Spaghetti Spruitstuk (Vermogen winst of Verlies)
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Spaghetti Spruitstuk (Vermogen winst of Verlies)
Heb al even zitten zoeken op het forum naar info over de spaghetti spruitstukken. Maar niet veel links kunnen vinden.
Maar ik ben er ongeveer wel uit dat ik zo'n spruitstuk wil hebben. Wil gewoon het maximale vermogen eruit halen wat eruit te halen valt. Zonder de motor te erg op zijn kop te geven.
Heb nu die 1.4i Zx motor met 1.1i spruitstuk. Katvervanger, Devil uitlaat. Openlucht filter en gechipt. Die spaghetti moet het eigenlijk dus afmaken.
Maar waar haal je zo'n ding. Hij moet met lambda aansluiting zijn. En liefst niet meer dan 250 euro kosten.
Maar ik ben er ongeveer wel uit dat ik zo'n spruitstuk wil hebben. Wil gewoon het maximale vermogen eruit halen wat eruit te halen valt. Zonder de motor te erg op zijn kop te geven.
Heb nu die 1.4i Zx motor met 1.1i spruitstuk. Katvervanger, Devil uitlaat. Openlucht filter en gechipt. Die spaghetti moet het eigenlijk dus afmaken.
Maar waar haal je zo'n ding. Hij moet met lambda aansluiting zijn. En liefst niet meer dan 250 euro kosten.
Last edited by Mark on MonOct17, 2005 11:10:27 AM, edited 1 time in total.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Flamme wrote:ff off topic, maar waarom heb je een 1.1i spruitstuk en geen 1.4?
Omdat het hele zaakie uit een Citroen ZX komt. En dat hele spruitstuk en aansluitbuis was wat anders. Oude spruitstuk was sneller pas te maken.
Vandaar dat ik een spaghetti wil. Dan ga ik echt veel winnen.
Tenminste als een 1.4i spruitstuk anders is dan een 1.1i spruitstuk. Misschien zijn ze wel hetzelfde.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Niemand een idee waar je die dingen kan halen?
Of liever gewoon zeker waar je ze kan halen en wat ze kosten...
Of liever gewoon zeker waar je ze kan halen en wat ze kosten...
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Zijn er eigenlijk spaghetti spruitstukken die niet verbouwd hoeven te worden. Die standaard al goed over je stabilisator stang heen gaan?
Edit: Ik zit net ff foto's te bekijken van de onderkant van mijn wagen.
En zie dat het spruitstuk helemaal niet over de stabi heenloopt. Daar issie al overgelopen in dat 2de stuk uitlaat.
Maar het lijkt wel of zo'n spaghetti spruitstuk veel langer is onder de auto.
Gaat die nou wel of niet over je stabi heen? Want anders wordt ut weer veel lassen.
Edit: Ik zit net ff foto's te bekijken van de onderkant van mijn wagen.
En zie dat het spruitstuk helemaal niet over de stabi heenloopt. Daar issie al overgelopen in dat 2de stuk uitlaat.
Maar het lijkt wel of zo'n spaghetti spruitstuk veel langer is onder de auto.
Gaat die nou wel of niet over je stabi heen? Want anders wordt ut weer veel lassen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Mark wrote:Zijn er eigenlijk spaghetti spruitstukken die niet verbouwd hoeven te worden. Die standaard al goed over je stabilisator stang heen gaan?
Edit: Ik zit net ff foto's te bekijken van de onderkant van mijn wagen.
En zie dat het spruitstuk helemaal niet over de stabi heenloopt. Daar issie al overgelopen in dat 2de stuk uitlaat.
Maar het lijkt wel of zo'n spaghetti spruitstuk veel langer is onder de auto.
Gaat die nou wel of niet over je stabi heen? Want anders wordt ut weer veel lassen.
goed gezien de knik zit in de tussenpijp
het belangrijkst is zo'n beetje goed kijken waar je lambda in moet, aangezien dit anders wel een minder makkelijk klusje kan worden
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Das wel een leuk spruitstukje ja!
Maar er staat bij dat ie voor een AX Sport is.
Dan zal die geen lambda sensor aansluiting hebben.
En is het maar de vraag of ie sowieso past. Mijn 1.1i spruitstuk liep bij de 1.4i motor klem onder de carterpan. Er zit dus wel degelijk verschil in alle spruitstukken.
Edit: Heb ze maar even een mailtje gestuurd of er een lamda op past.
Maar er staat bij dat ie voor een AX Sport is.
Dan zal die geen lambda sensor aansluiting hebben.
