condensator?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
condensator?
bij het monteren van mijn motor ging het volgende kapot:
duidelijke foto niet?
euhm je hebt die bruine diagnose stekker, daarnaast zit een boutje.. en daarnaast een zwart rechthoekig blokje.. 2uf en max 110v staat erop, wat me vader en mij deed denken dat het een condensator is.
nu is bij mij het draadje los.. maar wat doet het eigenlijk? waar heb je het voor nodig? dat konden we zo snel niet vinden in de schema's
duidelijke foto niet?
euhm je hebt die bruine diagnose stekker, daarnaast zit een boutje.. en daarnaast een zwart rechthoekig blokje.. 2uf en max 110v staat erop, wat me vader en mij deed denken dat het een condensator is.
nu is bij mij het draadje los.. maar wat doet het eigenlijk? waar heb je het voor nodig? dat konden we zo snel niet vinden in de schema's
Het is idd een condensator. 2 uf= 2 micro faraat. Dat is om ervoor te zorgen dat de spanning over de contactpunten weg wordt getrokken en de contactpunten niet verbranden.
Dus zodra er geen ontsteking is neemt hij de spanning op!
Dus zodra er geen ontsteking is neemt hij de spanning op!
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Klik Hier!!
zal het maar wel doen Ding is bij mij vernieuwd toen ik er in Duitsland een nieuwe onstekkingspoel en module op heb laten plaatsen!
Klik Hier!!
Klik Hier!!
-
- AX Master
-
- AX Master
gewoon in je zak steken als er nog ergens eentje aanhangt!
Klik Hier!!
Klik Hier!!
Matombi wrote:Het is een condensator. Maar niet om de spanning van de contactpunten af te vangen. Het is een elektronische ontsteking, je ziet de module onder de condensator zitten. Deze condensator is voor het ontstoren van de bobine. Dus niet echt cruciaal.
dat verklaart waarom het allemaal wel werkte, maar niet zo goed! bedankt voor de info!
Matombi wrote:Hij moet wel aarde maken, Je moet de stroomkring sluiten en als je maar een kant aansluit is dat niet, dat lipje is de tweede aansluiting.
oke dan, ik heb inmiddels er een van de sloop gehaald, maar deze ziet er anders uit dan ik nu heb, zit er verschil in? uit de tekens er op kan ik niet veel wijzer worden...
Als ie dezelfde waarde heeft is het goed. en eigenlijk maakt dat zelfs nog niet eens zo heel veel uit. Je zou er ook een uit een radio kunnen slopen bijv. Maar waarschijnlijk vind die de temperatuur onder de motorkap niet fijn.
meestal is het een zwart of aluminium blokje/tonnetje met 1 stekker en een massa(schroefje/boutje) aansluiting. Als er iets van 2?f of 0.002f opstaat is het zeker goed.
ik was pas blij met alle nuttige info die hier te vinden is..
meestal is het een zwart of aluminium blokje/tonnetje met 1 stekker en een massa(schroefje/boutje) aansluiting. Als er iets van 2?f of 0.002f opstaat is het zeker goed.
ik was pas blij met alle nuttige info die hier te vinden is..