlijk moet je hiervoor het nodige plastic even los halen.

als je het systeem weer gangbaar hebt alles even netjes in het vet zetten (niet teveel) en dan weer terug.

als de stoel er trouwens toch naast staat, controleer ook gelijk alle schroeven vd rails, of nergens speling opstaat, soms staat de stoel vrijwel vast doordat er teveel speling zit op 1 van de schroeven vd rails!

succes!

klinkt als veel werk, maar als de schroeven losgaan staat je stoel er echt in mijnder dan 5min naast!
Image

Post Reply