En is het maar de vraag of ie sowieso past. Mijn 1.1i spruitstuk liep bij de 1.4i motor klem onder de carterpan. Er zit dus wel degelijk verschil in alle spruitstukken.
Edit: Heb ze maar even een mailtje gestuurd of er een lamda op past.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
In de standaard uitlaatspruitstukken van 1.0, 1.1, 1.4 en 1.4 GTI zit geen verschil, de truc zit in de downpipe. Omdat de motorblokken van 1.0 en 1.1 lager zijn dan de 1.4 past de boel niet lekker. Is ook de reden voor het korter zijn van de D-riem. Een spaghetti is meestal voor 1.4 of 1.6 dus zal bijna altijd passen.
P.
P.
Geen idee wat je ermee wint. Schijnt aardig wat te zijn. Zeker in combinatie van chippen, open lucht en sportuitlaat. Misschien 7 pk?
Maar ik durf geen AX Sport spaghetti te kopen. Straks past die ook niet onder het blok door. Dat 1.3 blok heb ik helemaal geen ervaringen mee.
Zoek nog wel ff verder naar 1 die zeker past. Volgens mij passen ze van de SAXO 1.4i VTR. Dat spruitstuk is bij Hbase hetzelfde artikel nummer als de AX 1.4i spruitstuk.
Maar ik durf geen AX Sport spaghetti te kopen. Straks past die ook niet onder het blok door. Dat 1.3 blok heb ik helemaal geen ervaringen mee.
Zoek nog wel ff verder naar 1 die zeker past. Volgens mij passen ze van de SAXO 1.4i VTR. Dat spruitstuk is bij Hbase hetzelfde artikel nummer als de AX 1.4i spruitstuk.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
kakanox wrote:als jij een sport spaghetti koopt en 't past niet, koop ik 'm van je over, ok?
Heb al een mailtje terug gehad van partsplaza.
1.3 sport spruitstuk past niet. Downpipe is te kort. Geen lambda sensor. En waarschijnlijk een andere aansluiting op de uitlaat.
Dus moeten ze wel een hele vette korting geven om dit aan te passen.
Voorlopig nog maar ff verder zoeken.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Mark wrote:kakanox wrote:als jij een sport spaghetti koopt en 't past niet, koop ik 'm van je over, ok?
Heb al een mailtje terug gehad van partsplaza.
1.3 sport spruitstuk past niet. Downpipe is te kort. Geen lambda sensor. En waarschijnlijk een andere aansluiting op de uitlaat.
Dus moeten ze wel een hele vette korting geven om dit aan te passen.
Voorlopig nog maar ff verder zoeken.
het 1.3 blok is opgebouwd met 1.4 zuigers en een specifieke krukas met kortere slag zodat de de inhoud kleiner wordt (in combi met 1.1 drijfstangen, die weer langer zijn. wat een gedoe he ). of ze daarbij ook gebruik hebben gemaakt van een lager blok lijkt mij onwaarschijnlijk omdat de 1.4 zuigerbussens dan niet passen (in theorie want volgens mij is het onderblokhoogte gelijk omdat de zuigers van een 1.0 of 1.1 een andere diameter hebben en dus zou het verschil in de kop moeten zitten). Daarnaast heb ik voor mijn sport een devil Cup GT downpipe (50 mm exit, peter weet wel welke ) en die past net zo goed als het originele met net zoveel ruimte. Voor mij geeft dit aan dat carplaza er geen idee van heeft. daarnaast is een lambda aansluiting zo gemaakt.
groeten denny
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
-
- AX liefhebber
- Posts: 131
- Joined: WedOct20, 2004 9:59:55 PM
- Location: Belgi?
Hoe zit het eigenlijk met de vermogenswinst van een spaghetti.
Er is op internet zo weinig over te vinden.
Ik vind wat sites waarin uitgelegd wordt dat je motor juist tegendruk verliest en je daarom vermogen verliest.
Dat je pas boven de 4500 toeren winst boekt.
Als ik simpel nadenk lijkt het me juist dat de motor minder tegendruk heeft en daarom sneller op toeren komt. Of zit ik nou lomp te denken?
Er is op internet zo weinig over te vinden.
Ik vind wat sites waarin uitgelegd wordt dat je motor juist tegendruk verliest en je daarom vermogen verliest.
Dat je pas boven de 4500 toeren winst boekt.
Als ik simpel nadenk lijkt het me juist dat de motor minder tegendruk heeft en daarom sneller op toeren komt. Of zit ik nou lomp te denken?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Niemand die weet hoe dat precies zit?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.