Ik ga volgende week een 4 gaats onderstel halen van een saxo vts 1.4 (eigenlijk een 538 uitvoering met de vrolijke bekleding)
maar ik zit met 2 dingen:
-passen de schijven en klauwen op normale ax poten? of kunnen de complete poten van de ax eronder, of moeten de naven overgezet worden?
-is de achteras van een saxo breder of juister minder breed, en zijn de trommels groter dan een ax?
Onderstel saxo vts.
Moderators: denny, vtspower, webmasters
schijven/klauwen passen niet omdat je het 3/4gaats probleem hebt.. maar je wilde de naven overzetten ook he?
die naven dat meot lukken.. dus dan kunnen volgens mij daarna de schijven/klauwen ook.
volgens mij is het ook mogelijk om de hele poot eronder te hangen, maar dit zal zometeen wel gerectificeerd worden door iemand. (je moet dan wel extra gaatje boren volgens mij)
achteras is volgens mij even breedt (zal je even spoorbreedte van saxo/ax moeten vergelijken) trommels zijn volgens mij ongeveer dezelfde maat.. volgens mij is de 4gaats trommel ietsje groter en kan je die alleen icm 14" (dat geld zoiezo voor de voorremmen)
omdat je het geheel onder je volcane wil zetten en ik denk dat die al een remdrukverdeler heeft. dus dan hoef je dat niet aan te passen.
verder is het demonteren/monteren v/e achteras echt niet veel werk.. je moet alleen wel even zorgen dattie recht hangt uiteraard
die naven dat meot lukken.. dus dan kunnen volgens mij daarna de schijven/klauwen ook.
volgens mij is het ook mogelijk om de hele poot eronder te hangen, maar dit zal zometeen wel gerectificeerd worden door iemand. (je moet dan wel extra gaatje boren volgens mij)
achteras is volgens mij even breedt (zal je even spoorbreedte van saxo/ax moeten vergelijken) trommels zijn volgens mij ongeveer dezelfde maat.. volgens mij is de 4gaats trommel ietsje groter en kan je die alleen icm 14" (dat geld zoiezo voor de voorremmen)
omdat je het geheel onder je volcane wil zetten en ik denk dat die al een remdrukverdeler heeft. dus dan hoef je dat niet aan te passen.
verder is het demonteren/monteren v/e achteras echt niet veel werk.. je moet alleen wel even zorgen dattie recht hangt uiteraard
Drake wrote:is trouwens een andere hooftremcilinder nodig? gezien de klauwen mischien groter zijn.
oja met de schijven een klauwen op een AX poot bedoelde ik trouwens met al de naven overgezet
snapte ik, maar ik ben bijdehand
hoofdremcilinder is volgens mij dezelfde inhoud.. dat moet je ff onder de kap v/e saxo zien
Ik hoop niet dat ik je idee bederf.
je moet goed kijken of de bout afstand om de remklauw op te hangen overeen komt!
op de AX heb je al meerdere afstanden en variaties erin.
Ik weet dat de saxo 3 gaats uitvoering gewoon past op een AX type 1.
Let wel met naven overzetten moet je nieuwe wiellagers persen.
en waarom niet de hele poot overzetten?
De aandrijfassen geven geen probleem.
Misschien moet je even kijken naar de draagarm--> Fuseemaat
Je moet 1 gaatje bijboren in je carrosserie om de veerpoot op te hangen.
(andere optie is net zoals de AX er een 2 pins van maken, (is die bout afstand wel hetzelfde dan )
Nadeel van de saxo poten is dat de verlagingsveren niet meer gebruikt kunnen worden. (eibach heeft mooie saxo veertjes ongeveer 100 eur)
maarja als je naar 4 gaats toe moet heb je ook weer andere velgjes nodig.
je moet goed kijken of de bout afstand om de remklauw op te hangen overeen komt!
op de AX heb je al meerdere afstanden en variaties erin.
Ik weet dat de saxo 3 gaats uitvoering gewoon past op een AX type 1.
Let wel met naven overzetten moet je nieuwe wiellagers persen.
en waarom niet de hele poot overzetten?
De aandrijfassen geven geen probleem.
Misschien moet je even kijken naar de draagarm--> Fuseemaat
Je moet 1 gaatje bijboren in je carrosserie om de veerpoot op te hangen.
(andere optie is net zoals de AX er een 2 pins van maken, (is die bout afstand wel hetzelfde dan )
Nadeel van de saxo poten is dat de verlagingsveren niet meer gebruikt kunnen worden. (eibach heeft mooie saxo veertjes ongeveer 100 eur)
maarja als je naar 4 gaats toe moet heb je ook weer andere velgjes nodig.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
-
- AX Master
- Posts: 1501
- Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
- Location: Eindhoven
Nouja ik zie het volgende wel, of ik zet de complete poten over en ik haal 2 nieuwe veertjes van apex voor 60 euro, of alleen de naven, maar dat ligt eraan of de klauwen op de ax poten passen (ik heb keuze uit volcane poten, of van een GT type 1 of 2).
en een saxo kopen? dan had ik al een 106 rallye phase 2 gereden, of een ax GTI
Plus er zijn al meer mensen die dit gedaan hebben dus waarom ik niet ?
En de velgen, die gaan dan weg ik heb helaas een 4 gaats virus te pakken (ik zag die saxo staan met van die schattige geventileerde schijven en dat moest ik gewoon hebben )
en een saxo kopen? dan had ik al een 106 rallye phase 2 gereden, of een ax GTI
Plus er zijn al meer mensen die dit gedaan hebben dus waarom ik niet ?
En de velgen, die gaan dan weg ik heb helaas een 4 gaats virus te pakken (ik zag die saxo staan met van die schattige geventileerde schijven en dat moest ik gewoon hebben )