120 is een normale kruissnelheid, ook voor een 1.4, zo heel veel verschilt het ook niet, meen dat dr nog geen 5pk verschil in zit tussen beide typencitro-power wrote:Kijk, als je met een 1.5 rustig 120/130 kunt rijden is het oke. Normaal rijd ik ook niet harder. Heeft in de spits ook weinig zin en kost alleen maar benzine.Kakelbont wrote:De 1.5 is wel iets vlotter ja, en betrouwbaarder. En veeel duurder
Maar een 1.5 is idd redelijk duur. Zag er een paar staan met dik 200.000km op de klok en daar vroegen ze nog 2000/2400 euro voor. Dat is niet misselijk.
Hoeveel ax 1.4 diesel eigenaren zijn er hier?
Moderator: webmasters
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
-
- AX Master
- Posts: 1179
- Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
- Location: 's Hertogenbosch
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Dieseltjes vragen ze over het algemeen nog wel het een en ander voor, zeker type2, ik heb mazzel dat de mijne lekker weinig km's gelopen heeft met dit nieuwe blokkie dr in, komt een eventuele verkoop weer ten goede.citro-power wrote:Ik denk dat ik het beste gewoon eens kan gaan zoeken en een proefrit ga maken. Op dit moment staat er hier in de buurt ff geen. En ben eens benieuwd wat ik dan voor mijn auto terug krijg. Normaal zou mijn Saxo volgens mij meer moeten opleveren dan een oudere AX.
Ik zou ook ns over de grens kijken, in duitsland vind je ze namelijk nog wel eens met erg lage km standen.
Een saxo diesel is misschien ook een optie, ligt hetzelfde motortje in, zijn alleen wel wat duurder in de aanschaf
-
- AX Master
- Posts: 1179
- Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
- Location: 's Hertogenbosch
Ik heb eens rond gekeken. En het gaat een diesel worden. Maar geen AX
Ik wil toch iets vlotters. Maar het blijft wel een Citroën. Waarschijnlijk een Xsara.
Ik heb ook nog even gedacht aan LPG. Maar mijn garage vond dat voor mij toch niet zo'n goed idee.
Ik weet nog niet wat er met de Saxo gebeurt. Of ik ruil hem in of mijn vriendin gaat erin rijden. Ligt eraan wat een Xsara diesel gaat kosten

Ik wil toch iets vlotters. Maar het blijft wel een Citroën. Waarschijnlijk een Xsara.
Ik heb ook nog even gedacht aan LPG. Maar mijn garage vond dat voor mij toch niet zo'n goed idee.
Ik weet nog niet wat er met de Saxo gebeurt. Of ik ruil hem in of mijn vriendin gaat erin rijden. Ligt eraan wat een Xsara diesel gaat kosten
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Master
- Posts: 1179
- Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
- Location: 's Hertogenbosch
Een 205, 309, ZX e.d. zal het wel niet worden.
Als ik nu weer een nieuwe auto ga kopen wordt het er echt een voor lange tijd. Ik heb deze Saxo ook pas 1,5 jaar.
Een Xsara is nog wat jonger dus die lijkt me wel wat. Ik wil zo wie zo het liefst weer een Citroën. En dan blijft er niet veel over.
Een XM is te groot.
Alles met een C is vaak te jong, duur of te groot.
Een BX en CX zijn wel mooi maar weer wat te oud en dus veel km's. Misschien een Xantia, maar dat is 5 deurs. Dus een Xsara coup? blijft volgens mij dan over.
Als ik nu weer een nieuwe auto ga kopen wordt het er echt een voor lange tijd. Ik heb deze Saxo ook pas 1,5 jaar.
Een Xsara is nog wat jonger dus die lijkt me wel wat. Ik wil zo wie zo het liefst weer een Citroën. En dan blijft er niet veel over.
Een XM is te groot.
Alles met een C is vaak te jong, duur of te groot.
Een BX en CX zijn wel mooi maar weer wat te oud en dus veel km's. Misschien een Xantia, maar dat is 5 deurs. Dus een Xsara coup? blijft volgens mij dan over.