Stationair toerental
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Stationair toerental
Ik heb afgelopen vrijdag maar gaskabel maar eens gespannen.
Vrolijk aan het stelschroefje gedraaid, maar daarvoor was de kabel zelfs nog te lang. Dit heb ik opgelost met een tierapje
Hij reageert nu veel beter op het gas, alleen is het stationair toerental zo laag dat ie bijna uitvalt.
Nu is mijn vraag of ik om het stationair toerental aan te passen aan de schroef moet draaien die is aangegeven met de pijl?
Vrolijk aan het stelschroefje gedraaid, maar daarvoor was de kabel zelfs nog te lang. Dit heb ik opgelost met een tierapje
Hij reageert nu veel beter op het gas, alleen is het stationair toerental zo laag dat ie bijna uitvalt.
Nu is mijn vraag of ik om het stationair toerental aan te passen aan de schroef moet draaien die is aangegeven met de pijl?
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...
het kan, maar daar issie niet voor, die schroef die je hebt aangewezen is om je gashendel strak te houden geloof ik.
maar de goede schroef staat wel op de foto
als je namelijk naar het 3hoekje van je pijltje kijkt, dan wijst de linkerkant van je 3hoek de goede kant op, dus voor het gemak 'naar onderen' op de foto.. het stelschroefje staat bijna verticaal en is voorzien van een decoratieve veer.
als je je stationair iets hoger zet zal je voor mooi ook je mengsel iets aan moeten passen!
dat stelschroefje vind je aan de andere kant, te herkennen aan het niet symetrisch zijn vd schroef, de snede zit niet in het midden.
beetje klooien op gevoel en met je oor en je komt er wel
maar de goede schroef staat wel op de foto
als je namelijk naar het 3hoekje van je pijltje kijkt, dan wijst de linkerkant van je 3hoek de goede kant op, dus voor het gemak 'naar onderen' op de foto.. het stelschroefje staat bijna verticaal en is voorzien van een decoratieve veer.
als je je stationair iets hoger zet zal je voor mooi ook je mengsel iets aan moeten passen!
dat stelschroefje vind je aan de andere kant, te herkennen aan het niet symetrisch zijn vd schroef, de snede zit niet in het midden.
beetje klooien op gevoel en met je oor en je komt er wel
q01z wrote:als je namelijk naar het 3hoekje van je pijltje kijkt, dan wijst de linkerkant van je 3hoek de goede kant op, dus voor het gemak 'naar onderen' op de foto.. het stelschroefje staat bijna verticaal en is voorzien van een decoratieve veer
Oke, thanks!
Ik d8 dat die schroef bedoelt was om de gaskabel strak te spannen, dus ik heb eraan gedraaid.
Dan zal ik die maar terug draaien.
Maar welke is dan bedoeld om de gaskabel te spannen?
-
- AX Spaster Mammer
Aangezien dit topic toch over het stationair toerental gaat heb ik nog een vraag. Mijn ax heeft al vanaf het begin dat ik hem kocht dat als ik hem net start en een beetje gas geef en dan het gas loslaat dat hij ineens uitvalt en ik hem dus weer opnieuw kan gaan starten . Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Ik heb het alleen als ik hem net heb gestart; voor de rest nooit! Ik heb me injectie al schoongemaakt en een flesje injectiereiniger in me tank gedaan (waardoor hij wel beter loopt) maar nog steeds hetzelfde probleem!
Alvast bedankt!
Ik heb het alleen als ik hem net heb gestart; voor de rest nooit! Ik heb me injectie al schoongemaakt en een flesje injectiereiniger in me tank gedaan (waardoor hij wel beter loopt) maar nog steeds hetzelfde probleem!
Alvast bedankt!
Ja het zou het kunnen zijn alleen het blijft een vaag probleem. Als ik start is er niks aan de hand alleen zodra ik het gas eventjes indruk en daarna me gas weer los laat dan hoor je hem haperen en slaat hij uiteindelijk af . Het blijft een vaag probleem en ben er inmiddels aan gewend alleen vraag ik me toch af wat het kan zijn. Me GT-tje rijdt voor de rest super dus ik mag niet klagen .
q01z wrote:aan bas: je gaskabel strakker zetten doe je dmv het stukkie plastic dat bij jou al op zn eind zit, aan de kant waar de kabel de auto ingaat (achter je luchtfilter) kan je m ook nog wel iets bijregelen
Hoe kun jij dat zien? Staat toch niet op de foto? Of volg ik het nu helemaal niet meer?
Ik heb het wel opgelost met een tierap aan de gaskabel, dus hij staat nu strak
Heb vandaag maar eens een beetje lopen prutsen met het mengsel.
Heb het toerental gezet zoals ik denk dat het goed is, en toen ben ik maar met het mengsel gaan spelen.
Je moet wel veel aan die schroef draaien voordat je iets hoort veranderen
Maar het lijkt erop dat ik het goed heb gedaan
Heb het toerental gezet zoals ik denk dat het goed is, en toen ben ik maar met het mengsel gaan spelen.
Je moet wel veel aan die schroef draaien voordat je iets hoort veranderen
Maar het lijkt erop dat ik het goed heb gedaan
dat heb ik ook
heb geen toerenteller erop zitten
maar heb wel altijd s morgens als ik weg wil rijden thuis
dat me auto zeker 3x uit wil vallen
of slecht op gang komt
terwijl ik er later op de dag geen last vanheb
maar hij rijd wel weer sneller:D:D
geen 130 meeer gelukkig
heb geen toerenteller erop zitten
maar heb wel altijd s morgens als ik weg wil rijden thuis
dat me auto zeker 3x uit wil vallen
of slecht op gang komt
terwijl ik er later op de dag geen last vanheb
maar hij rijd wel weer sneller:D:D
geen 130 meeer gelukkig
I used to be a SCHIZOPHRENIC, but we're OK now!
Ik heb alleen bij de eerste kruising dat ie uitvalt, kan bij mij er ook aan liggen dat ik de choke niet genoeg uittrek ofzow.
Maar hij loopt nu wel weer goed stationair, heb vanmorgen nog ff lopen klooien, maar nu doet ie het nog steeds goed
De schroef waar het pijltje naar wijst is niet voor de gashendel, maar om de choke mee te stellen, heb dus ook maar ff gedaan.
Maar hij loopt nu wel weer goed stationair, heb vanmorgen nog ff lopen klooien, maar nu doet ie het nog steeds goed
De schroef waar het pijltje naar wijst is niet voor de gashendel, maar om de choke mee te stellen, heb dus ook maar ff gedaan.